NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

hanjovdberg schreef: di 20 september 2022, 11:40
MacReal schreef: ma 19 september 2022, 22:31 Ja hallo, half Nederland komt bij jullie op bezoek. Dat moet je er ook wel voor zorgen dat aan alle eisen voldaan wordt natuurlijk. :bier:

de slogan op het vrijwilligers shirt is hier van toepassing...

Wie heeft er overigens het extra lusje van Amerongen al zonder afstappen gereden?
Als er de laatste weken niets aan veranderd is dan is me dat al een aantal x gelukt. Hoewel ik de 3x 'drop' en step up wel een uitdaging vind (vooral omdat het zo dicht op elkaar ligt en je geen snelheid hebt).
Bij mijn weten niets aan veranderd, maar zag op strava dat ik er al anderhalve maand niet geweest ben.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Carpenter schreef: wo 21 september 2022, 14:33
StephanR schreef: di 20 september 2022, 16:02 Nog een hint dan: Je hoeft de route niet te verlaten. Het extra lusje sluit direct aan en is gewoon een afslag.
En bonushint: ga onderaan Harry niet linksaf, maar volg de route.
Dus einde van dit segment NIET naar links :~

Of zit het hier:https://www.strava.com/segments/22574159
Dat lijkt me een goede plek om de ogen open te houden :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bert l. schreef: di 20 september 2022, 23:18
Rayb81 schreef: di 20 september 2022, 21:33 Ben benieuwd wanneer de jaarlijkse discussie komt of men op het parcours mag rijden zaterdag of dat het afgesloten is vanwege de marathon :bier:
Het parcours is zaterdag gewoon geopend voor iedereen (met een vignet) net als op alle andere dagen van het jaar.

Maar bedankt voor de voorzet. Voor zaterdagochtend geldt wel een wegblijfadvies en wegblijfverzoek. Wijk s.v.p. naar de parcoursen Leersum of Rhenen en geef de wedstrijdrijders op dat dagdeel de vrije baan.
:-q :D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zoek in de buurt van Overberg aan het parcours.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Vanochtend in de gedrukte versie van het AD; Ludieke twist :)

https://www.ad.nl/utrecht/dief-steelt-t ... ~a2c6ee2c/

Dief steelt twee MTB-borden uit Amerongse bos, mountainbikeclub doet ludieke oproep
Misschien is het een verzamelaar, oppert Marten Hofmann van de mountainbikevereniging Utrechtse Heuvelrug. Twee borden langs een mountainbikeroute bij Amerongen zijn plotseling verdwenen. De club plaatste op de website een ludieke oproep: ‘Als je zo’n bord wilt hebben, nemen we dat mee in onze bestelling’.

De borden, die staan bij de zogenaamde ‘Harry Slinger’ in het bos bij Amerongen, geven aan waar je mag fietsen en waar je moet lopen. Voor MTB-fietsers is het slingerende pad naar beneden een echte uitdaging. Om die beleving twee keer of nog vaker mee te maken, kunnen sporters als ze beneden zijn via een wandelpad weer naar boven lopen. Lopen dus, en niet fietsen. Omdat dat dat vaak wél gebeurt, staan de borden er. Die waarschuwingsborden zijn nu verdwenen en de club begrijpt niet waarom.

,,Wat heeft het voor zin om boos te worden?” licht Hofmann toe. ,,We hebben gekozen voor een andere aanpak. Een beetje ludiek.”

Gewilde borden
Op de website schrijft de club weer nieuwe borden te gaan bestellen. ,,Ze zijn namelijk nogal gewild (bij verzamelaars?). Mocht je nu ook zo’n bord willen hebben, laat het ons dan even weten, dan kunnen we die meteen voor je mee bestellen. Dat scheelt ons de moeite van het opschroeven en jou de moeite van het afschroeven van de palen. Je kunt ze gewoon tegen kostprijs kopen. We horen graag van je!”

Hofmann heeft geen idee wie de borden heeft meegenomen. ,, Wie doet zoiets? Het is voor het eerst dat deze twee borden zijn verdwenen. In het verleden zijn wel eens palen uit de grond getild. We hebben ook geen resten van de borden gezien. Een MTB’er, dat kan, maar het kan ook een wandelaar zijn geweest. Het is mogelijk een verzamelaar.”
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

psssst , bordje kopen ? :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: do 22 september 2022, 11:12 psssst , bordje kopen ? :-D
Ik weet waar je bed slaapt, jongûh. :evil:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

bert l. schreef: do 22 september 2022, 12:13
Snelle Buffer schreef: do 22 september 2022, 11:12 psssst , bordje kopen ? :-D
Ik weet waar je bed slaapt, jongûh. :evil:
:evil: ,misschien wil ik er wel 1 "mee bestellen" :roll:

:bier:
Op de website schrijft de club weer nieuwe borden te gaan bestellen. ,,Ze zijn namelijk nogal gewild (bij verzamelaars?). Mocht je nu ook zo’n bord willen hebben, laat het ons dan even weten, dan kunnen we die meteen voor je mee bestellen. Dat scheelt ons de moeite van het opschroeven en jou de moeite van het afschroeven van de palen. Je kunt ze gewoon tegen kostprijs kopen. We horen graag van je!”
:winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Snelle Buffer schreef: do 22 september 2022, 12:25
bert l. schreef: do 22 september 2022, 12:13

Ik weet waar je bed slaapt, jongûh. :evil:
:evil: ,misschien wil ik er wel 1 "mee bestellen" :roll:

:bier:
Op de website schrijft de club weer nieuwe borden te gaan bestellen. ,,Ze zijn namelijk nogal gewild (bij verzamelaars?). Mocht je nu ook zo’n bord willen hebben, laat het ons dan even weten, dan kunnen we die meteen voor je mee bestellen. Dat scheelt ons de moeite van het opschroeven en jou de moeite van het afschroeven van de palen. Je kunt ze gewoon tegen kostprijs kopen. We horen graag van je!”
:winkie:
Ik heb nog geen bestelling van je binnen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Wat kost(prijs) :winkie: het ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Onbetaalbaar 💰
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Gevonden! Het nieuwe stukje op Amerongen. Je ziet de stammetjes rechts wel, maar niet direct de track. Zag de uitgang pas. Pittig smal stukje, veel draaien en keren. Leuke obstakels! Met klikpedalen voor mij lastig. Effe blijven oefenen. Hulde aan de bouwers!!

Stuk Leersum dat is hersteld na de stormschade: GAAF!!! Echt heel cool geworden. Pittige klimmetjes, gave snelle afdalingen. Dropje had ik even niet gezien aan het eind.. oeps.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lombokbos 2.0 inderdaad prachtig geworden. :-q Hulde aan allen die dit mogelijk hebben gemaakt.
Diepe kuilen, switchback omhoog, en heb zelfs ‘t idee dat de klimmen minder zwaar zijn geworden.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Die diepe kuilen zijn cool! Hulde aan de bouwers.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Hoog racebaangehalte op Amerongen en Leersum vandaag. Het nieuwe stukje bij Leersum is idd best leuk (al vond ik het een week of twee geleden toen het er vrij los (en dus lastiger) bij lag dan vandaag leuker). Het kleine dropje/sprongetje is wel een mooie toevoeging. Ik kom zeker hebberig over als ik om nog 10 van dat soort gevaartes vraag voor in dat stuk? ;)
Plaats reactie