NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gisteren ook gebruik gemaakt van de waterpunten bij Leersum en Rhenen. Top op zo'n warme dag! :-q
(als aanvulling op de twee liter vocht in m'n rugzak...).

En of je nou wilt slingeren of rechtdoor rijden, je moet gewoon de afspraken/regeltjes respecteren. Zeker als je weet dat e.e.a. zo gevoelig ligt en je je eigen glazen ingooit als je overal schijt aan hebt.
Ik wil ook weleens iets fietsen dat niet naast m'n voordeur ligt, tsja. Dan zal ik er naartoe moeten fietsen, of met de auto of trein zorgen dat ik er kom.

Ik woon in Brabant, en daar liggen best leuke routes maar een ding hebben we hier helaas niet: enig hoogteverschil dat die naam waardig is.
Daarom heb ik een vignet voor de UHR routes en stap ik ook regelmatig in de auto naar Nijmegen. Als die routes vooral uit rechtdoor paden zouden bestaan zou ik die moeite niet nemen.
En natuurlijk geniet ik ook van de omgeving, beide hele mooie gebieden. Maar ik zit toch vooral op de fiets om te fietsen :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

bert l. schreef: wo 16 juni 2021, 20:19 We hebben een nieuw watertappunt aangelegd in samenwerking met de Staatsbosbeheer, Vitens en de Stichting Join the Pipe.
Het tappunt staat ter hoogte van ingang van het Let de Stigter-fietspad bij de entree van het Leersums Veld.

Met dank aan :Vitens, Staatsbosbeheer, Join The Pipe, Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en de vignethouders

Afbeelding
Mocht Harold de eerste bidon vullen Bert?
Mooi dat het waternetwerk word uitgebreid!

Gisteren had ik ook nog even een rondje gemaakt, tien had ik wel wat vocht nodig...
Het was ook grappig dat ik nog een forumbekende tegenkwam, altijd leuk zo'n onverwachtse ontmoeting :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Macpanjer schreef: do 17 juni 2021, 08:11 Erg goed initiatief die waterpunten!
Met regelmaat zie ik veel volk bij zowel tappunt op de bergweg als bij Rhenen.

Ik kon alleen zelf bij de bergweg geen prullenbak ontdekken? (ik heb zelf natuurlijk geen afval, maar anderen duidelijk wel)
Idee van vuilnisbak klinkt leuk, maar wie moet dat dan gaan onderhouden/wie gooit hem iedere week leeg? Denk dat je dat niet van de vrijwilligers daar kan verwachten.

En als hij een keer vol is, dan gooit iedereen het er misschien wel naast. En als er een vandalist komt, dan heb je ineens nog veel meer afval in het bos liggen.

Een vuilnisbak bij het bos zou eigenlijk gewoon niet nodig hoeven zijn, neem je zooi gewoon mee naar huis
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

kermit schreef: do 17 juni 2021, 08:46 Gisteren ook gebruik gemaakt van de waterpunten bij Leersum en Rhenen. Top op zo'n warme dag! :-q
(als aanvulling op de twee liter vocht in m'n rugzak...).

En of je nou wilt slingeren of rechtdoor rijden, je moet gewoon de afspraken/regeltjes respecteren. Zeker als je weet dat e.e.a. zo gevoelig ligt en je je eigen glazen ingooit als je overal schijt aan hebt.
Ik wil ook weleens iets fietsen dat niet naast m'n voordeur ligt, tsja. Dan zal ik er naartoe moeten fietsen, of met de auto of trein zorgen dat ik er kom.

Ik woon in Brabant, en daar liggen best leuke routes maar een ding hebben we hier helaas niet: enig hoogteverschil dat die naam waardig is.
Daarom heb ik een vignet voor de UHR routes en stap ik ook regelmatig in de auto naar Nijmegen. Als die routes vooral uit rechtdoor paden zouden bestaan zou ik die moeite niet nemen.
En natuurlijk geniet ik ook van de omgeving, beide hele mooie gebieden. Maar ik zit toch vooral op de fiets om te fietsen :)
En als je de afwisseling zoek is Lunteren echt een aanrader, daar zit alles in; van moeilijke klimmen, steile afdalingen, flowtrail, jumps, rechtdoor bospaden en stukken verhard. Daarnaast zit de route zo in elkaar dat je leuke stukken makkelijk een tweede keer kan rijden (mede opdat je ook naast de route terug kan fietsen). Staat bij mij daardoor momenteel op nr1.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Horsthil schreef: do 17 juni 2021, 09:16
Macpanjer schreef: do 17 juni 2021, 08:11 Erg goed initiatief die waterpunten!
Met regelmaat zie ik veel volk bij zowel tappunt op de bergweg als bij Rhenen.

Ik kon alleen zelf bij de bergweg geen prullenbak ontdekken? (ik heb zelf natuurlijk geen afval, maar anderen duidelijk wel)
Idee van vuilnisbak klinkt leuk, maar wie moet dat dan gaan onderhouden/wie gooit hem iedere week leeg? Denk dat je dat niet van de vrijwilligers daar kan verwachten.

En als hij een keer vol is, dan gooit iedereen het er misschien wel naast. En als er een vandalist komt, dan heb je ineens nog veel meer afval in het bos liggen.

