NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Hopen dat het goed komt met die meneer.

Maar waarom kan de hulpdienst niets met GPS-coordinaten? Gebruiken zij een ander lokatiesysteem?
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Nespresso schreef: ma 17 januari 2022, 00:46 Hopen dat het goed komt met die meneer.

Maar waarom kan de hulpdienst niets met GPS-coordinaten? Gebruiken zij een ander lokatiesysteem?
De ambulance heeft het normale wegennet op de navigatie beschikbaar. . Bospaden staan hier niet in. Dus ook al hebben ze de XY coördinaten, hun systemen weten de weg niet. De brandweer heeft deze wel. En de boswachter, die ook gewoon benaderd kan worden
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Er gebeuren best veel ongelukken hoor ....het is ook gewoon linke hobby .

Hopelijk komen jullie een beetje van die vervelende indrukken af .

In iedergeval respect voor hoe jullie je ingezet hebben :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik zie ook dat er veel ongelukken gebeuren op leersum en Amerongen. Word zorgelijke sytuatie. Het is bijna weer net zo erg als amrongen 1.0 . Wellicht dat het gaat veranderen nu de corona pandemie bijna over is. Nog even volhouden denk ik dan maar.
FietsenIn2021
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 juli 2021, 10:26

Wayne77 schreef: zo 16 januari 2022, 23:37
Noin schreef: zo 16 januari 2022, 18:33 Is het met opzet dat de off-camber bocht in het stukje tussen de twee "big bertha" kombochten nu ook vervangen is door een kombocht? Helaas weer een beetje interessante bocht verdwenen :(

Verder vanmiddag ook een deel politie, brandweer, ambulance (inc. trauma heli) bij harry slinger. Ik vermoed dat er iemand hard gevallen is. Hopelijk valt het mee.
Was iemand heel hard gevallen. Ik had net Harry Slinger gedaan en liep weer naar boven, toen ik een paar mensen stil op de route zag staan. Toch maar ff kijken. Daar lag een persoon roerloos op de grond. Er waren al 2 man en een vrouw aanwezig. Deze hebben ademhaling en bewustzijn gecheckt. Beide niet aanwezig. Toevallig kwam er een fysiotherapeut eraan. Meteen gestart met hartmassage en beademing. 112 ondertussen gebeld door een meneer op een fat-bike. Samen met hem hebben we gekeken hoe we de locatie het beste konden doorgeven. (begin Harry Slinger is paaltje 37, maar daar konden ze weinig mee) Uiteindelijk gelukt. Samen met hem naar boven gefietst en de Ambulance en Brandweer opgewacht en gewezen naar de plek. Even later landde de Trauma helikopter. Ben niet meer naar de plek teruggegaan...

Via Twitter van de ook aanwezige politie heb ik vernomen dat de persoon is meegenomen naar UMC Utrecht.
Ik hoop zo dat het goed komt. Zag er echt heel akelig uit....
Heel goed gedaan! Chapeau aan iedereen die hulp heeft geboden!
Update: ik was er even nadat de gevallen meneer al was vervoerd met de ambulance.
De politie ter plaatsen gaven aan dat de meneer al een stuk aan de betere hand was toen hij in de ambulance werd vervoerd, maar dat ze nog op zoek waren naar zijn identiteit.
Aan iedereen een oproep om tijdens het fietsen zijn ID of legitimatie mee te nemen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

wibas schreef: ma 17 januari 2022, 10:07 Ik zie ook dat er veel ongelukken gebeuren op leersum en Amerongen. Word zorgelijke sytuatie. Het is bijna weer net zo erg als amrongen 1.0 . Wellicht dat het gaat veranderen nu de corona pandemie bijna over is. Nog even volhouden denk ik dan maar.
Iedere nieuwe MTB'er dient minimaal twee clinics te hebben gedaan voordat ze de routes op mogen...
Of kunnen aantonen dat ze ruime fietservaring hebben op de racefiets of ebikes...
Uiteraard via QR code kunnen overleggen, na 9 maanden weer een clinic doen, anders vervalt de QR code...

Tegens dienen ze zichtbaar, ongeacht de staat van de route, met dikke Downhill banden zoals Magic Mary of Maxxis Minions te rijden, of vergelijkbare banden van minimaal 2.4".

:o
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Stunning schreef: ma 17 januari 2022, 11:06
wibas schreef: ma 17 januari 2022, 10:07 Ik zie ook dat er veel ongelukken gebeuren op leersum en Amerongen. Word zorgelijke sytuatie. Het is bijna weer net zo erg als amrongen 1.0 . Wellicht dat het gaat veranderen nu de corona pandemie bijna over is. Nog even volhouden denk ik dan maar.
Iedere nieuwe MTB'er dient minimaal twee clinics te hebben gedaan voordat ze de routes op mogen...
Of kunnen aantonen dat ze ruime fietservaring hebben op de racefiets of ebikes...
Uiteraard via QR code kunnen overleggen, na 9 maanden weer een clinic doen, anders vervalt de QR code...

Tegens dienen ze zichtbaar, ongeacht de staat van de route, met dikke Downhill banden zoals Magic Mary of Maxxis Minions te rijden, of vergelijkbare banden van minimaal 2.4".

:o
En zelf dan nog, als ik zie hoe hard ervaren mountainbikers naar beneden gaan is dat eigenlijk ook niet "verantwoord"
ja misschien heb je de juiste techniek en materiaal maar ook dan kan er altijd wat gebeuren, net dat stronkje over het hoofd zien, lekke voorband of bocht verkeerd inschatten etc.
Met die extra snelheid kan het dan makkelijk verkeerd aflopen.
*reminder aan mijzelf, je hoeft niet perse zo hard mogelijk naar beneden, lekker flowen is ook leuk.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op ma 17 januari 2022, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Niet verantwoord vind ik dan wel weer wat te ver gaan. We nemen allemaal bepaalde risico's en wegen die af, niet alleen met mountainbiken.
Zelf heb ik juist die trill van de grenzen een beetje opzoeken nodig. Ik denk dat de ervaren mountainbikers ook wel eens in de problemen komen maar juist op deze stukken erg alert zijn omdat ze weten welke fouten snel gemaakt zijn. En als het goed is dan hebben ze het juiste materiaal en de juiste afstelling. Ik heb zelf wel eens een wielrenner mee gehad op Amerongen en hij ging op z'n plaat op een plek waar ik totaal niet had verwacht. We zijn als Nederlands volk en zeker de ervaren mtb-ers gewoon een beetje gewend aan het idee dat iedereen wel moet kunnen fietsen en dat onze baantjes in vergelijking met het buitenland goed te doen zijn. Maar dat geldt gewoon lang niet voor iedereen. Laten we hopen dat het met deze persoon goed afloopt want het is wel een afschuwelijk verhaal en een nare ervaring voor de mensen die erbij waren. Mooi om te horen dat er zo doortastend gehandeld is door onze forumleden :-q
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Overigens zijn we nu alweer aan het speculeren over de toedracht. Dat deed ik in het verleden ook wel eens en dan bleek de betreffende persoon niet door een val maar door hartproblemen onderuit gegaan.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Nou is misschien ook wel het probleem in Nederland dat wij routes (door landschap en ondergrond) hebben waar iedereen op hoge snelheid kan afdalen.
Verschil is alleen dat een ervaren mountainbiker eerder een fout zal kunnen herstellen waar dat bij een beginner vaak misgaat.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

bouwpakket schreef: ma 17 januari 2022, 11:32 Overigens zijn we nu alweer aan het speculeren over de toedracht. Dat deed ik in het verleden ook wel eens en dan bleek de betreffende persoon niet door een val maar door hartproblemen onderuit gegaan.
Was meer een reactie op de post van Wibas, niet perse over ongeval van gister.
daar kan je inderdaad nog helemaal niks over zeggen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Singletrack Sundays schreef: ma 17 januari 2022, 11:39
bouwpakket schreef: ma 17 januari 2022, 11:32 Overigens zijn we nu alweer aan het speculeren over de toedracht. Dat deed ik in het verleden ook wel eens en dan bleek de betreffende persoon niet door een val maar door hartproblemen onderuit gegaan.
Was meer een reactie op de post van Wibas, niet perse over ongeval van gister.
daar kan je inderdaad nog helemaal niks over zeggen.
Was van mij ook niet een reactie op jou. Meer in algemene zin. Bij een ernstige voorval trekken we al snel de conclusie dat het een valpartij is. Meermaals is gebleken dat de oorzaak iets anders was. Dat maakt het overigens niet minder erg
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Noin schreef: zo 16 januari 2022, 18:33 Is het met opzet dat de off-camber bocht in het stukje tussen de twee "big bertha" kombochten nu ook vervangen is door een kombocht? Helaas weer een beetje interessante bocht verdwenen :(
Deze vraag was nog onbeantwoord. Ja, het is met opzet dat deze off-camber bocht is vervangen. De nieuwe bocht is veel beter houdbaar (zeker als het om de waterafvoer gaat) en tegelijk door de constructie minder interessant - of spannend voor wie niet wist wat er kwam :tong. Je moet wel eens keuzes maken ..............
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

huh? Heeft (had) Amerongen off-camber stukken dan? Waar dan?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

38x10 schreef: ma 17 januari 2022, 13:34 huh? Heeft (had) Amerongen off-camber stukken dan? Waar dan?
Ja. Noin bedoelde de bocht na de Tarzanbocht in het stuk boven Het Berghuis. Die bocht (ligt voor 'Son of Tarzan') was altijd een offcamberrommelbocht. Die heeft nu negatieve offcamber :D
Plaats reactie