Je komt er vanzelf en het zal direct duidelijk zijn.
Het is bij de Elsterkop.
NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Nou, de nieuwe HS is bij lange na niet het snelste gedeelte van de route, maar staat wel superhoog (bovenaan...?) in de ranglijst van stukjes met de meeste lolerwin.burgers schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 10:48Dat klopt natuurlijk, maar op de mtb gaan die 2 zaken (snelheid en genot) bij mij vaak wel hand in hand.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Nieuwe Harry Slinger inmiddels ook 1 keer gedaan en zeker een mooi stuk, maar wat mij betreft is het stuk wat daarna komt het mooiste. Stukje afdaling langs de Westerlaan en Veenseweg. Lekker volgas over de jumpjes heen!kermit schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 12:10Nou, de nieuwe HS is bij lange na niet het snelste gedeelte van de route, maar staat wel superhoog (bovenaan...?) in de ranglijst van stukjes met de meeste lolerwin.burgers schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 10:48
Dat klopt natuurlijk, maar op de mtb gaan die 2 zaken (snelheid en genot) bij mij vaak wel hand in hand.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
Met stip op 1 voor de meeste Lol!! En hoogste smile factor!kermit schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 12:10Nou, de nieuwe HS is bij lange na niet het snelste gedeelte van de route, maar staat wel superhoog (bovenaan...?) in de ranglijst van stukjes met de meeste lolerwin.burgers schreef: ↑ma 19 augustus 2019, 10:48
Dat klopt natuurlijk, maar op de mtb gaan die 2 zaken (snelheid en genot) bij mij vaak wel hand in hand.
- erwin.burgers
- Pro Biker
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
- Contacteer:
Zo.... vandaag ook voor de eerste keer Harry Slinger gedaan.
Echt een supergaaf stuk. Knap gedaan door de parcourbouwers.
Eerste keer nog best rustig aan gedaan, want de errste keer (1:12), maar wel genoten.
Verder alle 3 de routes aan elkaar geknoopt. Na een km of 43 moe maar voldaan weer bij de auto.
Echt een supergaaf stuk. Knap gedaan door de parcourbouwers.
Eerste keer nog best rustig aan gedaan, want de errste keer (1:12), maar wel genoten.
Verder alle 3 de routes aan elkaar geknoopt. Na een km of 43 moe maar voldaan weer bij de auto.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
Waarom is er door de route bouwers niet gekozen om de laatste 4 bulten op HS neer te leggen als twee dubbels of twee tafels?
Ja ik weet dat ze niet als jumps bedoelt zijn
Maar men gaat er toch springen met het risico dat je nu bij te veel snelheid vol op de volgende klapt. Het bouwen van een echte dubbel of tafel is dan veel veiliger lijkt mij.
Dit is geen kritiek maar een vraag waar ik serieus nieuwsgierig naar ben.
Ja ik weet dat ze niet als jumps bedoelt zijn
Maar men gaat er toch springen met het risico dat je nu bij te veel snelheid vol op de volgende klapt. Het bouwen van een echte dubbel of tafel is dan veel veiliger lijkt mij.
Dit is geen kritiek maar een vraag waar ik serieus nieuwsgierig naar ben.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5597
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Tafel zou beter zijn idd, net als op Ede.funride schreef: ↑di 20 augustus 2019, 18:23 Waarom is er door de route bouwers niet gekozen om de laatste 4 bulten op HS neer te leggen als twee dubbels of twee tafels?
Ja ik weet dat ze niet als jumps bedoelt zijn
Maar men gaat er toch springen met het risico dat je nu bij te veel snelheid vol op de volgende klapt. Het bouwen van een echte dubbel of tafel is dan veel veiliger lijkt mij.
Dit is geen kritiek maar een vraag waar ik serieus nieuwsgierig naar ben.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Het oude is wegopenkaart schreef: ↑do 8 augustus 2019, 01:06Als je een seintje geeft op het moment dat het pad inderdaad in het veld is verwijderd zal ik het gelijk ook uit OSM verwijderenbouwpakket schreef: ↑wo 7 augustus 2019, 22:35 Haal dat pad ook maar weg uit osm. Zorg ik binnenkort ook voor in het echt
(om dat nu vooraf al te doen is wat lastig ivm de eis van verifieerbaarheid en het adagium "map what's on the ground"). Heb er al wel een expliciet fietsverbod op gezet vanwege de verwijderde routeborden icm de aangegeven gebiedsvoorwaarden. Dus dat zou met routers en specifieke fietskaarten (zoals weergave van toegang in Osmand) geen probleem meer zijn.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
Vandaag gereden, geweldige trail is de nieuwe Harry Slinger.
Laatste twee bulten zijn ook aangepast naar een soort van tafel/lange roller
Paar keer geprobeerd maar uiteindelijk had ik door dat je bij de twee bulten er voor beste wieltjes aan de grond kan houden en pompen om zo voldoende snelheid te hebben om over de tafel te komen.
Maar eigenlijk zijn de korte bultjes tussen of voor de kombochten het gaafst, hierdoor kan je je fiets in de lucht van de ene naar de andere kant kantelen en in de bocht landen
Laatste twee bulten zijn ook aangepast naar een soort van tafel/lange roller
Paar keer geprobeerd maar uiteindelijk had ik door dat je bij de twee bulten er voor beste wieltjes aan de grond kan houden en pompen om zo voldoende snelheid te hebben om over de tafel te komen.
Maar eigenlijk zijn de korte bultjes tussen of voor de kombochten het gaafst, hierdoor kan je je fiets in de lucht van de ene naar de andere kant kantelen en in de bocht landen
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wiel-Maat
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
- Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"
Al zoveel gelezen over die Harry Slinger dat ik Amerongen morgen ook weer es ga rijden. Zat sowieso al in de planning een tijdje, dus ik ben benieuwd.
Ik zal nog verslag uitbrengen, voor wat dat waard is.
Ik zal nog verslag uitbrengen, voor wat dat waard is.
- Wiel-Maat
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
- Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"
...en genieten dat werd t! Ben alweer ff terug van de rit, 2 rondjes gedaan tot even voor 13 u, net mooi want toen begon t wel warm te worden.
Maar man...die Harry Slinger: Echt. Te. Gek. !!! Wat n lekkere flow zit daarin zeg...heerlijke kombochten en jump mogelijkheden, hoewel je met dat laatste de snelheid wel moet blijven controleren om die bochten nog lekker te kunnen blijven nemen. Maar dit is wel meteen n lekkerste stuk geworden!
Kortom, hulde voor de trailcrew weer...puik stukje werk hoor!
Ik geloof dat de definitie van flow een beetje begint te verwateren... . Er is weinig flow aan de nieuwe HS, het is gewoon hard werken, krappe, dikke kombochten, heeft weinig met flow te maken.
Flow is lekker van kombocht naar kombocht gaan, waar je een soort van automatisch op de juiste lijn doorheen rolt.
Flow is lekker van kombocht naar kombocht gaan, waar je een soort van automatisch op de juiste lijn doorheen rolt.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"