NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Net even een rondje Amerongen gedaan, eerste echte rit na de BeMC. Wat een verademing. Strakke flowtrails, zon erbij, enige op het parcours. :D Her en der inderdaad wat remkuilen, maar ach, als dat het enige is. Na al die modder in de ardennen was dit wel even lekker, weet je meteen weer waarom mtb-en je hobby is.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Hoe droog is de route op dit moment? Ga morgen weer is een rondje doen op denk amerongen ben benieuwd hoe het erbij ligt... iemand geweest vandaag?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Best stoffig, maar verder keihard
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Sommige bochten iets te stoffig... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 19:08 Sommige bochten iets te stoffig... :roll:
Dat houd het spannend toch?
Nog even een stukje met Kermit meegefietst. Leuk om eens een member te ontmoeten :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 19:08 Sommige bochten iets te stoffig... :roll:
plat gelegen?
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

vibemaker schreef: za 25 mei 2019, 19:22
Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 19:08 Sommige bochten iets te stoffig... :roll:
plat gelegen?
Dat idee geeft Lars me ook...

Maar klinkt goed allemaal beetje stoffig ja dat is ook de UHR in drogere tijden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vibemaker schreef: za 25 mei 2019, 19:22
Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 19:08 Sommige bochten iets te stoffig... :roll:
plat gelegen?
viewtopic.php?p=2398319#p2398319

(Bert zijn schuld)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 19:55
vibemaker schreef: za 25 mei 2019, 19:22

plat gelegen?
viewtopic.php?p=2398319#p2398319
Je kunt Amerongen moeilijk verwijten dat jij jezelf overschatte op Lage Vuursche :tong

Zonder dollen; lullig voor je
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vibemaker schreef: za 25 mei 2019, 19:59
Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 19:55

viewtopic.php?p=2398319#p2398319
Je kunt Amerongen moeilijk verwijten dat jij jezelf overschatte op Lage Vuursche :tong

Zonder dollen; lullig voor je
Nee, was op Amerongen. Inderdaad een tikje overmoedig, het glijden ging tot die bocht best goed. Hoort er bij, af en toe effe onderuit gaan. Weet het echter meestal te vermijden... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Lars TB schreef: za 25 mei 2019, 20:25
vibemaker schreef: za 25 mei 2019, 19:59

Je kunt Amerongen moeilijk verwijten dat jij jezelf overschatte op Lage Vuursche :tong

Zonder dollen; lullig voor je
Nee, was op Amerongen. Inderdaad een tikje overmoedig, het glijden ging tot die bocht best goed. Hoort er bij, af en toe effe onderuit gaan. Weet het echter meestal te vermijden... .
Ik heb vandaag de grens maar niet opgezocht
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4331
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Gisteren weer geweest eert een outlap en daarna een ronde volgas. PR met 1m20 verbeterd.
Vond het niet veel slechter dan vorige week. 1 punt ging bijna mis weet niet hoe het daar heet maar net voordat ik bij de auto was 3km ervoor zit een jump een zandbak na en daar ging ik bijna over de kop, nu bijna twee verrekte borst spieren, stond vrij snel stil.

Ik vraag me alleen af of ik een rondje rijd of een beetje de boel aan elkaar knoop.

Ik begin langs de N weg die naar leersum loopt daar parkeer ik.
Is dat route Leersum? dan na een klein half uur bij het hondenassiel oversteken naar Amerongen en dan weer terug. Totaal is dat 37km.

Wel weer een echte idioot met een hond in een afdaling komt er een keihard blaffend naar mij toe gerend. Ik stop al en blaffen en tegen mijn schoen beuken met zijn kop. Nu was ik gelukkig in een vrij rustige bui. En het baasje heeft wel een minuut staan roepen Kooooomaaaaar, koooomaar. Wat en wezenlloos. Toen sprak ik hem nog aan dat dit niet normaal was en dat dit de reden is dat mijn zoontje van 10 niet meer durft te mtb,en in het bos. maar nul reactie, wat een gestoorde heb je ook. Ik ben maar gewoon verder gereden.

Met de meeste hondenbezitters gaat het echter wel goed. Maar je komt er toch bijna altijd wel zo eentje tegen. Het blijft toch heel vaak een bijzonder slag mensen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Cube-Elite schreef: zo 26 mei 2019, 15:09 Gisteren weer geweest eert een outlap en daarna een ronde volgas. PR met 1m20 verbeterd.
Vond het niet veel slechter dan vorige week. 1 punt ging bijna mis weet niet hoe het daar heet maar net voordat ik bij de auto was 3km ervoor zit een jump een zandbak na en daar ging ik bijna over de kop, nu bijna twee verrekte borst spieren, stond vrij snel stil.
Einde van het stuk Ginkelduin, voordat je het schelpenpad weer op duikt. Als je hem kent dan til je op tijd je wiel op. Of - helaas - je pakt 'm links of rechts van het zachte stuk. Gezien de sporen/plat gereden gras er naast erg veel lui doen :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Leersum ben ik gisteren zeker voor het laatst gereden totdat er weer behoorlijk wat regen is gevallen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik zie op buienradar dat de meeste buien vanavond bovenlangs passeren. Weer geen prijs dus helaas.
Plaats reactie