NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Beide routes lagen er vanochtendTOP bij. Hulde aan de crew, er is bergen werk verzet zo te zien. Die ene off camber bocht is nu bijna geen off camber meer te noemen. Even wennen, meer snelheid daar te pakken nu.

Bij de start op de parkeerplaats 4 jonge gastjes. Eentje met normale helm. Eentje met full face. En…. 2 zonder. “Vergeten meneer”. Dat ik aangaf dat er vorige week eentje met een trauma heli afgevoerd is maakte geen indruk. Suit yourself, natuurlijke selectie zullen we maar zeggen..
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

HarrySlingerLove schreef: wo 19 januari 2022, 15:53 Beide routes lagen er vanochtendTOP bij. Hulde aan de crew, er is bergen werk verzet zo te zien. Die ene off camber bocht is nu bijna geen off camber meer te noemen. Even wennen, meer snelheid daar te pakken nu.

Bij de start op de parkeerplaats 4 jonge gastjes. Eentje met normale helm. Eentje met full face. En…. 2 zonder. “Vergeten meneer”. Dat ik aangaf dat er vorige week eentje met een trauma heli afgevoerd is maakte geen indruk. Suit yourself, natuurlijke selectie zullen we maar zeggen..
Ze zouden een Darwin Award kunnen krijgen, maar die wordt alleen postuum uitgereikt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
StefanG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 april 2021, 20:02
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 600 (2021)

Amerongen lag er inderdaad prima bij vandaag! Je kan wel merken dat er inderdaad veel werk/grond verzet is. Wel jammer dat het stuk bij het uitdunnen van het bos nog dicht zit, maar dat is dan maar even zo. Weet niet wat de planning van de terreineigenaar is? Niet de indruk dat er nu actief gewerkt wordt.

Daarnaast vond ik een nogal opmerkelijke item langs de route. Namelijk een zgan kruiwagen op z'n kop. Toevallig van de crew? Hij ligt aan het einde van strava segment uitgeslingerd, voordat je weer naar boven gaat voor het laatste stukje downhill.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

StefanG schreef: wo 19 januari 2022, 16:54

Daarnaast vond ik een nogal opmerkelijke item langs de route. Namelijk een zgan kruiwagen op z'n kop. Toevallig van de crew?
Hebben ze eindelijk een nieuwe kantine. Als tie op de kop ligt zitten ze knus koffie te drinken.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

De verzameling tuinkabouters naast de route wordt ook steeds groter…
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Kruiwagen is van de trailcrew.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De kabouters zijn aan komen lopen en doen 's nachts het werk dat de crew laat liggen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

StefanG schreef: wo 19 januari 2022, 16:54 Amerongen lag er inderdaad prima bij vandaag! Je kan wel merken dat er inderdaad veel werk/grond verzet is. Wel jammer dat het stuk bij het uitdunnen van het bos nog dicht zit, maar dat is dan maar even zo. Weet niet wat de planning van de terreineigenaar is? Niet de indruk dat er nu actief gewerkt wordt.
Volgens terreineigenaar Staatsbosbeheer kan deze afsluiting 'enige weken' duren. Meer weten wij ook niet, we wachten het rustig af. Na afloop van de werkzaamheden moeten we wellicht dat stuk route nog een beetje bijwerken.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Wayne77 schreef: zo 16 januari 2022, 23:37
Noin schreef: zo 16 januari 2022, 18:33 Is het met opzet dat de off-camber bocht in het stukje tussen de twee "big bertha" kombochten nu ook vervangen is door een kombocht? Helaas weer een beetje interessante bocht verdwenen :(

Verder vanmiddag ook een deel politie, brandweer, ambulance (inc. trauma heli) bij harry slinger. Ik vermoed dat er iemand hard gevallen is. Hopelijk valt het mee.
Was iemand heel hard gevallen. Ik had net Harry Slinger gedaan en liep weer naar boven, toen ik een paar mensen stil op de route zag staan. Toch maar ff kijken. Daar lag een persoon roerloos op de grond. Er waren al 2 man en een vrouw aanwezig. Deze hebben ademhaling en bewustzijn gecheckt. Beide niet aanwezig. Toevallig kwam er een fysiotherapeut eraan. Meteen gestart met hartmassage en beademing. 112 ondertussen gebeld door een meneer op een fat-bike. Samen met hem hebben we gekeken hoe we de locatie het beste konden doorgeven. (begin Harry Slinger is paaltje 37, maar daar konden ze weinig mee) Uiteindelijk gelukt. Samen met hem naar boven gefietst en de Ambulance en Brandweer opgewacht en gewezen naar de plek. Even later landde de Trauma helikopter. Ben niet meer naar de plek teruggegaan...

Via Twitter van de ook aanwezige politie heb ik vernomen dat de persoon is meegenomen naar UMC Utrecht.
Ik hoop zo dat het goed komt. Zag er echt heel akelig uit....
Ik vrees dat het niet goed gekomen is met deze meneer

48 jarige heer Jansen uit houten blijkt overleden volgens RTV Utrecht
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
StefanG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 april 2021, 20:02
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 600 (2021)

Maar als ik zo hoor hoe de aanwezigen hebben gehandeld heeft dat geenszins aan hun handelen gelegen en hebben ze absoluut gedaan wat kon. Enorm veel hulde daarvoor.

En zoals eerder ook al gezegd, mochten die mensen behoefte hebben aan hulp, die kan je altijd krijgen. Eventueel via slachtofferhulp (de naam dekt de lading niet helemaal) mocht je daar laagdrempelig behoefte aan hebben.
FietsenIn2021
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 juli 2021, 10:26

MacReal schreef: do 20 januari 2022, 16:12 Helaas klopt dat.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/328628 ... in-utrecht
Dank voor de update, ik was er benieuwd naar, maar niet het antwoord wat ik hoopte.

Sterkte voor alle bekenden en hulpverleners.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

StefanG schreef: do 20 januari 2022, 17:05 Maar als ik zo hoor hoe de aanwezigen hebben gehandeld heeft dat geenszins aan hun handelen gelegen en hebben ze absoluut gedaan wat kon. Enorm veel hulde daarvoor.
+1
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Schokkend, hele vervelende berichten dit.

Inderdaad, tijdens een reanimatie valt er alleen maar te winnen, niets te verliezen.
In principe is de persoon al klinisch "dood" wanneer het hart gestopt is.
Eventuele ribben die gebroken worden tijdens een reanimatie worden voor lief genomen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Droevig nieuws. :((
Plaats reactie