Een vuilnisbak bij het bos zou eigenlijk gewoon niet nodig hoeven zijn, neem je zooi gewoon mee naar huis

Hier werden de prullenbakken met oud en nieuw opgeblazen. Dit jaar is de laatste er aan gegaan. Er worden geen nieuwe geplaatst om boven genoemde redenen. Inderdaad gewoon je zooi mee terug nemen. Als je ruimte had om het mee te slepen, heb je ook ruimte om de lege verpakking mee terug te nemen. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We rijden in een bos en niet in een park met bankjes, picknicktafels en prullenbakken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Macpanjer schreef: do 17 juni 2021, 08:11 Erg goed initiatief die waterpunten!
Met regelmaat zie ik veel volk bij zowel tappunt op de bergweg als bij Rhenen.

Ik kon alleen zelf bij de bergweg geen prullenbak ontdekken? (ik heb zelf natuurlijk geen afval, maar anderen duidelijk wel)
Klopt. In de basis staan er geen prullenbakken in het bos (om al genoemde redenen); het voelt alleen soms een beetje vreemd omdat enkele gemeenten hier juist andere keuzes maken. Zoals de gemeente Rhenen. Die heeft op zijn grondgebied, onder andere bij het tappunt langs de Autoweg, wel prullenbakken in het bos staan. Klaarblijkelijk blijven die nog heel ook :bier:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

bert l. schreef: do 17 juni 2021, 10:48 We rijden in een bos en niet in een park met bankjes, picknicktafels en prullenbakken.
ik kop hem even in:
waterkranen, routepalen,informatieborden, banners.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En bankjes! :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Singletrack Sundays schreef: do 17 juni 2021, 14:39 ik kop hem even in:
Het hoeft niet hoor
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bert l. schreef: do 17 juni 2021, 10:48 We rijden in een bos en niet in een park met bankjes, picknicktafels en prullenbakken.
Er staan anders wel bankjes hier en daar. Alleen niet bij een waterput. Bankje bij waterpunt is goed voor het sociale contact tussen de bezoekers. Dat draagt bij aan een goede verstandhouding. :-q
◼︎ Go round the outside.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Singletrack Sundays schreef: do 17 juni 2021, 09:35
kermit schreef: do 17 juni 2021, 08:46 Gisteren ook gebruik gemaakt van de waterpunten bij Leersum en Rhenen. Top op zo'n warme dag! :-q
(als aanvulling op de twee liter vocht in m'n rugzak...).

En of je nou wilt slingeren of rechtdoor rijden, je moet gewoon de afspraken/regeltjes respecteren. Zeker als je weet dat e.e.a. zo gevoelig ligt en je je eigen glazen ingooit als je overal schijt aan hebt.
Ik wil ook weleens iets fietsen dat niet naast m'n voordeur ligt, tsja. Dan zal ik er naartoe moeten fietsen, of met de auto of trein zorgen dat ik er kom.

Ik woon in Brabant, en daar liggen best leuke routes maar een ding hebben we hier helaas niet: enig hoogteverschil dat die naam waardig is.
Daarom heb ik een vignet voor de UHR routes en stap ik ook regelmatig in de auto naar Nijmegen. Als die routes vooral uit rechtdoor paden zouden bestaan zou ik die moeite niet nemen.
En natuurlijk geniet ik ook van de omgeving, beide hele mooie gebieden. Maar ik zit toch vooral op de fiets om te fietsen :)
En als je de afwisseling zoek is Lunteren echt een aanrader, daar zit alles in; van moeilijke klimmen, steile afdalingen, flowtrail, jumps, rechtdoor bospaden en stukken verhard. Daarnaast zit de route zo in elkaar dat je leuke stukken makkelijk een tweede keer kan rijden (mede opdat je ook naast de route terug kan fietsen). Staat bij mij daardoor momenteel op nr1.
Ssttt :o :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tijgerhaai schreef: do 17 juni 2021, 16:10
bert l. schreef: do 17 juni 2021, 10:48 We rijden in een bos en niet in een park met bankjes, picknicktafels en prullenbakken.
Er staan anders wel bankjes hier en daar. Alleen niet bij een waterput. Bankje bij waterpunt is goed voor het sociale contact tussen de bezoekers. Dat draagt bij aan een goede verstandhouding. :-q
Dus daar zijn bánkjes voor nodig :o
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik zie wel eens mannen en vrouwen in diverse samenstellingen (m/m, m/v, v/v) hand in hand door het bos lopen. Nergens een bankje in zicht en op het oog een prima verstandhouding :wink:
Laatst gewijzigd door bert l. op do 17 juni 2021, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Zo die laatste opmerkingen.
Aanmatigend.
Geen oprechte vraag over het bankje, hand in hand vrienden voor het leven holla dijee.

Ik ben niet begonnen met mtb-en voor het sociale contact. Dan was ik wel op korfbal gegaan. In het bos, daar was het rustig.
Probeer daar nu het beste van te maken voor mezelf. Een beetje ontwijken meebewegen of de schouders ophalen en door.

Het huidige Nationale Park nabij de Randstad en populaire om natuur/ landschap te beleven . Onstaan wrijvingen tussen de recreatie groepen. Hoe gaan we daar mee om? Met het, onbegrip de onwil de onmacht ?

Laats op een bankje een goed gesprek gehad met een natuur kamperende wandelaar. De mountainbikers hebben het gedaan, Kijk daar rijdt er weer 1 ( gewoon een gravelaar op een fietspad) Heb mevrouw rustig; ik zat even te genieten van de inspanning het uitzicht en de rust. Uitgelegd dat de fietsers in alle vormen hun plek hebben gekregen en dat er minder ruimte is voor ons als fietsers net zoals de wandelaars. Want in de Treek zijn ook veel wandelpaden dicht gegooid. Al met al een goed gesprek en op een relaxte manier ervaringen en zienswijzen uitgewisseld.

Hoe eenvoudig kan het zijn. Een momentje van rust op 2 palen met een plank erop.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie