NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nijmegen in de sneeuw was hartstikke leuk op de gravelbike. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

hanjovdberg schreef: ma 22 november 2021, 20:45 Ik heb Amerongen en ook stukje Leersum al een paar x gedaan met de gravelbike. Gaat prima :-q

Dat is bij Nijmegen wel anders ... daar zou ik het niet aanraden 8)
Daarom hou ik zo van de tracks bij Nijmegen. Helaas bijna anderhalf uur rijden. Keer 2 dus. :-{

Ontopic: Op de zondag parkeer ik eigenlijk nooit meer bovenop de Bergweg. Totale gekte soms.
(Niet doorvertellen: Ginkelduin is veilig en rustig. Afspuitplaats, én restaurant. En Leersum (Oost) is net zo leuk als Amerongen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

I_do schreef: ma 22 november 2021, 18:48
bert l. schreef: ma 22 november 2021, 18:45 Ik reed tussen 12 en 13u naar boven vanuit Overberg. Parkeerplaats helemaal vol. Auto's proberen elkaar tevergeefs te passeren. Parkeren tot in de berm van de Bergweg.
Tja ik was er half drie, had een plekje dicht bij de toegang van de parkeerplaats en maar een paar keer iemand in hoeven halen op zowel Amerongen als Rhenen. Was alleen druk met fietsters op de verbindingsroute tussen die twee :lol:
Dan hebben we elkaar misschien wel gezien. Ik was er iets voor half drie en zat er op de balk aan het begin van P (kant marmottenbak) te wachten op MacReal.

En ja, druk was het wel. Maar eenmaal op het parcours merk je daar weinig van, hoewel het inhalen van iemand op Harry Slinger voor mij een primeurtje was. Sfeer was in elk geval goed, maar bij Molecaten was het te donker om nog via het parcours en Leersumse Veld en Let de Stigter naar huis te gaan. Dus lampjes opgeklikt en over de weg naar Austerlitz. Gemiddelde weer wat opgekrikt :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kapitein Iglo schreef: ma 22 november 2021, 21:18
I_do schreef: ma 22 november 2021, 18:48

Tja ik was er half drie, had een plekje dicht bij de toegang van de parkeerplaats en maar een paar keer iemand in hoeven halen op zowel Amerongen als Rhenen. Was alleen druk met fietsters op de verbindingsroute tussen die twee :lol:
Dan hebben we elkaar misschien wel gezien. Ik was er iets voor half drie en zat er op de balk aan het begin van P (kant marmottenbak) te wachten op MacReal.

En ja, druk was het wel. Maar eenmaal op het parcours merk je daar weinig van, hoewel het inhalen van iemand op Harry Slinger voor mij een primeurtje was. Sfeer was in elk geval goed, maar bij Molecaten was het te donker om nog via het parcours en Leersumse Veld en Let de Stigter naar huis te gaan. Dus lampjes opgeklikt en over de weg naar Austerlitz. Gemiddelde weer wat opgekrikt :bier:
Ah was jij dat! Ik zag alleen dat het een bijzondere fiets was, reed zelf langs op stoic met groene trui. Hebben elkaar nog gedag gezegd. Wij hebben verder ook bijna geen last gehad van drukte. Was leuk op de route.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ha! Zie je wel, ik herinner me dat ik sowieso dacht “hee, een Stoic”!

Small world :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 22 november 2021, 21:08
hanjovdberg schreef: ma 22 november 2021, 20:45 Ik heb Amerongen en ook stukje Leersum al een paar x gedaan met de gravelbike. Gaat prima :-q

Dat is bij Nijmegen wel anders ... daar zou ik het niet aanraden 8)
Daarom hou ik zo van de tracks bij Nijmegen. Helaas bijna anderhalf uur rijden. Keer 2 dus. :-{

Ontopic: Op de zondag parkeer ik eigenlijk nooit meer bovenop de Bergweg. Totale gekte soms.
(Niet doorvertellen: Ginkelduin is veilig en rustig. Afspuitplaats, én restaurant. En Leersum (Oost) is net zo leuk als Amerongen.
Als je via de A15 komt kun je ook parkeren bij de groene entree van prattenburg.
Watertap, dichtbij de route en je kunt makkelijk opwarming richting Harry (en er mee eindigen)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik zit met kerst weer twee weken op Ginkelduin dan zal ik jullie allemaal eens flink ophouden :winkie:

