NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

George schreef: do 16 september 2021, 10:45 We zijn een keer gestart voor 100km UHR SSS (staal, star en singlespeed) en na een km of 70 waren we wel afdoende door elkaar gerammeld :lol:

Met de combi Amerongen/Leersum heb ik singlespeed geen probleem, met een beetje vaart houden en af en toe even aanzetten zijn de klimmetjes geen probleem. Ze zijn allemaal kort. Met vering en versnellingen is het wel makkelijker natuurlijk maar dat is over fietspaden cruisen met een ebike ook ;)
Toen had ik nog conditie, mooie rit was dat!

Maar SS is makkelijker dan de meeste mensen denken, en Ginkelduin is prima te doen. Die lange rechte zandklim op Leersum nadat je de weg over bent gestoken daarentegen.... Daar begin (begon) ik altijd vlot in de hoop op het op die manier door te kunnen beuken, om halverwege stapvoets en met krakende knieën omhoog te kruipen. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Herhaling
MTB route Amerongen is zaterdag 18 september tussen 10:00 en 15:00u niet toegankelijk vanwege een van de mooiste MTB Marathons van Nederland. Ook enkele ruiterpaden zijn afgesloten.

De andere mountainbikeroutes zoals Zeist, Austerlitz, Leersum en Rhenen zijn wel gewoon toegankelijk. Je mag natuurlijk ook als toeschouwer komen kijken. Wie weet word jij wel gepakt door de wedstrijdsport en rijd je volgend jaar ook met een stuurbordnummer in het rond. Meer informatie vind je op www.mtb-marathon-amerongen.nl
Wij wensen de deelnemers en organisatie veel succes en plezier.
Afbeelding
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Heel fijn voor alle betrokkenen (organisatie en deelnemers) dat het zaterdag weer door kan gaan. Veel plezier allemaal!
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik vind het maar een teringeind fietsen , diep respect voor de deelnemers en heel veel succes .

Jij rijdt hem niet meneer Wictor?
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Hilco schreef: vr 17 september 2021, 13:23 Jij rijdt hem niet meneer Wictor?
Enige races die ik incidenteel nog doe zijn die waar fullface, kniestukken en rugprotector verplicht zijn :)
Stamppot with weaksauce!
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Ghost Lector 2990 E:i

Afgelopen zaterdag de route van Amerongen gereden. Heel terecht dat deze in de top van de routes van NL staat. Ik heb enorm genoten van het uitdagende karakter van deze route. Rij normaal de routes zoals HV/LV, Zeisterlitz en Den Treek en Woudenberg maar Amerongen is wel beduidend interessanter. Veel meer hoogte verschil (voor NL begrippen) waardoor je lekker kan "klimmen" en door de kombochten naar beneden kan slingeren. Echt top! :-q
What goes around comes around.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Gisteren met de kleine pocket-rocket na lange tijd weer eens een rondje Amerongen gedaan. Omdat de zaterdag in het teken stond van een atletiekwedstrijd en er op zondagmiddag natuurlijk koers gekeken moest worden, was het enige tijdswindow op prime time, zondagmorgen dus.


....
En dat viel eigenlijk helemaal niet tegen! Ja, het was druk, en op de Bergweg waren nog maar een paar plekjes vrij. De sfeer was prima, niemand reed ons in de weg en wij reden niemand in de weg. Met een van de vele wandelaars nog een gezellig praatje gemaakt terwijl we terug liepen om Harry nogmaals af te dalen, en ook het pad delen met de vele trailrunners (die een trail van 37 km aan het rennen waren. pfff!) ging prima. Die vonden het wel tof dat ze aangemoedigd werden tijdens onze drinkpauze :-)

M.a.w., het kan dus wel, het bos delen! :-q
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
crashalot
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 1 juni 2021, 09:26

Mijn excusses for engles, maaaaaaaar: Amerongen became my instant favourite route.
I need to go to Schoorl and Nijmegen asap to get a fresh comparison.
Anyways:
https://www.youtube.com/watch?v=XSRMSDj5tnY
wat leuk.
RPG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 17:25
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0 2016

Toen ik vanmiddag Amerongen reedt viel mij op dat wanneer je de klim naar de Bergweg gedaan hebt je een nieuwe paarse route kunt pakken. Het was te slecht weer om deze te verkennen maar hopelijk lukt het van de week. Heeft iemand meer info over deze nieuwe route?

P.s. voor wie het wil weten het is echt een waterballet op het moment 😉 Oomen Gore helpt je er door.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Was het geen verdwaald bordje van de route hoge ginkel?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

RPG schreef: zo 3 oktober 2021, 18:51 Toen ik vanmiddag Amerongen reedt viel mij op dat wanneer je de klim naar de Bergweg gedaan hebt je een nieuwe paarse route kunt pakken. Het was te slecht weer om deze te verkennen maar hopelijk lukt het van de week. Heeft iemand meer info over deze nieuwe route?

P.s. voor wie het wil weten het is echt een waterballet op het moment 😉 Oomen Gore helpt je er door.
Met dit weer de routes op….🙈
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Sasha1103 schreef: zo 3 oktober 2021, 18:55 Was het geen verdwaald bordje van de route hoge ginkel?
Plottwist: hoge ginkel is nooit dicht geweest :o :lol:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: zo 3 oktober 2021, 19:46Met dit weer de routes op….🙈
Heb een alibi, moest "koken" van Marga en tussendoor de tijd doden.
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gelukkig heeft het bier een CE keurmerk, alibi geslaagd :-q
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Horsthil schreef: zo 3 oktober 2021, 20:31
Sasha1103 schreef: zo 3 oktober 2021, 18:55 Was het geen verdwaald bordje van de route hoge ginkel?
Plottwist: hoge ginkel is nooit dicht geweest :o :lol:
Soort van …… 🤭😎

Je kunt vanaf de klim langs de Bergweg een rondje maken over het stuk HG dat aan de oostkant van de Bergweg ligt. Dit rondje start tegenover de “uitgang” van het segment Y-tell-me-Y, paaltje AM58.
Plaats reactie