NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Stunning schreef: za 22 januari 2022, 19:08
bert l. schreef: za 22 januari 2022, 17:59

HG is teruggekomen als KG. Kleine Ginkel. De paarse bordjes zijn opgepoetst en aan de oostelijke zijde van de Bergweg, waar ook de groene route Amerongen loopt, kun je een rondje KG rijden
Ik zag de paarse bordjes staan inderdaad, althans, ze vielen mij dit keer echt op. Brave burger als ik ben heb ik ze niet gevolgd. Maar goed te weten dat er een paars lusje is :-q
(Ps. Komt ie ook op de site, of te kort ?)
Ik zie de eerste klaag beoordelingen over KG al verschijnen op mtbroutes.... "dit mag toch geen route heten!" " belachelijk dat ze zi'n trackje route durven te noemer"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Staan er nog bomen in Leersum? (Wil niet te veel speculeren)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

bouwpakket schreef: za 22 januari 2022, 19:26
Stunning schreef: za 22 januari 2022, 19:08

Ik zag de paarse bordjes staan inderdaad, althans, ze vielen mij dit keer echt op. Brave burger als ik ben heb ik ze niet gevolgd. Maar goed te weten dat er een paars lusje is :-q
(Ps. Komt ie ook op de site, of te kort ?)
Ik zie de eerste klaag beoordelingen over KG al verschijnen op mtbroutes.... "dit mag toch geen route heten!" " belachelijk dat ze zi'n trackje route durven te noemer"
Nou niet van mij iig, iedere meter route erbij kan ik alleen maar toejuichen ! Al is het maar een deel van mijn toch wel favoriete (ex)route HG aka KG nu :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Horsthil schreef: za 22 januari 2022, 19:27 Staan er nog bomen in Leersum? (Wil niet te veel speculeren)
Een parcours zonder bomen is qua boomveiligheid intrinsiek veilig. En daar is geen speld tussen te krijgen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: za 22 januari 2022, 20:11
Horsthil schreef: za 22 januari 2022, 19:27 Staan er nog bomen in Leersum? (Wil niet te veel speculeren)
Een parcours zonder bomen is qua boomveiligheid intrinsiek veilig. En daar is geen speld tussen te krijgen.
Komende 20 jaar geen controle meer nodig daar. Dat is dan weer gunstig
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: za 22 januari 2022, 18:49
Stunning schreef: za 22 januari 2022, 16:05 Komt Hoge Ginkel nog eens terug ? :wink:
Die is niet weg, alleen je mag er niet fietsen……..
Zou er eens gaan lopen, is echt weinig van over hoor.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Stunning schreef: za 22 januari 2022, 19:08
bert l. schreef: za 22 januari 2022, 17:59 HG is teruggekomen als KG. Kleine Ginkel. De paarse bordjes zijn opgepoetst en aan de oostelijke zijde van de Bergweg, waar ook de groene route Amerongen loopt, kun je een rondje KG rijden
Ik zag de paarse bordjes staan inderdaad, althans, ze vielen mij dit keer echt op. Brave burger als ik ben heb ik ze niet gevolgd. Maar goed te weten dat er een paars lusje is :-q
(Ps. Komt ie ook op de site, of te kort ?)
Als je 'm nu op de kaart wilt zien:
https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 269/5.4861

Staat ook in andere OSM-toepassingen, zoals OFM op de Garmin of Osmand op Android (daar ook met paarse driehoekjes :-)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

openkaart schreef: zo 23 januari 2022, 16:24
Stunning schreef: za 22 januari 2022, 19:08

Ik zag de paarse bordjes staan inderdaad, althans, ze vielen mij dit keer echt op. Brave burger als ik ben heb ik ze niet gevolgd. Maar goed te weten dat er een paars lusje is :-q
(Ps. Komt ie ook op de site, of te kort ?)
Als je 'm nu op de kaart wilt zien:
https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 269/5.4861

Staat ook in andere OSM-toepassingen, zoals OFM op de Garmin of Osmand op Android (daar ook met paarse driehoekjes :-)
Top :-q
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Welke grappenmaker heeft dit segmentje op de Leersum route toegevoegd? Is een stuk regular track + huidige omleiding naar de Snakerun. Zit er sinds kort in, want vorige week zag ik 'm er niet bijstaan. Nou ja, wel weer een PR erbij :winkie:

Afbeelding
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

waarschijnlijk iemand van de crew. En dan bestaat dat segment al langer. Er zijn luiaards die daar rechtdoor reden en de lus naar beneden teveel werk vonden. Dat pad wat nu tijdelijk voor de omleiding gebruikt wordt, werd teveel gebruikt en leverde overlast op bij de terreineigenaar
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

is dat net na die uitputtige klim?
Gebruikersavatar
StefanG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 april 2021, 20:02
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 600 (2021)

bert l. schreef: zo 23 januari 2022, 21:48 waarschijnlijk iemand van de crew. En dan bestaat dat segment al langer. Er zijn luiaards die daar rechtdoor reden en de lus naar beneden teveel werk vonden. Dat pad wat nu tijdelijk voor de omleiding gebruikt wordt, werd teveel gebruikt en leverde overlast op bij de terreineigenaar
Ik zal zeker niet ontkennen dat er vast mensen zijn die het bewust doen, maar om mede-mountainbikers luiaards noemen vind ik zelf nogal een vreemde reactie en een aardige contradictie... Iemand die MTB kan je volgens mij per definitie niet echt lui noemen.

Maar goed, het zou ook zo kunnen zijn dat mensen die daar niet bekend zijn en wellicht het bordje missen daar rechtdoor schieten? Want waarom zou je op een route van 18km zo'n stukje overslaan?

En het overlast bij de terreineigenaar zie ik vaker langs komen. Ik snap dat het niet mag (en daarom rij ik zelf ook niet van de paden af) maar om dat gelijk overlast te noemen. Wellicht als crew eens nadenken over een beter passende term? Want dit wekt wellicht meer ergernis bij de rest op dan dat je je doel ermee bereikt, namelijk dat het gewoon ongepast is.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als je gaat sporten en vervolgens overal waar mogelijk het makkelijker voor jezelf maakt/stukken omzeilt en inspanning vermijdt, dan ben je volgens mij behoorlijk lui als MTBer
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Eens! Maar dan wel graag dispensatie voor hongerklop* en/of gebroken botten*
:bier:

*been there, done that.. :oops:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
StefanG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 april 2021, 20:02
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 600 (2021)

Vandaar ook mijn eerste zin, ik zal niet ontkennen dat er vast mensen zijn die het bewust doen. Maar hoop oprecht dat het gros op de routes niet van dat hout gesneden is. En dat het ook maar zo kan zijn dat er ook een hoop zijn die het onbewust doen.
Plaats reactie