NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Fred (mtb-sport) schreef:Je zult maar aangehouden worden bij een controle, geen sticker hebben vanwege “uitverkocht”....
Misschien gekke gedachte, maar een automaat geen optie bij ingang van enkele bekende startpunten? Parkeerplaats Amerongen bij ingang marmottenbak een gekke gedachte?
Anders tijd voor 24/7 horeca gelegenheid daar. :winkie:
Ik verbaas me sowieso dat er nog nooit iemand met een friet/ijskraam heeft gestaan op de parkeerplaats Amerongse berg.
Denk dat je er goed geld kunt verdienen.

Maar waarschijnlijk mag het niet?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef:Dat bovenste stuk wat nu afgesloten is reed ik toch al nooit meer, van mij part kunnen ze dat er wel uitlaten :p
Je lijkt Tsjibiti wel... :roll: :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Rayb81 schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Je zult maar aangehouden worden bij een controle, geen sticker hebben vanwege “uitverkocht”....
Misschien gekke gedachte, maar een automaat geen optie bij ingang van enkele bekende startpunten? Parkeerplaats Amerongen bij ingang marmottenbak een gekke gedachte?
Anders tijd voor 24/7 horeca gelegenheid daar. :winkie:
Ik verbaas me sowieso dat er nog nooit iemand met een friet/ijskraam heeft gestaan op de parkeerplaats Amerongse berg.
Denk dat je er goed geld kunt verdienen.

Maar waarschijnlijk mag het niet?
Daar krijg je inderdaad geen vergunning voor van de gemeente
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Misschien gekke gedachte, maar een automaat geen optie bij ingang van enkele bekende startpunten?
Die worden ongetwijfeld regelmatg opengebroken voor die paar knaken met een veelvoud aan schade tot gevolg. En automaten raken ook leeg, net als de voorraad van de horeca. Die laatste heeeft wel een schier onuitputtelijke voorraad koffie en appelgebak. Sommigen hebben zelfs een compleet MTB UHR menu.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lars TB schreef:
Rayb81 schreef:Dat bovenste stuk wat nu afgesloten is reed ik toch al nooit meer, van mij part kunnen ze dat er wel uitlaten :p
Je lijkt Tsjibiti wel... :roll: :winkie:
Rijden wat je leuk vind is mijn motto :-D
Zolang je op de Heuvelrug nog bepaalde kleine stukjes kunt afsteken via een gedoogpad/grind fietspad vind ik het allemaal prima.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Rayb81 schreef:Dat bovenste stuk wat nu afgesloten is reed ik toch al nooit meer, van mij part kunnen ze dat er wel uitlaten :p
Dat stuk heb ik wel helpen snoeien hoor.
:winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef:Daar krijg je inderdaad geen vergunning voor van de gemeente
Kan me wel iets bij voorstellen, zal alleen maar extra afval genereren.
Op "Fred's vrijdag fietsdag" zal ik me dan maar behelpen met de standaard zak krentenbollen onder mijn shirt. Kom je ook een eind mee.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Rayb81 schreef:Dat bovenste stuk wat nu afgesloten is reed ik toch al nooit meer, van mij part kunnen ze dat er wel uitlaten :p
<nieuwsgierig>Bedoel je het lusje 81-83 of het hele stuk 81-87? En waarom reed je dat niet meer?</nieuwsgierig>.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Kan me wel iets bij voorstellen, zal alleen maar extra afval genereren. Op "Fred's vrijdag fietsdag" zal ik me dan maar behelpen met de standaard zak krentenbollen onder mijn shirt. Kom je ook een eind mee.....
koffie kun je halen bij SBB in de Veldschuur net naast het LDS bij het Leersums Veld
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat doen wij wel eens na het biken als we daar parkeren. Vriendelijke dames. :-q

Wat die lusjes betreft: Die eerste is leuk, die 2e (hobbelstuk) hakt er altijd nog effe goed in als laatste segment van rondje UHR.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef:Wat die lusjes betreft: Die eerste is leuk, die 2e (hobbelstuk) hakt er altijd nog effe goed in als laatste segment van rondje UHR.
Ah, dus omdat je moe bent!


Start gewoon ergens anders :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

You got me! :oops:

Eén keer op Ginkelduin gestart en gelijk een vet PR op segment kluitech Ginkelduin, haha.
Na 3 of hooguit 4 tracks UHR ben ik er meestal wel klaar mee. Heb dan ook bewondering voor gasten die de UHR7 rijden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef:You got me! :oops:

Eén keer op Ginkelduin gestart en gelijk een vet PR op segment kluitech Ginkelduin, haha.
Na 3 of hooguit 4 tracks UHR ben ik er meestal wel klaar mee. Heb dan ook bewondering voor gasten die de UHR7 rijden.
:wink:

Het is ook een stukje dat ik regelmatig over sla omdat het richting het einde (mijn einde :roll: ) gaat. Maar niet omdat het niet leuk is, maar het er behoorlijk in hakt! Het is juist een gaaf stukje als de benen goed zijn en je lekker kunt knallen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

dubbelop schreef:
Rayb81 schreef:Dat bovenste stuk wat nu afgesloten is reed ik toch al nooit meer, van mij part kunnen ze dat er wel uitlaten :p
<nieuwsgierig>Bedoel je het lusje 81-83 of het hele stuk 81-87? En waarom reed je dat niet meer?</nieuwsgierig>.
Ik sla ook regelmatig stukken LE83-LE87 en LE12-LE19 over.
Geen eens omdat ik moe ben maar omdat ik de stukken wat "saaier" vind en er op dat moment geen zin in heb.
Maar aan de andere kant doe ik leuke stukken dan wel eens paar keer achter elkaar, bijvoorbeeld LE1-LE12
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

dubbelop schreef:
Rayb81 schreef:Dat bovenste stuk wat nu afgesloten is reed ik toch al nooit meer, van mij part kunnen ze dat er wel uitlaten :p
<nieuwsgierig>Bedoel je het lusje 81-83 of het hele stuk 81-87? En waarom reed je dat niet meer?</nieuwsgierig>.
Om eerlijk te zijn sla ik het hele stuk 81-87 over.

Het zit aan het eind van mijn rondje Heuvelrug (auto staat bij Staatsbosbeheer Leersumse veld) en als je het stuk Ginkelduin flink hebt aangezet dan heb ik geen zin meer in nog meer draai en keer werk.
Het fietspad gebruik ik dan om uit te fietsen.

81-83 is nog wel aardig, maar 83-87 vind ik een vervelend stuk. Het is wel mooi door de bossen, maar ik vond het nooit heel lekker lopen en voegde voor mij niet veel extra toe.
Plaats reactie