NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StefanG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 april 2021, 20:02
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 600 (2021)

dubbelop schreef: di 22 november 2022, 20:59 Als iemand zijn Ass Saver zoekt: die ligt nu bij ondergetekende. Vandaag gevonden bij het bladblazen in de Tarzanbochten. O ja, ook nog de helft van een Topeakpomp gevonden ...... :wink:

Afbeelding
Ahh dan kwam ik jou tegen. Hulde voor het goede werk! Lag er mooi en bladvrij bij.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Hoe is het met de waterafvoer van de route tegenwoordig? Denk erover om morgenochtend Amerongen te rijden, maar zie dat er vannacht wat neerslag valt. Droogt Amerongen snel op dit najaar of is het te snel om morgen halverwege de ochtend te rijden?
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Rollingforever schreef: do 24 november 2022, 17:03 Hoe is het met de waterafvoer van de route tegenwoordig? Denk erover om morgenochtend Amerongen te rijden, maar zie dat er vannacht wat neerslag valt. Droogt Amerongen snel op dit najaar of is het te snel om morgen halverwege de ochtend te rijden?
Amerongen kent zo'n 200.000 (!) rondjes per jaar. Dat heeft mede tot gevolg dat een groot deel van het parcours knoerthard is en dus mooi afwatert. Hier en daar zal eens een plasje staan maar veel stelt het niet voor. Vanmiddag nog het watergat bij de entree tot het Stravasegment Y tell me Y (AM54- AM58) opengemaakt dus die bocht zou binnenkort ook droog moeten zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Top, dank je wel!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Iemand vandaag op het parcours geweest? Hoe nat is het?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

rokl schreef: vr 25 november 2022, 15:53 Iemand vandaag op het parcours geweest? Hoe nat is het?
Ben net terug. Hier en daar wat plassen, maar verder prima te fietsen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6109
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Je wordt wel vies
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Net een rondje Amerongen gedaan, sommige delen aardig droog maar ook wel grote plassen en drekkigheid.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Kaper schreef: vr 25 november 2022, 17:19 Net een rondje Amerongen gedaan, sommige delen aardig droog maar ook wel grote plassen en drekkigheid.
Inderdaad, de ondergrond is helemaal verzadigd, vanmorgen stonden er echt veel plassen op Amerongen, sommige stukken waren zelfs drassig. Nog even bij Rhenen gekeken, maar daar hetzelfde verhaal. Denk dat je minimaal 24 uur moet wachten in deze periode op de Amerongse berg en omgeving willen de plassen en drek weg zijn. Wel petje af voor de crew, want er werd weer hard gewerkt vanmorgen. Overigens waren sommige stukken wel ok zoals Harry Slinger. Morgen maar ff checken wat er over is van mijn remblokken.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Kaper schreef: vr 25 november 2022, 17:19 Net een rondje Amerongen gedaan, sommige delen aardig droog maar ook wel grote plassen en drekkigheid.
Blijkbaar een gevalletje ‘in the eyes of the beholder’, want ik heb weinig drek gezien. En de bike was ook nog aardig schoon na Amerongen + Leersum. Enige modder die ik zag was door die boswerkmachines veroorzaakt.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ik ben schoon thuisgekomen en de fiets ook. Het is nog steeds veel te droog. Alles wat donderdag gevallen is, is vrijdag weggezakt en vandaag kon je her en der een plasje zien.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vandaag beide routes gereden en het lag er goed bij.
Hier en daar wel wat modder. Marmottenbak was nog het meest nat.
Verder hier en daar een plasje, maar goed te doen.
Bij thuiskomst wel de fiets af moeten spuiten, maar dat hoort erbij.
Wat was het druk op de parkeerplaatsen! De parkeerplaats bij de Utrechtse Baan was vol en op de Bergweg moest je vrij ver naar achteren rijden om een plekje te vinden.
Ik was er rond 12:45 uur.
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

Nespresso schreef: za 26 november 2022, 18:21
Kaper schreef: vr 25 november 2022, 17:19 Net een rondje Amerongen gedaan, sommige delen aardig droog maar ook wel grote plassen en drekkigheid.
Blijkbaar een gevalletje ‘in the eyes of the beholder’, want ik heb weinig drek gezien. En de bike was ook nog aardig schoon na Amerongen + Leersum. Enige modder die ik zag was door die boswerkmachines veroorzaakt.
Inderdaad, vond het gisteren ook wel meevallen, maar vandaag was er bijna geen enkel plasje meer over... Alleen na 2 rondjes Amerongen zag de bike er toch echt niet meer uit :-D
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

bert l. schreef: za 26 november 2022, 18:26 ik ben schoon thuisgekomen en de fiets ook. Het is nog steeds veel te droog. Alles wat donderdag gevallen is, is vrijdag weggezakt en vandaag kon je her en der een plasje zien.
Ik hoop voor de natuur dat er veel regen valt deze winter want het is hard nodig om het grondwater pijl weer op orde te brengen.
Dan maar ga ik maar een keer niet fietsen als het te nat is.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

alero schreef: za 26 november 2022, 19:32
bert l. schreef: za 26 november 2022, 18:26 ik ben schoon thuisgekomen en de fiets ook. Het is nog steeds veel te droog. Alles wat donderdag gevallen is, is vrijdag weggezakt en vandaag kon je her en der een plasje zien.
Ik hoop voor de natuur dat er veel regen valt deze winter want het is hard nodig om het grondwater pijl weer op orde te brengen.
Dan maar ga ik maar een keer niet fietsen als het te nat is.
de mm's die nu vallen zetten geen zoden aan de dijk. Alle slootjes zijn hier nog leeg. Hooguit een bodempje water.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie