Rayb81 schreef: ↑ma 11 oktober 2021, 21:26
George schreef: ↑ma 11 oktober 2021, 15:44
Ah...vroeger, die goede oude tijd toen er de helft minder aan route lag en je voornamelijk over brede bospaden reed die ook nog eens regelmatig compleet omgeploegd werden door bosbouw werkzaamheden. Ik mis het ook enorm
Maar zonder dollen, wat was er dan zo aantrekkelijk aan de oude routes? Ik kwam daar ook met enige regelmaat, vooral om wat hoogtemeters te maken maar ze waren naar mijn mening op geen enkele manier ruiger, uitdagender of afwisselender dan wat er nu ligt. Je kon makkelijker harder doorrijden maar om nou te zeggen dat ik dat mis...
Ik denk dat het een beetje nostalgie is.
Beetje brede paden, avontuurlijk omdat je af en toe een stukje met de fiets aan de hand om de plassen heen kon lopen. (sectie vandeweerd / modderbad)
Ook was het wat rustiger dan nu imo, gewoon fietsen door de bossen zonder kunstmatige trails.
Maar bovenstaande is van toen ik net begon met MTBen.
Wanneer je van Amerongen 2.0 naar de oude route terug gaat dan zal dat voor veel mensen flink tegenvallen.
Net zoals je nu de oude route van Soest zou rijden.
Nee, het is precies dit:
Singletrack Sundays schreef: ↑ma 11 oktober 2021, 16:42
Vroeger als in het begin van 2.0
Toen was het kombocht gehalte nog een stuk lager.
Het is niet dat ik me niet meer vermaak op de route (Amerongen), maar sinds de laatste ronde groot onderhoud zijn de laatste paar bochten waar je met lef en kunde nog een verschilletje kon maken, vervangen door hellende bochten. Niet direct kommetjes, maar wel dusdanig dat een rijder met een goede conditie en slechte techniek nu gewoon bij mij weg kan rijden omdat het bochtje hem niet meer beperkt.
Is dat belangrijk? Tja, nee, eigenlijk niet. Maar het was om onderhoudsredenen ook niet nodig op veel van die plekken kombochten aan te leggen. Dus vind ik het jammer dat daarmee juist die stukjes die genoeg uitdaging boden voor degenen die dat wel zochten nu dus weg zijn. Niet een minder leuke route, wel een andere route, een minder uitdagende route. Het lag er gratis, ook voor de onderhoudsploeg, dus het had net zo goed kunnen blijven liggen.
Neemt niet weg dat wat onderhoudsniveau en dus wat rijdbaarheid gedurende het hele jaar op Amerongen op eenzame hoogte staat