NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

38x10 schreef: ma 24 januari 2022, 10:53 Eens! Maar dan wel graag dispensatie voor hongerklop* en/of gebroken botten*
:bier:

*been there, done that.. :oops:
Maar dan heb je overduidelijk flink gesport (no pain no gain)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Iemand een idee hoeveel kilometer Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen bij elkaar is? Ik wil binnenkort de auto bij Kwint parkeren, via Rhenen naar Amerongen en Leersum rijden en dan op het eind Kwintelooien.

Rhenen is 6.6km, Leersum en Amerongen beide 18km en Kwintelooijen 3km, maar ik heb geen idee hoever het rijden is tussen Rhenen en Amerongen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Horsthil schreef: ma 24 januari 2022, 10:48 Als je gaat sporten en vervolgens overal waar mogelijk het makkelijker voor jezelf maakt/stukken omzeilt en inspanning vermijdt, dan ben je volgens mij behoorlijk lui als MTBer

ik sla regelmatig stukken route over hoor, meestal wel op een legale manier.
waarom? niet van wegen luiheid maar sommige stukken zijn gewoon minder interrestant en op die manier hou ik meer energie over
voor de stukken die ik wel leuk vind en kan deze dan een keer extra rijden.

Bij dit stukje kan ik me dat alleen niet voorstellen, het is namelijk best een leuk stukje naar beneden.
Have fun!
Rinse.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ik zie de eerste klaag beoordelingen over KG al verschijnen op mtbroutes.... "dit mag toch geen route heten!" " belachelijk dat ze zi'n trackje route durven te noemer"
Geen meter vlak. En uitdagend als je deze route die zonder te remmen rijdt. Goed gedaan :-q .
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Frits71
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 22:09
Mijn mountainbike: C'dale Scalpel 29er Alloy 3 --> 2021 Scalpel 3

Zag gisteren/zondag op Amerongen mooie stapels boomstammen. Gevolg van boswerkzaamheden.
Maar, op zondag wordt er niet gewerkt. Waarom dan toch een stukje route afgesloten houden?

Is het een idee dat stukje veilig vrij te geven en maandag weer een lint te spannen?
Lijkt me 2x vijf minuten werk. Of denk ik nu te simpel.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Frits71 schreef: ma 24 januari 2022, 11:22 Zag gisteren/zondag op Amerongen mooie stapels boomstammen. Gevolg van boswerkzaamheden.
Maar, op zondag wordt er niet gewerkt. Waarom dan toch een stukje route afgesloten houden?

Is het een idee dat stukje veilig vrij te geven en maandag weer een lint te spannen?
Lijkt me 2x vijf minuten werk. Of denk ik nu te simpel.
Ik neem aan dat niemand daar in dat stukje bos woont. Dus je zal er eerst heen moeten rijden - fietsen, omleiden, terugfietsen, terug naar huis rijden. Dat is niet 2x 5min werk.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MarkMeisner schreef: ma 24 januari 2022, 10:59 Iemand een idee hoeveel kilometer Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen bij elkaar is? Ik wil binnenkort de auto bij Kwint parkeren, via Rhenen naar Amerongen en Leersum rijden en dan op het eind Kwintelooien.

Rhenen is 6.6km, Leersum en Amerongen beide 18km en Kwintelooijen 3km, maar ik heb geen idee hoever het rijden is tussen Rhenen en Amerongen.
Grofweg 65km en 1000hm, waarbij dat laatste afhankelijk is van je GPS apparaat.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

MacReal schreef: ma 24 januari 2022, 11:36
MarkMeisner schreef: ma 24 januari 2022, 10:59 Iemand een idee hoeveel kilometer Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen bij elkaar is? Ik wil binnenkort de auto bij Kwint parkeren, via Rhenen naar Amerongen en Leersum rijden en dan op het eind Kwintelooien.

Rhenen is 6.6km, Leersum en Amerongen beide 18km en Kwintelooijen 3km, maar ik heb geen idee hoever het rijden is tussen Rhenen en Amerongen.
Grofweg 65km en 1000hm, waarbij dat laatste afhankelijk is van je GPS apparaat.
Dat is aardig wat :D Binnenkort maar eens doen dan :-q
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bouwpakket schreef: za 22 januari 2022, 19:26 Ik zie de eerste klaag beoordelingen over KG al verschijnen op mtbroutes.... "dit mag toch geen route heten!" " belachelijk dat ze zi'n trackje route durven te noemer"
Wacht maar tot ze tzt weer beginnen over remkuilen of blaadjes.

Ff (domme) vraag: 70% van voormalig HG ligt in de Boswachterij Amerongen ipv op het inmiddels beruchte landgoed. Is daar niet iets van de maken? kan me voorstellen dat dat weer een hoop wildrijders scheelt mettertijd.
Stamppot with weaksauce!
Frits71
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 22:09
Mijn mountainbike: C'dale Scalpel 29er Alloy 3 --> 2021 Scalpel 3

MarkMeisner schreef: ma 24 januari 2022, 11:32
Frits71 schreef: ma 24 januari 2022, 11:22 Zag gisteren/zondag op Amerongen mooie stapels boomstammen. Gevolg van boswerkzaamheden.
Maar, op zondag wordt er niet gewerkt. Waarom dan toch een stukje route afgesloten houden?

Is het een idee dat stukje veilig vrij te geven en maandag weer een lint te spannen?
Lijkt me 2x vijf minuten werk. Of denk ik nu te simpel.
Ik neem aan dat niemand daar in dat stukje bos woont. Dus je zal er eerst heen moeten rijden - fietsen, omleiden, terugfietsen, terug naar huis rijden. Dat is niet 2x 5min werk.
Als de werklui vrijdag of zaterdag eind van de dag het lint weghalen. En het maandagochtend weer aanbrengen. Dan lukt dat :)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

MarkMeisner schreef: ma 24 januari 2022, 11:42
MacReal schreef: ma 24 januari 2022, 11:36

Grofweg 65km en 1000hm, waarbij dat laatste afhankelijk is van je GPS apparaat.
Dat is aardig wat :D Binnenkort maar eens doen dan :-q
Als je het een aardig idee vindt dan fiets ik wel met je mee, was ook leuk destijds in Lunteren.
Stuur maar een berichtje als het je wat lijkt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Frits71 schreef: ma 24 januari 2022, 11:22 Zag gisteren/zondag op Amerongen mooie stapels boomstammen. Gevolg van boswerkzaamheden.
Maar, op zondag wordt er niet gewerkt. Waarom dan toch een stukje route afgesloten houden?

Is het een idee dat stukje veilig vrij te geven en maandag weer een lint te spannen?
Lijkt me 2x vijf minuten werk. Of denk ik nu te simpel.
ja :P
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4717
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

StefanG schreef: ma 24 januari 2022, 10:35
Ik zal zeker niet ontkennen dat er vast mensen zijn die het bewust doen, maar om mede-mountainbikers luiaards noemen vind ik zelf nogal een vreemde reactie en een aardige contradictie... Iemand die MTB kan je volgens mij per definitie niet echt lui noemen.
Nou ik ken anders best mtbers die alleen de 'leuke' stukjes willen fietsen en niet een hele route willen rijden. Die slaan delen bewust over omdat ze het saai, niet uitdagend of juist te uitdagend vinden. Ik vind dat soort types wel lui .. en moe word je niet van een uurtje beetje spelen en de helft van de tijd ook nog eens ouweho...en over lijnen keuze enzovoort .. 8)

Dat zijn ook mtbers maar die worden zijn liever lui dan moe .. :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik was anders best kapot van uurtje spelen in een bikeparkje.
Zijn best wat hoogtemeters die je maakt.
Have fun!
Rinse.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Frits71 schreef: ma 24 januari 2022, 11:22 Zag gisteren/zondag op Amerongen mooie stapels boomstammen. Gevolg van boswerkzaamheden.
Maar, op zondag wordt er niet gewerkt. Waarom dan toch een stukje route afgesloten houden?

Is het een idee dat stukje veilig vrij te geven en maandag weer een lint te spannen?
Lijkt me 2x vijf minuten werk. Of denk ik nu te simpel.
Ja :P
De kans is best groot dat de route beschadigd is, er materieel staat of bomen/takken op de route liggen etc. Na boswerkzaamheden moet de route eigenlijk altijd hersteld worden. Dus even vrijgegeven behelst iets meer dan ff het lintje weghalen. Wel het leukste moment :)
Plaats reactie