NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

paulus1981 schreef: za 31 oktober 2020, 01:12
emeel schreef: do 29 oktober 2020, 22:35 Ik denk dat je moet rekenen op een natte boel en hoop blaadjes.
Het was wat natter dan trailrespecttechnisch verantwoord maat stiekem erg leuk rijden.
Dat vond ik gisteren juist erg meevallen. Kleine stukjes waren nat maar veruit het meeste vond ik juist nog mooi hard en relatief droog.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Dilemma => wel of geen Harry Slinger?

Handhaven we de huidige Harry Slinger zonder terugfiets mogelijkheid? Of moeten we Harry Slinger weghalen?

Augustus 2019 mochten we Harry Slinger aanleggen. We hebben veel tijd in het ontwerp en de aanleg gestopt. Aan de reacties van de bikers te zien was het resultaat boven verwachting. Een deel van de bikers heeft de behoefte om de afdaling direct nog een keer te fietsen en zoekt fietsend een weg terug over wandelpaden. Wellicht weet niet iedereen dat, maar buiten de fietspaden en mountainbikepaden mag je nergens in het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug fietsen. De terreineigenaar is er niet blij mee dat hier door sommigen omhoog gefietst wordt.

De terreineigenaar geeft ons de mogelijkheid om te mountainbiken op de routes en hier moeten wij met de huidige drukte in het bos blij mee zijn. Meer ruimte in de buurt van Harry Slinger is er gewoonweg niet, gezien de kwetsbare en ook hoogst gewaardeerde omgeving door andere recreanten. Nu zijn er bikers die niet begrijpen/accepteren dat er bij zo’n leuke afdaling geen korte legale weg terug omhoog gemaakt is. Ze blijken zich daar zelfs aan te ergeren! Gevalletje Rupsje Nooitgenoeg? Wij zijn van mening dat je moet koesteren wat je hebt. Daarom vragen we jullie allemaal om de toegangsregels van de terreineigenaren te respecteren en niet over wandel- en ruiterpaden te fietsen. Spreek ook elkaar hierop aan! Wie weet wat de toekomst dan nog kan brengen. Happy trails, be nice

https://www.facebook.com/MTBUtrechtsehe ... 5152633612
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

bouwpakket schreef: zo 1 november 2020, 20:52 Nu zijn er bikers die niet begrijpen/accepteren dat er bij zo’n leuke afdaling geen korte legale weg terug omhoog gemaakt is. Ze blijken zich daar zelfs aan te ergeren! Gevalletje Rupsje Nooitgenoeg? Wij zijn van mening dat je moet koesteren wat je hebt. Daarom vragen we jullie allemaal om de toegangsregels van de terreineigenaren te respecteren en niet over wandel- en ruiterpaden te fietsen. Spreek ook elkaar hierop aan! Wie weet wat de toekomst dan nog kan brengen. Happy trails, be nice

https://www.facebook.com/MTBUtrechtsehe ... 5152633612
Gister helaas ook (weer) gezien! Alsof het zo moeilijk is om met je bike aan de hand naar boven te lopen..
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Onderaan bij het fietspad Veenseweg links af. Bij het tweede fietspad Hooilaan weer links. Je kruist dan de route. Die komt daar van rechts. Linksaf en dan ga je de volgende ronde in.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Juan007 schreef: zo 1 november 2020, 20:59
bouwpakket schreef: zo 1 november 2020, 20:52 Nu zijn er bikers die niet begrijpen/accepteren dat er bij zo’n leuke afdaling geen korte legale weg terug omhoog gemaakt is. Ze blijken zich daar zelfs aan te ergeren! Gevalletje Rupsje Nooitgenoeg? Wij zijn van mening dat je moet koesteren wat je hebt. Daarom vragen we jullie allemaal om de toegangsregels van de terreineigenaren te respecteren en niet over wandel- en ruiterpaden te fietsen. Spreek ook elkaar hierop aan! Wie weet wat de toekomst dan nog kan brengen. Happy trails, be nice

https://www.facebook.com/MTBUtrechtsehe ... 5152633612
Gister helaas ook (weer) gezien! Alsof het zo moeilijk is om met je bike aan de hand naar boven te lopen..
Het heeft als gevolg dat wij bij aanleg van een leuke track in het vervolg moeten kijken of er een legale korte retourweg mogelijk is. Is deze terugweg mogelijkheid er niet, dan kunnen/gaan wij geen leuke track aanleggen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Zou het helpen om de beste/korste legale short-cut aan te geven? (ik zag vrijdag iemand omhoog lopen met de fiets aan de hand, is dat eigenlijk wel ok?)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: zo 1 november 2020, 21:06
Juan007 schreef: zo 1 november 2020, 20:59

Gister helaas ook (weer) gezien! Alsof het zo moeilijk is om met je bike aan de hand naar boven te lopen..
Het heeft als gevolg dat wij bij aanleg van een leuke track in het vervolg moeten kijken of er een legale korte retourweg mogelijk is. Is deze terugweg mogelijkheid er niet, dan kunnen/gaan wij geen leuke track aanleggen.
Ik weet nog een goede plek, maar niet in Amerongen :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

paulus1981 schreef: zo 1 november 2020, 21:07 Zou het helpen om de beste/korste legale short-cut aan te geven? (ik zag vrijdag iemand omhoog lopen met de fiets aan de hand, is dat eigenlijk wel ok?)
Als hij of zij over een wandelpad liep, en niet dwars door het bos, is daar niks mis mee.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

paulus1981 schreef: zo 1 november 2020, 21:07 Zou het helpen om de beste/korste legale short-cut aan te geven? (ik zag vrijdag iemand omhoog lopen met de fiets aan de hand, is dat eigenlijk wel ok?)
Zelf loop ik netjes met de fiets aan de hand naar boven.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lopen kost je ook hooguit 5 minuten. Op de fiets, zoals aangegeven, is kilometers omrijden, dat doet natuurlijk niemand.
Als de terreineigenaar wilt dat 't stopt moet ie frequent een Boa inhuren. Tracks sluiten werkt averechts, dan gaat iedereen weer kriskras wildrijden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Helaas heeft het ook een ander effect. Als
dit betekent dat we, als we ooit weer ergens een leuke afdaling/sectie mogen aanleggen, op zoek moeten naar een retourlus, wordt de kans erg klein dat die nieuwe sectie er komt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bert l. schreef: zo 1 november 2020, 21:04 Onderaan bij het fietspad Veenseweg links af. Bij het tweede fietspad Hooilaan weer links. Je kruist dan de route. Die komt daar van rechts. Linksaf en dan ga je de volgende ronde in.
Of ietsjes door en dan links, dan sla je de hele single track Elst over maar rijd je beneden over het fietspad.
Vervolgens links de klim Elst op.

Met al die mensen die weer omhoog willen creëer je toch een soort attractiepark gevoel, iets waar dit bos niet voor bedoeld is lijkt me.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bouwpakket schreef: za 24 oktober 2020, 21:15 Gelukkig begrijpt bijna iedereen die we erover spreken het wel
Toch niet dus :roll: :~ :((


Maar je ziet in oa de reacties op FB dat er naast Bwr’s ook nog een andere groep fietsers is die het erg moeilijk vinden zich te houden aan geldende regels. Ik zie ze in toenemende mate op de routes in NL. De leuke stukjes willen ze het liefst diverse malen rijden. De rest van de route interesseert hen niet. Dus idd zoeken naar de kortste weg ernaar toe en dan steeds heen en weer. Heb zelf ook zo’n kennis die dat leuk vindt. Bijvoorbeeld het rode lusje op de PB en dan ook zonder vignet want ja dat geldt niet voor jou dan toch ...
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op zo 1 november 2020, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

hanjovdberg schreef: zo 1 november 2020, 21:53
bouwpakket schreef: za 24 oktober 2020, 21:15 Gelukkig begrijpt bijna iedereen die we erover spreken het wel
Toch niet dus :roll: :~ :((
Jawel. Ze begrijpen het wel. Dit gaat meer over dat mensen ook nog klagen dat er geen weg omhoog komt.

Wij zien een kans voor een leuke afdaling en maken die (dankjewel Staatsbosbeheer voor de mogelijkheid). Die blijkt (te) leuk te zijn en mensen genieten ervan. Daarna gaan ze klagen dat wij niet even een lijntje omhoog hebben geregeld. Ze irriteren (serieus gezegd) zich eraan dat ze niet omhoog mogen fietsen. :o


Dus vanaf nu stop ik geen tijd meer in het maken van leuke tracks op de Heuvelrug. Alleen maar mooie rechte paden en haakse bochten
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

We bedoelen hetzelfde en staan er ook nog eens hetzelfde in. Had het afgelopen week nog over jou :winkie: lekker geroddeld :lol:

Blijf doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent :-q

Ik denk dat het serieus een goed idee is met een aantal vrijwilligers een keer een ochtend te gaan posten. En dan met een hele groep. En wij als bikers blijven aanspreken die gasten die niet willen luisteren.

En zie mijn aanpassing op mijn bericht. Het is een bepaald type rijder.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie