NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

jwolfkamp schreef:
Tijgerhaai schreef:Hoe is de route? Morgen dan maar eens hoge Ginkel bekijken.
Gisteravond Amerongen bijna 2 keer gereden. De route ligt er bij als een racebaan! :winkie: Helemaal droog en lekker harde ondergrond! Have fun! :-q
tnx! even wakker worden nog, dan kom ik die kant op.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik kom net van het nieuwe stuk af. Mag ik iedereen die hier aan gewerkt heeft bedanken namens de feestcommissie?
◼︎ Go round the outside.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Tijgerhaai schreef:Ik kom net van het nieuwe stuk af. Mag ik iedereen die hier aan gewerkt heeft bedanken namens de feestcommissie?
Dat mag en organiseer jij binnenkort een feest?! :D
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bedankt :-q

(Het is feest als je er op rijd :bier: )
◼︎ Go round the outside.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Het was een schitterend feestje vandaag. Aan het eind van de middag aan wat mountainbikende collega's het nieuwe Leersum laten zien. Dit was zo'n succes dat de volgende "team-activiteit" maar meteen gepland is (Y)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Goed bezig :-q
◼︎ Go round the outside.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Ook route Hoge Ginkel is geschikt voor de tandem. Vanavond was het even spannend of we de 'dubbele kuil' zouden kunnen passeren en dat is gelukt! Dus nu zijn alle routes van Zeist t/m Kwintelooijen 'tandem approved'.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

dubbelop schreef:Ook route Hoge Ginkel is geschikt voor de tandem. Vanavond was het even spannend of we de 'dubbele kuil' zouden kunnen passeren en dat is gelukt! Dus nu zijn alle routes van Zeist t/m Kwintelooijen 'tandem approved'.
das best knap ik heb met mijn gewone fiets al lastig genoeg
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

tiny schreef:
dubbelop schreef:Ook route Hoge Ginkel is geschikt voor de tandem. Vanavond was het even spannend of we de 'dubbele kuil' zouden kunnen passeren en dat is gelukt! Dus nu zijn alle routes van Zeist t/m Kwintelooijen 'tandem approved'.
das best knap ik heb met mijn gewone fiets al lastig genoeg
Dan denk ik dus aan zo iets:
Afbeelding

En dat is nog knapper :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Is een mountainbike hè, zie de voorvork. :winkie:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

tiny schreef:
dubbelop schreef:Ook route Hoge Ginkel is geschikt voor de tandem. Vanavond was het even spannend of we de 'dubbele kuil' zouden kunnen passeren en dat is gelukt! Dus nu zijn alle routes van Zeist t/m Kwintelooijen 'tandem approved'.
das best knap ik heb met mijn gewone fiets al lastig genoeg
Nou,ik heb een keer achter een tandem MTB aan gereden en ik kan je zeggen dat die knakkers akelig hard reden op die Canondale van ze! In de bochten waren ze wat langzamer, maar op de snellere stukken ... amai!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Lars TB schreef:
tiny schreef:das best knap ik heb met mijn gewone fiets al lastig genoeg
Dan denk ik dus aan zo iets:
Afbeelding

En dat is nog knapper :bier:
waar zit je accu?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Eindelijk vandaag pas voor het eerst sinds eind januari hier weer eens gefietst en wat is er enorm veel veranderd in positieve zin.
OK, als "boswielrenner" (volgens diversen) miste ik mijn langere stoempstukken, maar is wel een hele mooie speeltuin voor terug gekomen.
Voor de verandering niet vanaf huis maar boven op de grote parkeerplaats gestart voor Leersum. Ging bij eerste nieuwe afslag bijna in de fout van "automatische piloot" en toen begon het feest. Mooie nieuwe stukken, alleen nu nog aardig stuiteren. Gedeelte met de grotere haardspeldbochten lichtjes omlaag super aangelegd, maar zal nog wel even duren voor ik de juiste lijnen te pakken hebben en wat vlotter doorheen kan.
In ieder geval 3 rondjes Leersum en toen via het nieuwe klimstuk Hoge Ginkel ronde gepakt. Lekkere sloper, loopt niet echt lekker voor mijn gevoel. Rondje Hoge Ginkel is een leuk alternatief.
Daarna de route Amerongen 2 maal gepakt en ook hier mooie aanvullingen, niet te geloven wat hier is aangelegd :-q
Als toetje nog een keertje Hoge Ginkel gedaan en zat de combi van duurtraining, techniek en interval er op. Voor puur (snelle) km's maken worden de rondjes minder geschikt, maar daar zijn andere rondjes (Apeldoorn etc.) beter geschikt voor of de racefiets. :D
Funfactor met stip gestegen en denk dat ik maar een extra sticker aanschaf om het werk te ondersteunen. (100 km ritjes Heuvelrug dit jaar belonen met sticker misschien wel idee?)
Ipv Strava misschien deze eens leuk om zien, namelijk Relive van Polar https://flow.polar.com/training/relive/535854407
Opvallend: Zag toch redelijk wat sporen van mensen die blijkbaar de nooduitgang namen, blijft opletten.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

@Fred, jezus man dat doe je gewoon ff tussen neus en lippen door, hoe doe je dat?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

futura schreef:@Fred, jezus man dat doe je gewoon ff tussen neus en lippen door, hoe doe je dat?
Knopje om en gaan onder motto "hoe ouder, hoe gekker". Duurvermogen opgebouwd in de loop der jaren en ondanks dat ik geen marathons meer doe, mag ik graag langere fietsen. Moet nu een beetje voor de 440 km solo op 11/12 juni.
Ben ook in de gelukkige positie dat ik zo maar ineens de hort op kan en dit soort dingen kan doen. 4 daagse werkweek helpt ook.
Maar beetje OT.
Feit was dat ik vandaag enorm genoten heb van hetgeen er nu ligt en dan pak je rondje extra. Niet omdat het slim is, maar leuk is. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie