NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Er wordt vdoor de terreineigenaren verwacht dat wij ook met regelmaat groot onderhoud uitvoeren. Het is vrij lastig om een pad weer op te hogen zonder de wortels vrij te houden. Het merendeel van ons houdt ook van de wat ruigere tracks, maar de terreineigenaar bepaald uiteindelijk. Ik snap dat het niet leuk is dat het weer gladgetrokken is. Uiteindelijk slijt het wel weer en wordt het ruiger. Hou er erkenning mee dat we dit in de toekomst ook blijven doen.

Ik zal dan vervolgens jullie reacties niet meer afdoen met "niet huilen" maar een uitgebreidere reactie geven (ik was een beetje kortaf net na de operatie)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dutch schreef: vr 30 juli 2021, 20:20 Twee personen (waarschijnlijk crew :-? ) die melden "niet huilen".
Er worden toch nette vragen gesteld? Mag er toch ook een normaal antwoord verwacht worden?
Of moet er dan een forumhelden conversatie gestart worden in tekst? (Of zijn de emoticons op bij de heren? :wink: )
Exact. Die hautaine houding irriteert mij ook. Ik geef zojuist overdreven netjes mijn mening, in de hoop een respectvol antwoord te krijgen. (…)
Een mening die goed onderbouwt is. Uit vrees voor nog meer geplaveide trails als LV, HV, Zeist, Austerlitz, Leusden, Woudenberg, en Rhenen.
Er is namelijk wel dégelijk behoefte aan een beetje serieuse mtb-track. Zie alleen al de reactie’s op de HG sluiting. Nu blijft alleen Kwint over, en een klein stukje Leersum.

Het lijkt er op dat de crew bewust oogkleppen opzet voor deze meningen. De discussie niet wilt aangaan. Waarom eigenlijk niet? Zou het soms zijn omdat de terreineigenaren geen enkel risico meer willen lopen?

(Edit: Ik lees nu pas de voorgaande post van BP.)
Laatst gewijzigd door Giant-E op vr 30 juli 2021, 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jefro98 schreef: vr 30 juli 2021, 20:36
Fred (mtb-sport) schreef: vr 30 juli 2021, 20:33 Geen of heel weinig onderhoud zoals aantal jaren terug was Amerongen 1.0 (kom maar weer op met paar beroemde foto's) .
Nu goed overdacht en gestructureerd onderhoud Amerongen 2.0 om het fatsoenlijk berijdbaar te houden zonder de (kostbare) natuur te veel te slopen en om de zoveel tijd is het weer klagen of het vooral beter weten..................
Hebben ze jou nog steeds niet met pek en veren het bos uitgejaagd? :lol:
Hij blijft maar terugkomen :lol:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dank Bouwpakket. Beter zo dan geen route idd.
Heldere uitleg, en niet zoals awinkels en fred maar wat gissen en voor een ander invullen. Daarvan komt enkel ellende.
bouwpakket schreef: vr 30 juli 2021, 20:38 Er wordt vdoor de terreineigenaren verwacht dat wij ook met regelmaat groot onderhoud uitvoeren. Het is vrij lastig om een pad weer op te hogen zonder de wortels vrij te houden. Het merendeel van ons houdt ook van de wat ruigere tracks, maar de terreineigenaar bepaald uiteindelijk. Ik snap dat het niet leuk is dat het weer gladgetrokken is. Uiteindelijk slijt het wel weer en wordt het ruiger. Hou er erkenning mee dat we dit in de toekomst ook blijven doen.

Ik zal dan vervolgens jullie reacties niet meer afdoen met "niet huilen" maar een uitgebreidere reactie geven (ik was een beetje kortaf net na de operatie)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Deze routes worden gewoon zoveel bereden dat zonder onderhoud het hele bos aan gort wordt gereden.
Dat kan misschien op trails in het buitenland waar de natuur zeer uitgestrekt is, maar hier ligt alles een stuk meer op een postzegel.

Als je natuurlijke tracks wilt zul je buiten de UHR moeten zoeken, of wachten tot het gladgestreken laagje weer weggesleten is :wink:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: vr 30 juli 2021, 20:40
Jefro98 schreef: vr 30 juli 2021, 20:36 Hebben ze jou nog steeds niet met pek en veren het bos uitgejaagd? :lol:
Hij blijft maar terugkomen :lol:
Sommige zaken veranderen nooit. :winkie:
Gelukkig waait alles weer over tot er weer iets "nieuws" is.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dutch schreef: vr 30 juli 2021, 20:44 Heldere uitleg, en niet zoals awinkels en fred maar wat gissen en voor een ander invullen. Daarvan komt enkel ellende.
Verklaar je nader :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: vr 30 juli 2021, 20:38 Er wordt vdoor de terreineigenaren verwacht dat wij ook met regelmaat groot onderhoud uitvoeren. Het is vrij lastig om een pad weer op te hogen zonder de wortels vrij te houden. Het merendeel van ons houdt ook van de wat ruigere tracks, maar de terreineigenaar bepaald uiteindelijk. Ik snap dat het niet leuk is dat het weer gladgetrokken is. Uiteindelijk slijt het wel weer en wordt het ruiger. Hou er erkenning mee dat we dit in de toekomst ook blijven doen.

Ik zal dan vervolgens jullie reacties niet meer afdoen met "niet huilen" maar een uitgebreidere reactie geven (ik was een beetje kortaf net na de operatie)
Thnx dit is gewoon duidelijk.

En ja snap ook dat je wellicht wat kortaf was na je operatie! sterkte met herstel!!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Eerder dit jaar ontstond hetzelfde rumoer nadat op hoge Vuursche groot onderhoud was gedaan met de kraan. Afwatering is toen aangepakt, de bochtjes zijn toen ook weer opgehoogd en een aantal wortels zijn bedekt. Toen viel men ook over een kombochten festijn.

Maar toen een maand later die stukken alweer wat ruiger waren en de kombochten alweer helemaal ingeklonken waren en bijna niet meer echt te zien, hoorde je niemand meer. Geloof mij maar, alles is binnen no time echt weer als vanouds, maar dan wel met goede afwatering erbij! Dat verse zand hecht ook niet goed aan de wortels en de harde trail eronder. Dan zou je alles om moeten spitten, maar dat wordt niet gedaan. En waarom zou je ook
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: vr 30 juli 2021, 21:14Eerder dit jaar ontstond hetzelfde rumoer nadat op hoge Vuursche groot onderhoud was gedaan met de kraan. Afwatering is toen aangepakt, de bochtjes zijn toen ook weer opgehoogd en een aantal wortels zijn bedekt. Toen viel men ook over een kombochten festijn.
Precies, het is ook een utopie om het iedereen naar het zin te maken.
Gelukkig heeft NL inmiddels zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel routes, dat er altijd wel ergens een geschikte route beschikbaar. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Fred (mtb-sport) schreef: vr 30 juli 2021, 21:17 Precies, het is ook een utopie om het iedereen naar het zin te maken.
Gelukkig heeft NL inmiddels zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel routes, dat er altijd wel ergens een geschikte route beschikbaar. :-q
Interessant, komende van jou...jij rijdt toch alleen maar gravel? :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Fred (mtb-sport) schreef: vr 30 juli 2021, 21:17Precies, het is ook een utopie om het iedereen naar het zin te maken. Gelukkig heeft NL inmiddels zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel routes, dat er altijd wel ergens een geschikte route beschikbaar. :-q
Is dat zo? Of is er vooral veel meer van hetzelfde door "hetzelfde sausje" en een gebrek aan een echt duidelijke differentiatie tussen routes... :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

cheeta schreef: vr 30 juli 2021, 22:44
Fred (mtb-sport) schreef: vr 30 juli 2021, 21:17Precies, het is ook een utopie om het iedereen naar het zin te maken. Gelukkig heeft NL inmiddels zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel routes, dat er altijd wel ergens een geschikte route beschikbaar. :-q
Is dat zo? Of is er vooral veel meer van hetzelfde door "hetzelfde sausje" en een gebrek aan een echt duidelijke differentiatie tussen routes... :roll:
Dat is wel mijn ervaring idd. (en die van veel van mijn fietsmaatjes).
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Veel hangt af van wat er mag. Op een aantal plekken zie je mooie initiatieven en andere sausjes. Kleine stapjes.....
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Fred (mtb-sport) schreef: vr 30 juli 2021, 20:52 Verklaar je nader :lol:
Fred (mtb-sport) schreef: vr 30 juli 2021, 20:33 Geen of heel weinig onderhoud zoals aantal jaren terug was Amerongen 1.0 (kom maar weer op met paar beroemde foto's) .
Nu goed overdacht en gestructureerd onderhoud Amerongen 2.0 om het fatsoenlijk berijdbaar te houden zonder de (kostbare) natuur te veel te slopen en om de zoveel tijd is het weer klagen of het vooral beter weten..................
1e deel leek informatief, maar toch moest er afgesloten worden met een sneer.
Niet nodig in deze. :-q
Plaats reactie