NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je komt er vanzelf en het zal direct duidelijk zijn.
Het is bij de Elsterkop.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

erwin.burgers schreef: ma 19 augustus 2019, 10:48
Horsthil schreef: ma 19 augustus 2019, 10:39 Jongens jongens toch...de Harry gaat niet om snelheid, maar om het genot.
Dat klopt natuurlijk, maar op de mtb gaan die 2 zaken (snelheid en genot) bij mij vaak wel hand in hand.
Nou, de nieuwe HS is bij lange na niet het snelste gedeelte van de route, maar staat wel superhoog (bovenaan...?) in de ranglijst van stukjes met de meeste lol :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

kermit schreef: ma 19 augustus 2019, 12:10
erwin.burgers schreef: ma 19 augustus 2019, 10:48

Dat klopt natuurlijk, maar op de mtb gaan die 2 zaken (snelheid en genot) bij mij vaak wel hand in hand.
Nou, de nieuwe HS is bij lange na niet het snelste gedeelte van de route, maar staat wel superhoog (bovenaan...?) in de ranglijst van stukjes met de meeste lol :D
Nieuwe Harry Slinger inmiddels ook 1 keer gedaan en zeker een mooi stuk, maar wat mij betreft is het stuk wat daarna komt het mooiste. Stukje afdaling langs de Westerlaan en Veenseweg. Lekker volgas over de jumpjes heen!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Voor mij geld wel dat de fun zeker hoger ligt als je hard gaat. Hoe harder je gaat, hoe meer uitdaging! Vooral de wat technischere stukken worden zo veel leuker voor mij.
Sneeuwmonster
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

kermit schreef: ma 19 augustus 2019, 12:10
erwin.burgers schreef: ma 19 augustus 2019, 10:48

Dat klopt natuurlijk, maar op de mtb gaan die 2 zaken (snelheid en genot) bij mij vaak wel hand in hand.
Nou, de nieuwe HS is bij lange na niet het snelste gedeelte van de route, maar staat wel superhoog (bovenaan...?) in de ranglijst van stukjes met de meeste lol :D
Met stip op 1 voor de meeste Lol!! En hoogste smile factor!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Zo.... vandaag ook voor de eerste keer Harry Slinger gedaan.
Echt een supergaaf stuk. Knap gedaan door de parcourbouwers.
Eerste keer nog best rustig aan gedaan, want de errste keer (1:12), maar wel genoten.
Verder alle 3 de routes aan elkaar geknoopt. Na een km of 43 moe maar voldaan weer bij de auto.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Waarom is er door de route bouwers niet gekozen om de laatste 4 bulten op HS neer te leggen als twee dubbels of twee tafels?
Ja ik weet dat ze niet als jumps bedoelt zijn :lol: :lol:
Maar men gaat er toch springen met het risico dat je nu bij te veel snelheid vol op de volgende klapt. Het bouwen van een echte dubbel of tafel is dan veel veiliger lijkt mij.

Dit is geen kritiek maar een vraag waar ik serieus nieuwsgierig naar ben.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

funride schreef: di 20 augustus 2019, 18:23 Waarom is er door de route bouwers niet gekozen om de laatste 4 bulten op HS neer te leggen als twee dubbels of twee tafels?
Ja ik weet dat ze niet als jumps bedoelt zijn :lol: :lol:
Maar men gaat er toch springen met het risico dat je nu bij te veel snelheid vol op de volgende klapt. Het bouwen van een echte dubbel of tafel is dan veel veiliger lijkt mij.

Dit is geen kritiek maar een vraag waar ik serieus nieuwsgierig naar ben.
Tafel zou beter zijn idd, net als op Ede.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

openkaart schreef: do 8 augustus 2019, 01:06
bouwpakket schreef: wo 7 augustus 2019, 22:35 Haal dat pad ook maar weg uit osm. Zorg ik binnenkort ook voor in het echt
Als je een seintje geeft op het moment dat het pad inderdaad in het veld is verwijderd zal ik het gelijk ook uit OSM verwijderen :-q
(om dat nu vooraf al te doen is wat lastig ivm de eis van verifieerbaarheid en het adagium "map what's on the ground"). Heb er al wel een expliciet fietsverbod op gezet vanwege de verwijderde routeborden icm de aangegeven gebiedsvoorwaarden. Dus dat zou met routers en specifieke fietskaarten (zoals weergave van toegang in Osmand) geen probleem meer zijn.
Het oude is weg
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Vandaag gereden, geweldige trail is de nieuwe Harry Slinger.
Laatste twee bulten zijn ook aangepast naar een soort van tafel/lange roller
Paar keer geprobeerd maar uiteindelijk had ik door dat je bij de twee bulten er voor beste wieltjes aan de grond kan houden en pompen om zo voldoende snelheid te hebben om over de tafel te komen.

Maar eigenlijk zijn de korte bultjes tussen of voor de kombochten het gaafst, hierdoor kan je je fiets in de lucht van de ene naar de andere kant kantelen en in de bocht landen :)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Al zoveel gelezen over die Harry Slinger dat ik Amerongen morgen ook weer es ga rijden. Zat sowieso al in de planning een tijdje, dus ik ben benieuwd. 8)

Ik zal nog verslag uitbrengen, voor wat dat waard is. ;)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Wiel-Maat schreef: do 22 augustus 2019, 22:41 Al zoveel gelezen over die Harry Slinger dat ik Amerongen morgen ook weer es ga rijden. Zat sowieso al in de planning een tijdje, dus ik ben benieuwd. 8)

Ik zal nog verslag uitbrengen, voor wat dat waard is. ;)
Dat wordt genieten voor je!!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

RoySmit schreef: vr 23 augustus 2019, 07:56
Wiel-Maat schreef: do 22 augustus 2019, 22:41 Al zoveel gelezen over die Harry Slinger dat ik Amerongen morgen ook weer es ga rijden. Zat sowieso al in de planning een tijdje, dus ik ben benieuwd. 8)

Ik zal nog verslag uitbrengen, voor wat dat waard is. ;)
Dat wordt genieten voor je!!
...en genieten dat werd t! Ben alweer ff terug van de rit, 2 rondjes gedaan tot even voor 13 u, net mooi want toen begon t wel warm te worden. 8)

Maar man...die Harry Slinger: Echt. Te. Gek. !!! Wat n lekkere flow zit daarin zeg...heerlijke kombochten en jump mogelijkheden, hoewel je met dat laatste de snelheid wel moet blijven controleren om die bochten nog lekker te kunnen blijven nemen. Maar dit is wel meteen n lekkerste stuk geworden! ;)

Kortom, hulde voor de trailcrew weer...puik stukje werk hoor! :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik geloof dat de definitie van flow een beetje begint te verwateren... . Er is weinig flow aan de nieuwe HS, het is gewoon hard werken, krappe, dikke kombochten, heeft weinig met flow te maken.

Flow is lekker van kombocht naar kombocht gaan, waar je een soort van automatisch op de juiste lijn doorheen rolt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Lars TB schreef: za 24 augustus 2019, 09:16 het is gewoon hard werken, krappe, dikke kombochten
En jezelf schrap zetten om hard maar vooral niet vliegend over die vier bulten heen te gaan.

🙄...denkt terug aan ValdiSole waar Nino en Mathieu een soortgelijke hobbelserie moeiteloos clearden..🙄
Plaats reactie