NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Giant-E schreef: zo 15 december 2019, 21:51 Vanochtend zeker weer een overvolle Bergwegparking? :evil:
Kijkende op strava op wat segmenten van het rondje Amerongen kom ik ongeveer uit op 220 verschillende rijders vandaag.
Maar niet iedereen gebruikt Strava (geen idee met welk percentage je moet rekenen) maar er komt dus nog wel wat bij.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

TenZNL schreef: zo 15 december 2019, 22:00 Geen idee, ben niet geweest. Maar als de P van Dorst representatief was voor het aantal bosgebruikers (en BWR`s) dat vandaag op pad was, vrees ik het ergste.
Dorst is dan ook bij uitstek de track die weersbestendig is. Tot op zekere hoogte uiteraard. Geldt ook wel voor LDD.
Rayb81 schreef: zo 15 december 2019, 22:06 Kijkende op strava op wat segmenten van het rondje Amerongen kom ik ongeveer uit op 220 verschillende rijders vandaag.
Maar niet iedereen gebruikt Strava (geen idee met welk percentage je moet rekenen) maar er komt dus nog wel wat bij.
Onbegrijpelijk na de plensbuien van gisteren, én vannacht zelfs nog. Wat is er dan toch mis met een zonnig rondje asfalt?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-E schreef: zo 15 december 2019, 22:49 Dorst is dan ook bij uitstek de track die weersbestendig is. Tot op zekere hoogte uiteraard. Geldt ook wel voor LDD.
Klopt en Dorst is nog beter bestand tegen regen dan LDD. Is bijna waterproof :-D
Devide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 6 december 2019, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Reign 1.5 2018

Ik heb vanochtend nog wel een rondje Amerongen gepakt. Verbaas me er weer over hoe goed de route er bij blijft liggen na alle regen.

Was wel weer goed druk met het zonnetje vandaag.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Devide schreef: zo 15 december 2019, 23:17 Ik heb vanochtend nog wel een rondje Amerongen gepakt. Verbaas me er weer over hoe goed de route er bij blijft liggen na alle regen.

Was wel weer goed druk met het zonnetje vandaag.
Ik rij waarschijnlijk met een andere blijk rond. Ik zie alleen maar waar ik weetr mag klussen
Laatst gewijzigd door bouwpakket op ma 16 december 2019, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 15 december 2019, 22:49Onbegrijpelijk na de plensbuien van gisteren, én vannacht zelfs nog. Wat is er dan toch mis met een zonnig rondje asfalt?
Of de tussenvorm namelijk gravel.
Rayb81 schreef: zo 15 december 2019, 22:06Kijkende op strava op wat segmenten van het rondje Amerongen kom ik ongeveer uit op 220 verschillende rijders vandaag.
Volgens Kluitech.nl waren het er 255. Dat maal pakweg 3 (1:3 Strava?)
bouwpakket schreef: ma 16 december 2019, 07:12Ik rij waarschijnlijk met een andere blijk rond. Ik zie alleen maar waar ik weet mag klussen
Denk dat je zat plekken hebt gezien :((
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ik was gisteren als wandelaar in het bos, het was erg druk met fietsers. Voor ons leuk om te zien. Maar man, wat zaten ze allemaal onder de blubber.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Giant-E schreef: zo 15 december 2019, 22:49 Onbegrijpelijk na de plensbuien van gisteren, én vannacht zelfs nog. Wat is er dan toch mis met een zonnig rondje asfalt?
Op andere (social) media zag ik dit weekend diverse berichten voorbij komen van mensen dat er "eindelijk weer modder" is..
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Giant-E schreef: zo 15 december 2019, 22:49 Onbegrijpelijk na de plensbuien van gisteren, én vannacht zelfs nog. Wat is er dan toch mis met een zonnig rondje asfalt?
MTB'en is anders een stuk leuker (en dat zeg ik als voormalig boswielrenner), maar je moet je route wel een beetje matchen met de weersomstandigheden. Ik was gisteren in Schoorl (samen met een ander forumlid en onze twee kleine stuiterballen-op-twee-wielen), en daar waren de omstandigheden perfect. UHR was ondanks de harde wind en zon drama op zondagmiddag begrijp ik?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Echt kwalijk nemen kun je het ze niet. Als ze al 20 jaar gewoon iedere winter doorrijden, dan zijn de omstandigheden in de winter nu opeens ronduit goed te noemen! Met dank aan de trail-crew :-q

Langzaam een gedragswijziging aanbrengen is de enige optie om dit in een (verre) toekomst te vermijden is het enige wat ingezet zou kunnen worden. Maar dan nog, mag je mensen verbieden hun hobby uit te oefenen? (Zie topic of de Treek...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Devide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 6 december 2019, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Reign 1.5 2018

bouwpakket schreef: ma 16 december 2019, 07:12
Devide schreef: zo 15 december 2019, 23:17 Ik heb vanochtend nog wel een rondje Amerongen gepakt. Verbaas me er weer over hoe goed de route er bij blijft liggen na alle regen.

Was wel weer goed druk met het zonnetje vandaag.
Ik rij waarschijnlijk met een andere blijk rond. Ik zie alleen maar waar ik weetr mag klussen
Dat wordt ook gewaardeerd! :-D
Maar ik snap ook wel dat in deze maanden zo het onderhoud alleen maar groter wordt.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 16 december 2019, 11:00 Echt kwalijk nemen kun je het ze niet. Als ze al 20 jaar gewoon iedere winter doorrijden, dan zijn de omstandigheden in de winter nu opeens ronduit goed te noemen! Met dank aan de trail-crew :-q
Langzaam een gedragswijziging aanbrengen is de enige optie om dit in een (verre) toekomst te vermijden is het enige wat ingezet zou kunnen worden. Maar dan nog, mag je mensen verbieden hun hobby uit te oefenen? (Zie topic of de Treek...)
Volgens mij is er ook niemand niets kwalijk genomen, althans lees ik hier niet. Daarbij was er geen "negatief trailadvies" uitgegaan vanuit de beheerders UHR. Of dat het aantal rijders dan zou verminderen is punt 2.
Als er dan ineens zondagmorgen de zon schijnt, dan is het vluchten naar het bos om lekker stukje te rijden. Dat er dan (veel) modder ligt is voor sommigen blijkbaar extra leuk/uitdaging waar ik me dan niets bij kan voorstellen. Modder is toch voor varkens?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lars TB schreef: ma 16 december 2019, 11:00 Langzaam een gedragswijziging aanbrengen is de enige optie om dit in een (verre) toekomst te vermijden is het enige wat ingezet zou kunnen worden. Maar dan nog, mag je mensen verbieden hun hobby uit te oefenen? (Zie topic of de Treek...)
Aanvullend op die gedragsverandering. Vanochtend, maandagochtend dus, was het bos uitgestorven. Als het waar is dat Nederland kampioen part-time werknemers is, dan begrijp ik de zondagochtend drukte niet :bier:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat komt omdat in het bwr wetboek staat dat fietsen in het weekend alleen is toegestaan op zondagmorgen tussen 08:00 en uiterlijk 12:00 uur...
En als iemand mij eens uit kan leggen hoe dat zo gekomen is dan graag, want ik snap die afwijking echt niet... :-?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

awinkel schreef: ma 16 december 2019, 14:03 Dat komt omdat in het bwr wetboek staat dat fietsen in het weekend alleen is toegestaan op zondagmorgen tussen 08:00 en uiterlijk 12:00 uur...
En als iemand mij eens uit kan leggen hoe dat zo gekomen is dan graag, want ik snap die afwijking echt niet... :-?
Je onderschat de macht van de schoonmoeder. :lol:
Zondag morgen mag pappa iets voor zichzelf gaan doen, zondag middag op de koffie bij opa en oma.
(Of naar de koopzondag als opa en oma niet kunnen)
Plaats reactie