NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MTB route Amerongen is zaterdag 18 september tussen 10:00 en 15:00u niet toegankelijk vanwege een van de mooiste MTB Marathons van Nederland. Ook enkele ruiterpaden zijn afgesloten.

De andere mountainbikeroutes zoals Zeist, Austerlitz, Leersum en Rhenen zijn wel gewoon toegankelijk. Je mag natuurlijk ook als toeschouwer komen kijken. Wie weet word jij wel gepakt door de wedstrijdsport en rijd je volgend jaar ook met een stuurbordnummer in het rond. Meer informatie vind je op www.mtb-marathon-amerongen.nl
Wij wensen de deelnemers en organisatie veel succes en plezier.
Afbeelding
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Alle deelnemers veel plezier. Mooi dat het weer kan dit jaar :-q
Bicycle, bicycle, bicycle
jasperdavid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 09:06

Thanks mannen, ik denk dat het opnieuw Amerongen Leersum Rhenen wordt voor dag 1 en dan zien hoeveel jus we nog in de benen hebben voor dag 2 :)

Ik zie er al naar uit, hier nog eens een dikke pluim voor parcoursbouwers en vrijwilligers, als belg kan ik alleen maar jaloers zijn. :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En ik maar denken dat je juist in België leuk kan mountainbiken, omdat je daar meer hoogteverschil heb. :-D
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Er zijn regio's in B waar wij niet willen biken.
Vooral niet na langdurige perioden met regen :-{
Qua Patet Orbis
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Hilco schreef: ma 6 september 2021, 19:11 zonder iemand te willen beledigen vind ik kwintelooien ook niet echt een mountainbike route maar meer een bikepark achtig iets :-{
Kwint is juist een rondje met XC-wedstrijdniveau, hoogstens te smal om fatsoenlijk in te kunnen halen. Ik vond het altijd een vreselijk ding, maar dat komt simpelweg omdat ik geen conditie had en niet genoeg power om die steile klimmen omhoog te knallen.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

jasperdavid schreef: di 7 september 2021, 11:48 Thanks mannen, ik denk dat het opnieuw Amerongen Leersum Rhenen wordt voor dag 1 en dan zien hoeveel jus we nog in de benen hebben voor dag 2 :)

Ik zie er al naar uit, hier nog eens een dikke pluim voor parcoursbouwers en vrijwilligers, als belg kan ik alleen maar jaloers zijn. :-q
Top, leuk dat er ook mensen van over de grens naar Amerongen komen. ( 4 Belgen en 2 Duitsers op de inschrijflijst)
Vrijdagmiddag wordt het parcours uitgezet, kan je alvast een blik werpen
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Rutger S schreef: di 7 september 2021, 12:02
jasperdavid schreef: di 7 september 2021, 11:48 Thanks mannen, ik denk dat het opnieuw Amerongen Leersum Rhenen wordt voor dag 1 en dan zien hoeveel jus we nog in de benen hebben voor dag 2 :)

Ik zie er al naar uit, hier nog eens een dikke pluim voor parcoursbouwers en vrijwilligers, als belg kan ik alleen maar jaloers zijn. :-q
Top, leuk dat er ook mensen van over de grens naar Amerongen komen. ( 4 Belgen en 2 Duitsers op de inschrijflijst)
Vrijdagmiddag wordt het parcours uitgezet, kan je alvast een blik werpen
Jasperdavid komt volgens mij in oktober gewoon een weekendje fietsen. Niks marathon 😄. Maar buitenlandse deelnemers: leuk!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Kapitein Iglo schreef: di 7 september 2021, 12:45
Rutger S schreef: di 7 september 2021, 12:02
Top, leuk dat er ook mensen van over de grens naar Amerongen komen. ( 4 Belgen en 2 Duitsers op de inschrijflijst)
Vrijdagmiddag wordt het parcours uitgezet, kan je alvast een blik werpen
Jasperdavid komt volgens mij in oktober gewoon een weekendje fietsen. Niks marathon 😄. Maar buitenlandse deelnemers: leuk!
Ah ja tunnelvisie, denk ik.
Dacht dat ik in het Amerongen marathon topic zat🤪
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Demoniac schreef: di 7 september 2021, 12:00
Hilco schreef: ma 6 september 2021, 19:11 zonder iemand te willen beledigen vind ik kwintelooien ook niet echt een mountainbike route maar meer een bikepark achtig iets :-{
Kwint is juist een rondje met XC-wedstrijdniveau, hoogstens te smal om fatsoenlijk in te kunnen halen. Ik vond het altijd een vreselijk ding, maar dat komt simpelweg omdat ik geen conditie had en niet genoeg power om die steile klimmen omhoog te knallen.
@Hilco: Ben je wel eens in een bikepark geweest? Ik vind Kwint best leuk en bikeparks ook, maar het zijn toch echt heeeel verschillende dingen.
De status die Kwint af en toe krijgt is wel een beetje overtrokken trouwens. Je wordt er moe van, want de klimmetjes zijn flink pittig, maar om nou te zeggen dat het parcours het uiterste van je techniek vergt...

Amerongen is wel mijn favoriet. Technisch ook niet zo lastig, maar wel leuk afwisselend, met een paar leuke afdalingen en zelfs wat airtime voor wie daar zin in heeft (en dat zeg ik, als notoire non-springer :-) )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

38x10 schreef: di 7 september 2021, 14:03
Demoniac schreef: di 7 september 2021, 12:00 Kwint is juist een rondje met XC-wedstrijdniveau, hoogstens te smal om fatsoenlijk in te kunnen halen. Ik vond het altijd een vreselijk ding, maar dat komt simpelweg omdat ik geen conditie had en niet genoeg power om die steile klimmen omhoog te knallen.
@Hilco: Ben je wel eens in een bikepark geweest?.
nee, maar ik wilde enkel aangeven dat het geen leuke bospaadjes is , wat je zou verwachten bij een "gewone "mountainbike route .
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik denk dat je onderhand je definitie van mtb route moet bijstellen Hilco.

Leuke bospaadjes noemen we tegenwoordig een ATB route...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jefro98 schreef: wo 8 september 2021, 06:02 Ik denk dat je onderhand je definitie van mtb route moet bijstellen Hilco.

Leuke bospaadjes noemen we tegenwoordig een ATB route...
Nee dat is een gravelroute :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Net ff een rondje Amerongen gedaan. Hij ligt er bijna te mooi bij..............

Het gladstrijken van bepaalde delen snap ik wel, maar het blijft jammer :tong
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kamibassie schreef: do 9 september 2021, 14:36 Net ff een rondje Amerongen gedaan. Hij ligt er bijna te mooi bij..............

Het gladstrijken van bepaalde delen snap ik wel, maar het blijft jammer :tong
Kan het dan niet laten om deze er even tegen aan te gooien :winkie:
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Plaats reactie