NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Mmm. Wat een goed idee !?
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Superbruud
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:21

Je kan er ook meerdere kopen. Steun je ze ook. Blijft het voor de "toeristen " betaalbaar. En ach wij/ik kom er zo veel.
Martin GE
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 20 november 2022, 15:04

Beste lezers,

Vanmorgen ben ik mijn fietsbril verloren op parcours Amerongen, waarschijnlijk ergens in een afdaling op het deel tussen Veenseweg en Bosweg.
Mocht iemand hem gevonden hebben en hij is nog heel dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

Podver, ik was er vrijdagochtend (rond 11u) en moest nog gewoon de omleiding rijden. Getwijfeld of ik naar Lochem of Amerongen zou gaan. Amerongen geworden en bij het eerste bordje van de omleiding herinnerde ik mij dat ik ook gewoon wist dat een mooi deel van de route afgezet was. Nog frustrerender dus om thuis te lezen dat 's middags de omleiding weg was.
Maar ach, het was toch mijn dag al niet. Meer tegen mijzelf gevloekt dan lekker gefietst en na 16km de fiets weer in de auto gegooid :oops:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Holenbeer schreef: ma 21 november 2022, 12:51 Podver, ik was er vrijdagochtend (rond 11u) en moest nog gewoon de omleiding rijden. Getwijfeld of ik naar Lochem of Amerongen zou gaan. Amerongen geworden en bij het eerste bordje van de omleiding herinnerde ik mij dat ik ook gewoon wist dat een mooi deel van de route afgezet was. Nog frustrerender dus om thuis te lezen dat 's middags de omleiding weg was.
Maar ach, het was toch mijn dag al niet. Meer tegen mijzelf gevloekt dan lekker gefietst en na 16km de fiets weer in de auto gegooid :oops:
Had dan Leersum er aan vast gekoppeld :-q en zo had je bijvoorbeeld 2x Harriët gereden en had er geen onvertogen woord hoeven vallen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Gister na een klein jaartje Amerongen en Leersum weer eens gereden,
Nieuwe stuk is erg leuk geworden met wat kleine tafeltjes en een step down.
Zelfs HS zijn aantal rollers aangepast naar kleine tafels, erg leuk :-q
Was er rond 13U en ben bijna geen andere bikers tegen gekomen, het kan dus wel op zondag.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op ma 21 november 2022, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

Singletrack Sundays schreef: ma 21 november 2022, 13:21 Was er rond 13U en ben bijna geen andere bikers tegen gekomen, het kan dus wel op zondag.
Dat was rond 14.00 niet anders, maar het was ook koud en nat :-D
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Zaterdag met mijn vriendin Leersum en Amerongen gefietst, volgens mij rond 1300 gestart maar ook toen geen vervelende drukte op de trails. Alles lag er trouwens echt erg goed bij, complimenten aan de crew :-q :-q
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Singletrack Sundays schreef: ma 21 november 2022, 13:21 Was er rond 13U en ben bijna geen andere bikers tegen gekomen, het kan dus wel op zondag.
Als je de voor bwr’s verplichte zondagochtend vermijdt is ‘t eigenlijk altijd wel rustig op Amerongen. Ik start 9 van de 10 keer ook na 13 uur. :-q
Sherlockspringer
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 23 februari 2021, 12:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

Ik ga waarschijnlijk dinsdag de 29e de routes van Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen fietsen; ik hou me aanbevolen voor een goede gpx. Het overzichtskaartje is me bekend :-q

En zou het een probleem zijn om met het vignet van 2023 te rijden? We wonen in Zeeland dus vanwege de afstand komen we er niet zo vaak, het voelt een beetje vreemd om eind november nog een jaarvignet te kopen. Overigens vind het het die €7,50 meer dan waard, dus dat is ook het probleem niet. Weet eigenlijk ook niet waarom ik er moeilijk over doe...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Die laatste zin :-q

Ik vermoed dat de rit heen en weer vanuit Zeeland duurder is dan 2 vignetten. :winkie:

En een gpx is volstrekt overbodig, zeker als je een klein beetje de kaart in je hoofd hebt rij je probleemloos achter de bordjes aan.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Sherlockspringer schreef: ma 21 november 2022, 16:23 Ik ga waarschijnlijk dinsdag de 29e de routes van Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen fietsen; ik hou me aanbevolen voor een goede gpx. Het overzichtskaartje is me bekend :-q

En zou het een probleem zijn om met het vignet van 2023 te rijden? We wonen in Zeeland dus vanwege de afstand komen we er niet zo vaak, het voelt een beetje vreemd om eind november nog een jaarvignet te kopen. Overigens vind het het die €7,50 meer dan waard, dus dat is ook het probleem niet. Weet eigenlijk ook niet waarom ik er moeilijk over doe...
Als je überhaupt nog een 2022 vignet kan krijgen, op sommige plekken is deze al uitverkocht
(Is mijn ervaring) zou wel even bellen met de locatie waar je start of ze nog hebben liggen.
Have fun!
Rinse.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat is letterlijk 1 dag voor ingang nieuwe vignet. Als je netjes een berichtje stuurt en iig de nieuwe hebt is er denk ik niemand die daar moeilijk over gaat doen.

Maar goed zo sta ik erin ... 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Lekker op het nieuwe vignet gaan rijden, dan toon je toch al goede wil ?

De kans dat er die dag controle is, is ook nihil. Ik zou het gewoon doen.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Als iemand zijn Ass Saver zoekt: die ligt nu bij ondergetekende. Vandaag gevonden bij het bladblazen in de Tarzanbochten. O ja, ook nog de helft van een Topeakpomp gevonden ...... :wink:

Afbeelding
Plaats reactie