Ik lijk nog steeds op mijn avatar :-q

Edit ; wel lange mouwen en zwarte banden
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

MacReal schreef: ma 22 november 2021, 23:14
Giant-E schreef: ma 22 november 2021, 21:08

Daarom hou ik zo van de tracks bij Nijmegen. Helaas bijna anderhalf uur rijden. Keer 2 dus. :-{

Ontopic: Op de zondag parkeer ik eigenlijk nooit meer bovenop de Bergweg. Totale gekte soms.
(Niet doorvertellen: Ginkelduin is veilig en rustig. Afspuitplaats, én restaurant. En Leersum (Oost) is net zo leuk als Amerongen.
Als je via de A15 komt kun je ook parkeren bij de groene entree van prattenburg.
Watertap, dichtbij de route en je kunt makkelijk opwarming richting Harry (en er mee eindigen)
Of bedoel je A12, in ieder geval klopt het in beide gevallen
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Horsthil schreef: ma 22 november 2021, 23:58
MacReal schreef: ma 22 november 2021, 23:14

Als je via de A15 komt kun je ook parkeren bij de groene entree van prattenburg.
Watertap, dichtbij de route en je kunt makkelijk opwarming richting Harry (en er mee eindigen)
Of bedoel je A12, in ieder geval klopt het in beide gevallen
Vanaf Utrecht gezien over de A12 is het verder rijden, wat mij altijd tegen stond :lol:
Dan is ginkelduin eigenlijk ideaal.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

MacReal schreef: di 23 november 2021, 08:45
Horsthil schreef: ma 22 november 2021, 23:58

Of bedoel je A12, in ieder geval klopt het in beide gevallen
Vanaf Utrecht gezien over de A12 is het verder rijden, wat mij altijd tegen stond :lol:
Dan is ginkelduin eigenlijk ideaal.
Dat gevoel herken ik
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MacReal schreef: ma 22 november 2021, 23:14
Giant-E schreef: ma 22 november 2021, 21:08

Daarom hou ik zo van de tracks bij Nijmegen. Helaas bijna anderhalf uur rijden. Keer 2 dus. :-{

Ontopic: Op de zondag parkeer ik eigenlijk nooit meer bovenop de Bergweg. Totale gekte soms.
(Niet doorvertellen: Ginkelduin is veilig en rustig. Afspuitplaats, én restaurant. En Leersum (Oost) is net zo leuk als Amerongen.
Als je via de A15 komt kun je ook parkeren bij de groene entree van prattenburg.
Watertap, dichtbij de route en je kunt makkelijk opwarming richting Harry (en er mee eindigen)
I know. Maar vanaf de A12 wel weer (2x) een kwartier verder rijden.
Ik pak die P wel vaak als ik voor de heerlijke combo AM, RH, KW ga.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Giant-E schreef: ma 22 november 2021, 21:08 (Niet doorvertellen: Ginkelduin is veilig en rustig. Afspuitplaats, én restaurant. En Leersum (Oost) is net zo leuk als Amerongen.
Hehehe, die pak ik ook wel eens ja.

Sowiso vind ik dat stukje Leersum nog wel leuk om even aan Amerongen te plakken; Snakerun, dan bij Ginkelduin even over het asfalt en dan weer linksaf terug de route op weer richting Bergweg.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: di 23 november 2021, 10:11
MacReal schreef: ma 22 november 2021, 23:14

Als je via de A15 komt kun je ook parkeren bij de groene entree van prattenburg.
Watertap, dichtbij de route en je kunt makkelijk opwarming richting Harry (en er mee eindigen)
I know. Maar vanaf de A12 wel weer (2x) een kwartier verder rijden.
Ik pak die P wel vaak als ik voor de heerlijke combo AM, RH, KW ga.
Snap ik helemaal, die tijd zit je toch liever op de fiets.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

OK, dus als jij eerder op locatie bent dan verwacht, dan ga je gewoon (nog) langzamer fietsen :winkie:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Net goede tijden slechte tijden hier, je kijkt een half jaar niet en het gaat nog steeds over dezelfde onderwerpen 😂
Have fun!
Rinse.
Plaats reactie