NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Trailcrew is goed bezig :) :) :)

Zijn er nog veel delen afgesloten? en op Leersum?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tussen dierenasiel en de snakerun een stuk en bij het deel met de stormschade.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

AMERONGEN (BIJNA) HELEMAAL OPEN
Ook het laatste stuk van route Amerongen waar nog een omleiding van kracht was is opengesteld. Zoals altijd bij routedelen die zijn aangepakt: waar het er "nieuw" uitziet kan de route zachter dan normaal zijn. Dus let goed op en geniet!

EDIT: de omleiding bij "Y tell me Y" (aan de noordkant van route Amerongen, palen AM54 tot AM58) is nog wel van kracht. Daar is Staatsbosbeheer bezig met bosdunning.

Deel van de route boven het Berghuis (voor de kenners: bij paal AM15):
Afbeelding

Nieuwe waterputten gemaakt, modderstroken weggewerkt, pad 'op afschot gelegd' zodat het permanent afwatert:
Afbeelding

In de rechthoek is Staatsbosbeheer nog bezig met bosdunning:
Afbeelding
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen vroeg was nog wel een en ander afgesloten, maar met de omleiding en rhenen erbij toch super vermaakt!!
Lag er erg goed bij moet ik zeggen, zeker de opgelapte stukken. Rhenen was ook echt heel top. Nieuwe stukje ook een goede verbetering
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Het ligt er snel bij momenteel !

Had best wel een aantal mooie PR's te pakken vanochtend, waaronder de Marmottenbak en Harry Slinger. Had ik niet verwacht, want ik reed niet heel lekker vanwege de kou.

Ik was rond 9uur op de parkeerplaats, toen ik na de route van Amerongen overstak naar Leersum, wat een drukte op de route en parkeerplaats. Het leek de Kalverstraat wel :lol: de '10-uur' rijders waren in grote hoeveelheden aanwezig. Op Leersum was het dan ook héérlijk rustig.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Is het met opzet dat de off-camber bocht in het stukje tussen de twee "big bertha" kombochten nu ook vervangen is door een kombocht? Helaas weer een beetje interessante bocht verdwenen :(

Verder vanmiddag ook een deel politie, brandweer, ambulance (inc. trauma heli) bij harry slinger. Ik vermoed dat er iemand hard gevallen is. Hopelijk valt het mee.
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Noin schreef: zo 16 januari 2022, 18:33 Is het met opzet dat de off-camber bocht in het stukje tussen de twee "big bertha" kombochten nu ook vervangen is door een kombocht? Helaas weer een beetje interessante bocht verdwenen :(

Verder vanmiddag ook een deel politie, brandweer, ambulance (inc. trauma heli) bij harry slinger. Ik vermoed dat er iemand hard gevallen is. Hopelijk valt het mee.
Was iemand heel hard gevallen. Ik had net Harry Slinger gedaan en liep weer naar boven, toen ik een paar mensen stil op de route zag staan. Toch maar ff kijken. Daar lag een persoon roerloos op de grond. Er waren al 2 man en een vrouw aanwezig. Deze hebben ademhaling en bewustzijn gecheckt. Beide niet aanwezig. Toevallig kwam er een fysiotherapeut eraan. Meteen gestart met hartmassage en beademing. 112 ondertussen gebeld door een meneer op een fat-bike. Samen met hem hebben we gekeken hoe we de locatie het beste konden doorgeven. (begin Harry Slinger is paaltje 37, maar daar konden ze weinig mee) Uiteindelijk gelukt. Samen met hem naar boven gefietst en de Ambulance en Brandweer opgewacht en gewezen naar de plek. Even later landde de Trauma helikopter. Ben niet meer naar de plek teruggegaan...

Via Twitter van de ook aanwezige politie heb ik vernomen dat de persoon is meegenomen naar UMC Utrecht.
Ik hoop zo dat het goed komt. Zag er echt heel akelig uit....
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

Ah, kleine wereld. Ik ben die 'meneer' op de fat-bike. Ja was echt niet tof. Ik krijg nog steeds een kronkel in mijn maag alles ik aan die man denk. De rest van het rondje was ik ook niet veel meer waard. Kwam amper de berg op naar de parkeerplaats. :cry:
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

klauterkamer schreef: zo 16 januari 2022, 23:45 Ah, kleine wereld. Ik ben die 'meneer' op de fat-bike. Ja was echt niet tof. Ik krijg nog steeds een kronkel in mijn maag alles ik aan die man denk. De rest van het rondje was ik ook niet veel meer waard. Kwam amper de berg op naar de parkeerplaats. :cry:
Krijg het ook nog niet uit mijn kop.
Ben rechtstreeks terug gereden naar Rhenen, fiets achterop en naar huis gereden...

Nogmaals, ik hoop echt zo hard dat het goed komt!!

Ps.: Goed van je om op een andere kaart te kijken enzo de plek door te geven!
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

Ja wat een gedoe was dat ook de locatie door te geven aan de 112 centrale. Mountainbike bike route Amerongen snapte ze niet. Het bordje met nummer 37 snapte ze niet. En toen ik zei dat ik gps coördinaten had van de locatie zei ze dat ze daar niks mee kon... Echt super frustrerend terwijl daar iemand gereanimeerd wordt. Gelukkig waren de hulpdiensten toch nog snel ter plaatse.

Tip van de brandweerman is een nieuwe 112 app voor op je telefoon. Hij liet het zien. Staat meteen bovenaan het scherm de coördinaten van waar je je bevindt. Super handig......
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Bedankt in ieder geval voor de hulp mannen. Laten we hopen dat het goed komt.

De meldkamer heeft de coördinaten van de palen, maar blijkbaar is het gebruik ervan afhankelijk van de persoon die er zit. De brandweer is de enige die in het bos kan navigeren.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat een superverdrietig verhaal. Alle paaltjes staan met nummer en coördinaten in de systemen die hulpdiensten gebruiken. Het komt hard aan omdat te zien dat dat onvoldoende gebruikt wordt. Daar is hard aan gewerkt door mensen van goede wil
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

klauterkamer schreef: ma 17 januari 2022, 00:08
Tip van de brandweerman is een nieuwe 112 app voor op je telefoon. Hij liet het zien. Staat meteen bovenaan het scherm de coördinaten van waar je je bevindt. Super handig......
Zal deze app ook maar direct installeren als dit het enige is waar ze iets mee kunnen.
Wat bizar dat zo'n belangrijke dienst gewoon zo moeilijk is in te schakelen, ik hoop dat dit in de toekomst landelijk verbeterd kan worden.

Heel veel sterkte voor de beste persoon.
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

bert l. schreef: ma 17 januari 2022, 00:13 Wat een superverdrietig verhaal. Alle paaltjes staan met nummer en coördinaten in de systemen die hulpdiensten gebruiken. Het komt hard aan omdat te zien dat dat onvoldoende gebruikt wordt. Daar is hard aan gewerkt door mensen van goede wil
Ik denk dat we gewoon pech hadden met de persoon op de centrale. De brandweerman die ik sprak had gisteren nog Leersum gefietst. Die hoefde alleen maar Harrie slinger te horen.
De mevrouw van de centrale vroeg ook om het nummer van een paaltje maar ik denk dat er gewoon effe wat fout ging.
Uiteindelijk waren ze er wel echt snel hoor gelukkig
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Eigenlijk best raar dat zo een dienst niet de locatie van je mobiele telefoon kan zien. Privacy en alles, maar goed dat zou in veel gevallen dingen toch een stuk makkelijker maken en levens redden.
Plaats reactie