NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

The Flying V schreef: do 3 oktober 2019, 11:48 Is het toegestaan om ergens af te snijden om zo Harry Slinger vaker achter elkaar te kunnen doen? Bijvoorbeeld door op dit segment op 500m rechtsaf te slaan en langs de heide in zuidelijke richting te fietsen.

Top werk geleverd door iedereen, erg leuk stuk (vooral als je die vaker kan doen)! :-q
Al veel over gesproken in vorige pagina's. en ook in Harrie slinger topic....
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

RoySmit schreef: do 3 oktober 2019, 12:11
The Flying V schreef: do 3 oktober 2019, 11:48 Is het toegestaan om ergens af te snijden om zo Harry Slinger vaker achter elkaar te kunnen doen? Bijvoorbeeld door op dit segment op 500m rechtsaf te slaan en langs de heide in zuidelijke richting te fietsen.

Top werk geleverd door iedereen, erg leuk stuk (vooral als je die vaker kan doen)! :-q
Al veel over gesproken in vorige pagina's. en ook in Harrie slinger topic....
Fietsend: niet toegestaan.
Lopend met fiets aan de hand: ja.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

RoySmit schreef: do 3 oktober 2019, 12:11 Al veel over gesproken in vorige pagina's. en ook in Harrie slinger topic....
Wat zitten spitten, maar nog niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. heb je een korte samenvatting?
drpaul schreef: do 3 oktober 2019, 12:19 Fietsend: niet toegestaan.
Lopend met fiets aan de hand: ja.
Paar jaar geleden met een boswachter-achtig persoon staan praten op Kwintelooijen. Dat met de hand aan de fiets lopen trappen ze dus niet in. Ging hier om de sluiproute van Defensieweg naar route Kwintelooijen.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

The Flying V schreef: do 3 oktober 2019, 13:00
RoySmit schreef: do 3 oktober 2019, 12:11 Al veel over gesproken in vorige pagina's. en ook in Harrie slinger topic....
Wat zitten spitten, maar nog niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. heb je een korte samenvatting?
drpaul schreef: do 3 oktober 2019, 12:19 Fietsend: niet toegestaan.
Lopend met fiets aan de hand: ja.
Paar jaar geleden met een boswachter-achtig persoon staan praten op Kwintelooijen. Dat met de hand aan de fiets lopen trappen ze dus niet in. Ging hier om de sluiproute van Defensieweg naar route Kwintelooijen.
"Trappen ze niet in?" Volgens mij mag je gewoon met de fiets aan de hand wandelen waar wandelen is toegestaan.

Wat betreft de situatie bij Harry Slinger. We hadden van te voren niet bedacht dat mensen specifiek dit deel over zouden willen doen. Het is niet toegestaan om fietsend over het parallel pad, over de heide en langs de heide te fietsen. Mocht je toch beslissen nog een keer te willen fietsen, zonder een halve route Amerongen te moeten rijden, dan raad ik aan om lopend over het parallel pad te gaan. Over de heide en langs de heide lopen lijkt me ook niet wenselijk. Bij deze plek komen heel veel recreanten om te genieten van de rust. Laten we er aub voor zorgen dat ze dat kunnen blijven doen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

bouwpakket schreef: do 3 oktober 2019, 13:16 "Trappen ze niet in?" Volgens mij mag je gewoon met de fiets aan de hand wandelen waar wandelen is toegestaan.

Wat betreft de situatie bij Harry Slinger. We hadden van te voren niet bedacht dat mensen specifiek dit deel over zouden willen doen. Het is niet toegestaan om fietsend over het parallel pad, over de heide en langs de heide te fietsen. Mocht je toch beslissen nog een keer te willen fietsen, zonder een halve route Amerongen te moeten rijden, dan raad ik aan om lopend over het parallel pad te gaan. Over de heide en langs de heide lopen lijkt me ook niet wenselijk. Bij deze plek komen heel veel recreanten om te genieten van de rust. Laten we er aub voor zorgen dat ze dat kunnen blijven doen.
Thanks voor de toelichting, ik houd het dan gewoon bij één keer per ronde.

Ps: ging over een sluiproute waar veel gefietst werd. Door snel van je fiets te springen als je de boswachter eerder ziet dan hij/zij jou zou je een bekeuring kunnen ontlopen.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

The Flying V schreef: do 3 oktober 2019, 13:32
bouwpakket schreef: do 3 oktober 2019, 13:16 "Trappen ze niet in?" Volgens mij mag je gewoon met de fiets aan de hand wandelen waar wandelen is toegestaan.

Wat betreft de situatie bij Harry Slinger. We hadden van te voren niet bedacht dat mensen specifiek dit deel over zouden willen doen. Het is niet toegestaan om fietsend over het parallel pad, over de heide en langs de heide te fietsen. Mocht je toch beslissen nog een keer te willen fietsen, zonder een halve route Amerongen te moeten rijden, dan raad ik aan om lopend over het parallel pad te gaan. Over de heide en langs de heide lopen lijkt me ook niet wenselijk. Bij deze plek komen heel veel recreanten om te genieten van de rust. Laten we er aub voor zorgen dat ze dat kunnen blijven doen.
Thanks voor de toelichting, ik houd het dan gewoon bij één keer per ronde.

Ps: ging over een sluiproute waar veel gefietst werd. Door snel van je fiets te springen als je de boswachter eerder ziet dan hij/zij jou zou je een bekeuring kunnen ontlopen.
Wij zijn inmiddels bij Kwintelooijen gewend dat we wat extra km's moeten maken. Zouden graag anders willen, maar we respecteren daar de wensen van de eigenaar
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

bouwpakket schreef: do 3 oktober 2019, 13:38 Wij zijn inmiddels bij Kwintelooijen gewend dat we wat extra km's moeten maken. Zouden graag anders willen, maar we respecteren daar de wensen van de eigenaar
Geen enkel probleem mee. Het singletrack stuk langs de Defensieweg is des te leuker om te doen!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Not. Alleen lopend. Met je fiets aan de hand.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je kunt natuurlijk onderaan Harry Slinger het fietspad nemen ri Leersum en dan bij no pain no gain weer aansluiten. Heb je een paar hele mooie stukjes 2x :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

hanjovdberg schreef: zo 6 oktober 2019, 18:30 Je kunt natuurlijk onderaan Harry Slinger het fietspad nemen ri Leersum en dan bij no pain no gain weer aansluiten. Heb je een paar hele mooie stukjes 2x :winkie:
Dat is idd de beste oplossing.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Nog geen bericht over de trail awards???

https://www.velozine.nl/2019/10/06/dutc ... -winnaars/
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

RoySmit schreef: wo 9 oktober 2019, 17:59 Nog geen bericht over de trail awards???

https://www.velozine.nl/2019/10/06/dutc ... -winnaars/
Amerongen heeft gewonnen :bier: :D
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MTBarc schreef: wo 9 oktober 2019, 18:28
RoySmit schreef: wo 9 oktober 2019, 17:59 Nog geen bericht over de trail awards???

https://www.velozine.nl/2019/10/06/dutc ... -winnaars/
Amerongen heeft gewonnen :bier: :D
Zeker! Maar had er hier nog niks over gelezen. Meestal post Bert wel iets moois ervan
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bert = Druk en heeft op de FB gezet en forum vergeten. MTB Heuvelrug gaat soms op werk lijken. Nodig aan vakantie toe.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

AMERONGEN OMLEIDING
Op donderdag 10 en vrijdag 11 oktober is er vanwege verdere verbetering van de routesegmenten 'Harry Slinger' en de 'Velozine-afdaling' een omleiding van kracht op route Amerongen.

De omleiding begint bij paal AM36. Bij die paal ga je rechtdoor, eerste rechts en dan over het brede zandpad naar het fietspad Veenendaal-Amerongen. Daar linksaf en even verderop kom je bij AM43 weer op de route.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie