NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Rayb81 schreef:ik kom bijv. op de routes op de Veluwe nooit afval tegen.
Daar rijdt verhoudingsgewijs ook helemaal niemand
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 18 juni 2019, 23:07Ik denk dat het volk dat een dagje naar de routes komt om een stukje te "crossen" het bos meer als een speeltuin ziet dan echt als een rondje door het bos.
Lekker een dagje raggen, geen respect voor de natuur en na 2uurtjes weer voldaan met grote verhalen in de auto terug naar huis.
Ik kom bijv. op de routes op de Veluwe nooit afval tegen.
Weet niet of dat echt zo is, dus iemand die een UHR track rijd een andere moraal/insteek zou hebben dan iemand die op de Veluwe rijd?
Alleen is de UHR veel en veel populairder/drukker en leent zich perfect om bijvoorbeeld een uurtje te trappen op 1 route ipv routes van 50 km zoals Apeldoorn/Rheden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik zal de volgende keer een wat grotere rugtas meenemen, nu kan ik maar 1 bidon per rit opruimen...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De routes op de Veluwe hebben amper remknippen, dat is natuurlijk het verschil.
Dit fenomeen is pas de laatste tijd ontstaan. En zal alleen maar erger worden vermoed ik.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Zoals ons meest wijze forumlid ooit verkondigde: asfalteren die routes!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 19 juni 2019, 07:56 De routes op de Veluwe hebben amper remknippen, dat is natuurlijk het verschil.
Dit fenomeen is pas de laatste tijd ontstaan. En zal alleen maar erger worden vermoed ik.
Droogte doet ons geen goed.
Stortbuien doen ons ook geen goed.
UHR heeft hoogteverschil en de Veluwe is best wel plat

Bidonnen worden naar mijn mening voornamelijk per ongeluk verloren. Stuiteren uit de bidonhouder. Is mij ook wel eens overkomen. Wil je je bidon pakken op een rustig stukje, grijp je mis.
Hoeveelheid afval is denk ik een afgeleide van het aantal bezoekers. We zitten in het oog van de storm en zijn in zekere zin het slachtoffer van ons eigen succes. Zeker qua afval in het bos.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ook ik ben vorige week in de 1e kombocht harry slinger dus mijn bidon verloren. Lang op zoek geweest naar een goede houder en dacht met de X-cage houder een goede gevonden te hebben. Maar op de zadelpen van de fully blijft het toch lastig de bidon erin te houden. Misschien komt het wel doordat het een Tacx bidon van de Action is, voor het eerst gebruikt. Toen ik stopte om hem op te gaan halen zag ik idd geclusterd een stapeltje bidons daar liggen. Ik moet zeggen dat ik nergens geen last heb van remknippen op de routes, het plastic op de fiets heeft er dus wel moeite mee
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

awinkel schreef: di 18 juni 2019, 22:38 Ik heb 2 canyon bidonhouders en nog nooit een bidon verloren. :winkie:
Totdat...ik een 750ml bidon van tacx een keer mee had naar Amerongen...
Het bleek dat deze inderdaad iets smaller was dan de andere bidons die ik heb.
Het leverde een extra rondje op, maar heb de bidon wel weer teruggevonden.
Die gebruik ik nu dus vooral tijdens duurtrainingen op de weg.:-)
NelizRijn schreef: wo 19 juni 2019, 11:22 Ook ik ben vorige week in de 1e kombocht harry slinger dus mijn bidon verloren. Lang op zoek geweest naar een goede houder en dacht met de X-cage houder een goede gevonden te hebben. Maar op de zadelpen van de fully blijft het toch lastig de bidon erin te houden. Misschien komt het wel doordat het een Tacx bidon van de Action is, voor het eerst gebruikt. Toen ik stopte om hem op te gaan halen zag ik idd geclusterd een stapeltje bidons daar liggen. Ik moet zeggen dat ik nergens geen last heb van remknippen op de routes, het plastic op de fiets heeft er dus wel moeite mee
Ik zie een overeenkomst... Ook een tacx bidon.
Wellicht dat dit geen toeval is...
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik heb een Elite bidon (750ml)en Elite houder.
Nog nooit een bidon verloren. :-q
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

At1 schreef: wo 19 juni 2019, 12:34 Ik heb een Elite bidon (750ml)en Elite houder.
Nog nooit een bidon verloren. :-q
Kijk, daar hebben we het bewijs!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Ik voel, in navolging van het topcap gebeuren, een "show your bidon(houder)" topic aankomen.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dringende oproep; om de klimaatverandering tegen te gaan a.u.b. stoppen bij elke bidon die je op de grond ziet liggen.
Noteer datum, tijdstip, merk, type en kleur van de bidon en post dit z.s.m. op dit forum!

:winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

awinkel schreef: wo 19 juni 2019, 12:53 Dringende oproep; om de klimaatverandering tegen te gaan a.u.b. stoppen bij elke bidon die je op de grond ziet liggen.
Noteer datum, tijdstip, merk, type en kleur van de bidon en post dit z.s.m. op dit forum!

:winkie:
En als er nog water in de bidon zit dit aub regelmatig uitspreiden over de track
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Maar rij dan wel eerst nog een extra rondje om te kunnen bepalen waar dit het hardst nodig is. :-D
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mocht er nog jonge drinkkwark in zitten, impregneer er een kombocht mee, dit gaat erosie tegen.
Sneeuwmonster
Plaats reactie