NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik was met iemand samen die een Scott reed :winkie:

Misschien werd mijn Stache niet herkend. Liggen momenteel niet de 3.0 banden en velgen op.

Maar 2.6 Nobby Nic op een wtb i29 wielset. Rijdt net wat lekkerder in deze omstandigheden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wij (HdB, Jefro, Sama en ik) hebben het hele rondje stuivertje gewisseld met 2 gasten, dat waren jullie toch niet?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

TenZNL schreef: wo 21 oktober 2020, 21:28 Wij (HdB, Jefro, Sama en ik) hebben het hele rondje stuivertje gewisseld met 2 gasten, dat waren jullie toch niet?
Nee dat was Hanjo niet.
We hebben hier in Ede wel es een avondje trails geschept dus ik had 'm wel herkend. :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jefro98 schreef: wo 21 oktober 2020, 21:51
TenZNL schreef: wo 21 oktober 2020, 21:28 Wij (HdB, Jefro, Sama en ik) hebben het hele rondje stuivertje gewisseld met 2 gasten, dat waren jullie toch niet?
Nee dat was Hanjo niet.
We hebben hier in Ede wel es een avondje trails geschept dus ik had 'm wel herkend. :lol:
Ah, oke. Dawissiknie :winkie:
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

TenZNL schreef: wo 21 oktober 2020, 20:31 Ook geen Stache gezien, wel een Yeti, een Scott en een Snowdon 8)
Cube-Elite schreef: wo 21 oktober 2020, 19:27 Jammer ik voel me gediscrimineerd :-)
Ik start altijd in Leersum omdat die parkeerplaats het dichtsbij is vanuit Rotterdam..................

Rijd altijd de hele ronde van 37km x 1 , 2 of 3
P Het Leersumse veld is nog dichterbij :wink:
Met de hele ronde bedoel je Leersum en Amerongen?
Ja, parkeren langs de N226 en dan leersum, hondenassiel oversteken en Amerongen starten
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

mega druk vandaag, veel gezinnetjes, kinders en grote groepen. Iedereen met helm :-q op zich gezellig maar ik vond het wat teveel van het goede (ben zo'n drukte niet gewend in het bos).
Na een klein rondje drek rijden op Ede gister waren kurkdroge tracks van Amerongen en Leersum een verademing. Goed werk! Heeft iemand de paddestoelen al geteld :o
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Bram87 schreef: do 22 oktober 2020, 21:06 mega druk vandaag, veel gezinnetjes, kinders en grote groepen. Iedereen met helm :-q op zich gezellig maar ik vond het wat teveel van het goede (ben zo'n drukte niet gewend in het bos).
Na een klein rondje drek rijden op Ede gister waren kurkdroge tracks van Amerongen en Leersum een verademing. Goed werk! Heeft iemand de paddestoelen al geteld :o
Ooooh, precies dit! Wat een drukte gisterenmiddag. allemaal gezinnen en recreanten/huurders etc..... was even vergeten dat het herfstvakantie is en een mooie herfstdag :-{ .
Toch viel het me niet tegen hoe we ertussendoor konden laveren. En idd, wil je vliegenzwammen zien moet je nu naar Amerongen/Leersum!!
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Wanneer je vanaf Prattenburg start en dan vanaf het fietspad rechtsaf de route opgaat is het heel fijn dat daar dat ene bochtje is opgelapt wat er zo kapotgereden bij lag :-q
Thanks Crew :-q :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bram87 schreef: do 22 oktober 2020, 21:06 Na een klein rondje drek rijden op Ede gister waren kurkdroge tracks van Amerongen en Leersum een verademing.
Is de route Ede echt zo'n blubberzooi nu?
Ik wil morgen juist een halfje Ede meepakken tijdens mn rondje.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Rayb81 schreef: vr 23 oktober 2020, 15:19 Is de route Ede echt zo'n blubberzooi nu?
Ik wil morgen juist een halfje Ede meepakken tijdens mn rondje.
oostelijk deel was heel erg slecht maar vanaf de piste niet meer. Dus afkorten langs restaurant PW en dan direct naar de piste
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks ik pak vooral het westelijk gedeelte en rijd dan en door naar route Oosterbeek :-q
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vandaag na 1,5 jaar weer eens Amerongen en Leersum gereden. Leersum was als vanouds, maar Amerongen veel (ten goede) veranderd. En wat is Harry Slinger gaaf geworden, echt complimenten aan de crew! :-q
Gebruikersavatar
ktemmetje
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 14 december 2014, 12:25

Kamibassie schreef: vr 23 oktober 2020, 09:39 Wanneer je vanaf Prattenburg start en dan vanaf het fietspad rechtsaf de route opgaat is het heel fijn dat daar dat ene bochtje is opgelapt wat er zo kapotgereden bij lag :-q
Thanks Crew :-q :-q
Graag gedaan. :-q
Vanmiddag nog even gaan kijken of het alweer kapot gereden was de afgelopen dagen maar het viel mee.
Slechts een paar sporen over de bovenkant.
Viel mij mee gezien de populatie mtb-ers de afgelopen tijd/vakantie
Bulls Copperhead 3 Starre SS 2015 - Giant Trance 2 29-er 2019
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

AMERONGEN / HARRY SLINGER
Bij de ingang van het wandelpad langs Harry Slinger zijn op verzoek van Staatsbosbeheer (SBB) twee palen met "verboden voor mtb's" neergezet. In aanvulling op de balken die wat hoger op de helling liggen geven deze palen aan dat terugfietsen niet de bedoeling is. Gezien de drukte op dit wandelpad - het pad is onderdeel van het Utrechtpad (https://www.wandelnet.nl/wandelr.../592 ... -etappe-04) - is deze duidelijkheid zeker zinvol.

Afbeelding

Voor de volledigheid: we mochten vorig jaar Harry Slinger aanleggen. Die is eigenlijk te leuk uitgevallen waardoor mensen hem nóg een keer willen fietsen. We zijn al die tijd in gesprek geweest met SBB om een legale retourlus te maken. SBB ziet hier echter gezien de beperkte ruimte geen mogelijkheid voor. En laten we wel zijn: wij mountainbikers zijn toch al heel mooi bediend met alles wat we hebben mogen aanleggen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Helemaal met je eens maar het is wel dweilen met de kraan open ben ik bang. In de afgelopen week 2x geweest en beide keren gasten gezien die toch omhoog fietsen. (2e x waren jullie die balken aan het neerleggen :-q )

Wat dat betreft hebben we het hier al eens gehad over de mogelijkheden om legaal het stukje nogmaals te doen. Maar voor velen is dat te lang en ver. Ik heb ook zo’n kennis. Die wil alleen leuke stukjes van routes rijden en het liefst meerdere keren achter elkaar. Op de route Lunteren ontstaan zo ook al onnodige doorsteekjes rond een leuke afdaling. En daar mag je nog wel legaal door het bos terug fietsen over alternatieve paden :~ :((

Toch even terug komen op HS. Als je klaar bent met HS en doorrijdt kom je op het stuk bij het heideveld. Daar staat nu ook een bordje. Dat stuk omhoog lopen is wel het kortst van alles. Misschien is actief stimuleren om te lopen nog wel effectiever dan te verbieden?

En het brede pad langs het hek van bos Prattenburg? Dat wordt door veel hondenbezitters ook gebruikt om met de fiets af te steken naar de hondentraining bij de sportvelden. Let op ik bedoel niet om te bevorderen maar stel de oprechte vragen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie