NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: di 26 oktober 2021, 08:56 Zondag lekker rondje Amerongen gedaan. Het is wel te merken dat een bepaald seizoen weer gestart is :wink:
Terwijl ‘t toch perfect weer was om te wielrennen. Zonnig, droog, nog amper bladeren op de weg.

Ik blijf me daar over verwonderen… Half oktober is “nu eenmaal einde wegseizoen” dus bergen we allemaal de racert op in de schuur en stappen we massaal op “de atb”. :~
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

MVMVML schreef: di 26 oktober 2021, 08:56 Zondag lekker rondje Amerongen gedaan. Het is wel te merken dat een bepaald seizoen weer gestart is :wink:
Ik was er zaterdagmiddag nog even, en ik dacht precies hetzelfde, de parkeerplaats stond weer helemaal vol, toch vind ik dat je maar amper last van elkaar hebt. Over het algemeen is het echt prima te doen.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: di 26 oktober 2021, 09:52
MVMVML schreef: di 26 oktober 2021, 08:56 Zondag lekker rondje Amerongen gedaan. Het is wel te merken dat een bepaald seizoen weer gestart is :wink:
Terwijl ‘t toch perfect weer was om te wielrennen. Zonnig, droog, nog amper bladeren op de weg.
Ik blijf me daar over verwonderen… Half oktober is “nu eenmaal einde wegseizoen” dus bergen we allemaal de racert op in de schuur en stappen we massaal op “de atb”. :~
Datzelfde gevoel had ik zondagmorgen in de buurt van Hilversum met grote groepen (MT en gravel) die ik overal kriskras zag gaan. Enne, een georganiseerde graveltocht hielp ook mee aan dat gevoel :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het sprookje van Roodkapje heeft diepe indruk gemaakt
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

sama schreef: di 26 oktober 2021, 10:00
MVMVML schreef: di 26 oktober 2021, 08:56 Zondag lekker rondje Amerongen gedaan. Het is wel te merken dat een bepaald seizoen weer gestart is :wink:
Ik was er zaterdagmiddag nog even, en ik dacht precies hetzelfde, de parkeerplaats stond weer helemaal vol, toch vind ik dat je maar amper last van elkaar hebt. Over het algemeen is het echt prima te doen.
Over parkeren gesproken: Wat is tegenwoordig een goede plek om de auto neer te zetten als je uit de richting Amsterdam/Utrecht komt? Vroegah parkeerde ik de auto bij de Utrechtse baan, of bij La Place naast de afrit, maar beiden zijn een stuk onaantrekkelijker geworden sinds het halve bos in Leersum platgewaaid is.

EDIT: laat ik mijn eigen vraag maar vast (deels) beantwoorden: Ik zie dat inmiddels de toegang via het LdS pad vanaf het Leersumse veld weer open is. Parkeren bij La Place is daarmee weer wat aantrekkelijker geworden
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Je zou eventueel ook kunnen parkeren op de parkeerplaats aan de Scherpenzeelseweg langs de route. Ik weet alleen niet of dat echt handig aan te rijden is vanaf de a12.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ginkelduin is ook een prima startplek. Met restaurant en afspuitplek. :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Scherpenzeelseweg en zeker Ginkelduin zijn alweer een stukkie verder van de A12, maar wel een goed alternatief als ik weer eens met de mini op pad ga (die is inmiddels bijna 9, dus een halfje Leersum moet dan prima kunnen naast een rondje Amerongen :winkie: :bier: Heeft het restaurant een beetje fatsoenlijke appeltaart?)

Dank voor de tips :-q
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: di 26 oktober 2021, 12:15 Scherpenzeelseweg en zeker Ginkelduin zijn alweer een stukkie verder van de A12, maar wel een goed alternatief als ik weer eens met de mini op pad ga (die is inmiddels bijna 9, dus een halfje Leersum moet dan prima kunnen naast een rondje Amerongen :winkie: :bier: Heeft het restaurant een beetje fatsoenlijke appeltaart?)

Dank voor de tips :-q
Mogen we mee? :wink: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

De appeltaart trok je over de streep?? :winkie:

Jullie mogen altijd mee! Jeweettog?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: di 26 oktober 2021, 09:52
MVMVML schreef: di 26 oktober 2021, 08:56 Zondag lekker rondje Amerongen gedaan. Het is wel te merken dat een bepaald seizoen weer gestart is :wink:
Terwijl ‘t toch perfect weer was om te wielrennen. Zonnig, droog, nog amper bladeren op de weg.

Ik blijf me daar over verwonderen… Half oktober is “nu eenmaal einde wegseizoen” dus bergen we allemaal de racert op in de schuur en stappen we massaal op “de atb”. :~
Ik snap het ook niet. Wat is de logica daarachter? De verharde weg lijkt me beter begaanbaar tijdens de herfst dan de boswegen toch?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

sama schreef: di 26 oktober 2021, 10:00
MVMVML schreef: di 26 oktober 2021, 08:56 Zondag lekker rondje Amerongen gedaan. Het is wel te merken dat een bepaald seizoen weer gestart is :wink:
Ik was er zaterdagmiddag nog even, en ik dacht precies hetzelfde, de parkeerplaats stond weer helemaal vol, toch vind ik dat je maar amper last van elkaar hebt. Over het algemeen is het echt prima te doen.
Oh nee van niemand last hoor. Alleen viel me op dat ik telkens zo heel hard ingehaald werd, terwijl ik er toch best een lekker tempo in had zitten. Vond ik zelf dan. :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

MVMVML schreef: di 26 oktober 2021, 15:43Alleen viel me op dat ik telkens zo heel hard ingehaald werd, terwijl ik er toch best een lekker tempo in had zitten. Vond ik zelf dan. :winkie:
Heb ik ook “last” van, maar Peter Koelewijn bezong dat heeeeeel lang terug heel erg treffend. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Fred (mtb-sport) schreef: di 26 oktober 2021, 16:45
MVMVML schreef: di 26 oktober 2021, 15:43Alleen viel me op dat ik telkens zo heel hard ingehaald werd, terwijl ik er toch best een lekker tempo in had zitten. Vond ik zelf dan. :winkie:
Heb ik ook “last” van, maar Peter Koelewijn bezong dat heeeeeel lang terug heel erg treffend. :winkie:
Als in ‘je wordt ouder papa’ ? :D

PS: kijkend naar je onderschrift is trouwens cardiologisch gezien nooit aangetoond dat opwinden (door boos worden, schelden enz) slecht voor je hart zou zijn…dat vernam ik ooit van mijn cardioloog toen ik er eens naar vroeg. Maar dat ff terzijde. ;)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

MVMVML schreef: di 26 oktober 2021, 15:36
Giant-E schreef: di 26 oktober 2021, 09:52

Terwijl ‘t toch perfect weer was om te wielrennen. Zonnig, droog, nog amper bladeren op de weg.

Ik blijf me daar over verwonderen… Half oktober is “nu eenmaal einde wegseizoen” dus bergen we allemaal de racert op in de schuur en stappen we massaal op “de atb”. :~
Ik snap het ook niet. Wat is de logica daarachter? De verharde weg lijkt me beter begaanbaar tijdens de herfst dan de boswegen toch?
Nou, als parttime reetfietser zou ik toch willen aanvoeren dat natte-weg-met-blaadjes in de herfst een vrij sub-optimale ondergrond is op dunne bandjes, en dat op datzelfde moment de trails er best fraai bij kunnen liggen. Dus ik snap het op zich prima.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie