NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

38x10 schreef: ma 9 december 2019, 10:34 Ik snap vooral die opmerking over snoeien niet. #waardan?
Boswielrenners zijn lange, rechte en vooral brede dubbele paden gewend.
Dan kan het op Amerongen best wel es krap gesnoeid zijn ja.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: ma 9 december 2019, 10:34 Ik snap vooral die opmerking over snoeien niet. #waardan?
Je begrijpt het als je ziet dat de recensent Bram L de dag ervoor 5x5 sterren gegeven heeft aan Netersel:
"Geweldige route mooie paden en mooi bijgehouden ook waren de hoogteverschillen perfect"

De dag erna heeft hij Amerongen gefietst beoordeeld met 1-2 sterren:
"De route was slecht bereikbaar en er zaten remgaten in de route ook was slecht gesnoeit, ik snap er niks van dat deze route op 1 staat"

Typisch voorbeeld van liefde voor z'n home trail
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

corex schreef: ma 9 december 2019, 10:38 Als je scherp rijdt, jumpje pakt of een binnenbochtje, dan tik je wel een takje aan hier en daar. Even oefenen dus. Dan begrijp je het. :D
Nog beter oefenen, dan pas je er precies langs :winkie: :winkie:

@Bouwpakket: da's wel een beetje sneu. "Gelukkig" heeft Amerongen een hoge rating op MTBroutes.nl niet nodig.
Het blijft iig mijn favoriete UHR rondje, zelfs zonder retourlusjes ;-) :bier:


(geintje, flauw, kon het niet laten deze in te koppen) :oops:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Vergeet ook niet die duitser bij de route Netersel. Bram L(ummel) heeft ook nog een alter ego die geen Duits kan
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

bouwpakket schreef: ma 9 december 2019, 10:46 Typisch voorbeeld van liefde voor z'n home trail
Typisch geval van erg kansloos...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"Als het beter kan,
vertel ons dat dan"

Waar gaan we snoeien?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: ma 9 december 2019, 12:24Waar gaan we snoeien?
Mijn voortuin en achter de schutting graag. Enne graag ook even met de bladblazer aan de gang :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Da's goed, maar dan blazen we waarschijnlijk ook de bloembollen de grond uit richting de buren. Gaat mevrouw M. dat goed vinden?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: ma 9 december 2019, 16:17 Da's goed, maar dan blazen we waarschijnlijk ook de bloembollen de grond uit richting de buren. Gaat mevrouw M. dat goed vinden?
Deal............ (zou knap zijn als er een bloembol in de grond zou zitten, ik ben me na 27 jaar daar van geen kwaad bewust)

Voor we volledig los gaan in Soest (overigens OT), blijft een waardering voor een parcours zoals ook Amerongen (eigenlijk alle rondes) erg subjectief. In de zomer meer "mul klachten" en komende weken wellicht "baggerbende klachten". Daar maar beetje door heen lezen en soms eea met dikke glimlach :lol: nog een keertje lezen.
Ik denk dat we dat MTBroutes.nl ook niet volledig aan kunnen rekenen. Op zich mooi dat zo'n site er is met overzichten van alle rondes :-q .
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kan altijd wel lachen om de recensies van routes, dat is ook waarvoor ik de site gebruik.
En een enkel keertje kun je wat lezen over nieuwe routes die mensen gereden hebben.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ach, die 'wedstrijd' om op de eerste plaats te komen levert alleen maar overwerkte routebuilders op, doordat al de 'novices' de no1 als eerste pakken. Laat gaan, laat gaan. Tenzij je het als motivatietool gebruikt voor je groep vrijwilligers.....
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Van mij hoeven de UHR-routes niet op éen te staan. Druk genoeg. Rijd een paar km door en ga naar Ede
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik geef UHR altijd 5 sterren, of 4.. of 4,5. Ik weet het niet precies meer.
Maar ik rij dan wel een keer door naar Ede.
bert l. schreef: ma 9 december 2019, 17:53 Van mij hoeven de UHR-routes niet op éen te staan. Druk genoeg. Rijd een paar km door en ga naar Ede
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Hebben wij in Dorst ook nr. 1 hoeft niet .
Al druk genoeg in het weekend.
En al die reacties ...tja 5 man lopen te miepen en 1000 man zijn zeer tevreden !
Dus prima zo we doen met ze alle(ook al die andere routes) ons stinkende best !!
Meer kunnen we niet doen.

Gr. Uit het natte zuiden.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

hitchhikerzguide schreef: ma 9 december 2019, 00:59
hitchhikerzguide schreef: za 17 augustus 2019, 01:12 We zijn van plan om vanuit België die lekkere flowtracks van de uhr eens op te zoeken waarvan men zo veel spreekt en waarop wij in België jaloers zijn. Als 1ste visite , welke routes zijn de must do's?
Het is was meer concreet geworden. Mijn bike buddy is er helaas niet meer bij. Ik zou alleen vanuit België komen en dacht misschien met een fijn groepje noorderburen de hotspots te doen? Mijn conditie is barslecht, techniek ook niet echt om over naar huis te schrijven, daarvoor fiets ik te weinig. :lol: dus als iemand zich geroepen voelt mag hij/zij zich melden om een lieve Belg mee op sleeptouw te nemen.
Ik had gehoopt op wat meer gastvrijheid. Ik dacht direct een uitnodiging te krijgen. Een plakje kaas en een glaasje karnemelk :lol:
Plaats reactie