NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lars TB schreef: za 5 december 2020, 22:00 Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat de Goedheiligman en zijn troepen vanuit Soest naar HG verplaatst zijn omdat deze heer in corona-quarantaine moet. Natuurlijk kunnen ze daar geen pottenkijkers bij gebruiken... .
Was niet normaal, heel konvooi door de straat, zwaailichten, noem het maar op
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Horsthil schreef: za 5 december 2020, 22:31
Lars TB schreef: za 5 december 2020, 22:00 Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat de Goedheiligman en zijn troepen vanuit Soest naar HG verplaatst zijn omdat deze heer in corona-quarantaine moet. Natuurlijk kunnen ze daar geen pottenkijkers bij gebruiken... .
Was niet normaal, heel konvooi door de straat, zwaailichten, noem het maar op
O, was dát het!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hekken stonden er vrijdag al, maar geen aankondiging of afsluitingsdatum oid. Route lag er verder niet bijzonder beroerd bij ofzo.
Bicycle, bicycle, bicycle
B.@.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 18 december 2011, 08:32
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 8.0CF

Als ik het me nog goed herinner, dan staat het al aangekondigd nog voordat je Amerongen de marmottenbak in rijdt dat HG afgesloten is. Niet te missen.....
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Te gevaarlijke afdaling? :lol:
Have fun!
Rinse.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het is meer dat de trouwe forumlezer en of FB volger normaliter al weken van te voren gewaarschuwd wordt als er onderhoud of afsluitingen zijn.

Nu komt het als een verrassing. Dat zegt genoeg wat mij betreft. Lijkt me zeker als er ook een regelaar bij afsluitingen staat een duidelijk gevalletje externe beslissing waar misschien de trailcrew ook wel door verrast is.

Met toestanden zoals Nijmegen in het achterhoofd denk je al snel aan iets vervelends. Maar hopen dat het meevalt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Ongeacht de reden voor de afsluiting denk ik dat we met z'n allen bewust moeten zijn van hoe precair onze positie momenteel is, zeker in het midden van NL.
.
Er is lang veel goed werk verricht. Dat wordt in rap tempo te niet gedaan door een paar maanden pandemie. Alle oude stokpaardjes en knuppels om MTBers mee te slaan komen weer terug EN vinden kennelijl gehoor bij bestuurders/beheerders. Juist daarom is het fijn als mensen nu even oprotten met hun "ik fiets HS lekker toch terug" en "de aanbevelingen hoef ik niet op te volgen" houding. Ja, shit dat je geen trails hebt in jouw gemeente, maar als je je NU niet kan beheersen heeft niemand straks trails in Midden NL, ook jij niet.

Getekend, sacherijnige heuvelbewoner.
Stamppot with weaksauce!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

eRicW schreef: zo 6 december 2020, 09:49. Ja, shit dat je geen trails hebt in jouw gemeente, maar als je je NU niet kan beheersen heeft niemand straks trails in Midden NL, ook jij niet.

Getekend, sacherijnige heuvelbewoner.
Waarom zou ik nu niet naar de UHR mogen komen? Ik rijd keurig op de routes, als ik HS 2x wil doen dan rij ik 2x route Amerongen en te drukke momenten zoals zaterdag- of zondagmorgen kom ik niet.
Dus wat is je punt precies?
Bicycle, bicycle, bicycle
B.@.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 18 december 2011, 08:32
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 8.0CF

Als volgend jaar (ik mag het hopen) het normale leven weer wat op het gang komt, dan word het een stuk rustiger in het bos.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

eRicW schreef: zo 6 december 2020, 09:49 Ongeacht de reden voor de afsluiting denk ik dat we met z'n allen bewust moeten zijn van hoe precair onze positie momenteel is, zeker in het midden van NL.
.
Er is lang veel goed werk verricht. Dat wordt in rap tempo te niet gedaan door een paar maanden pandemie. Alle oude stokpaardjes en knuppels om MTBers mee te slaan komen weer terug EN vinden kennelijl gehoor bij bestuurders/beheerders. Juist daarom is het fijn als mensen nu even oprotten met hun "ik fiets HS lekker toch terug" en "de aanbevelingen hoef ik niet op te volgen" houding. Ja, shit dat je geen trails hebt in jouw gemeente, maar als je je NU niet kan beheersen heeft niemand straks trails in Midden NL, ook jij niet.

Getekend, sacherijnige heuvelbewoner.
En vergeet ook niet de schade die door gravelrijders op het moment wordt aangericht. Mensen hebben echt werkelijk waar schijt aan alle toegangsregels en fietsen ieder pad wat ze zien gewoon in. Het is echt een probleem dat wildrijden. Die mensen zijn heel hard op weg om het draagvlak te verkloten voor de MTBers. Eigenaren zien geen verschil namelijk. Ik heb elders al gelezen in een openbare gravel facebook groep dat het zelfs de UHR routes bedreigt.

Dat hele corona gedoe maakt meer kapot dan je denkt. En die grote drukte op de routes is ook niet goed voor de beeldvorming. Denk daar maar eens over na als je weer eens in het weekend de drukte opzoekt.

Het zal afwachten blijven wat nou bij hoge ginkel speelt, maar ik verwacht wel andere problemen door het bovenstaande wat eric of ik beschrijf.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... en dan te bedenken dat er hier mensen aan het juichen waren een 6~9 maanden geleden dat "zoveel mensen onze mooie sport ontdekten" :roll: (waar toen al te zien was dat er weinig goeds uit ging komen)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

daniel1975 schreef: zo 6 december 2020, 10:09
eRicW schreef: zo 6 december 2020, 09:49. Ja, shit dat je geen trails hebt in jouw gemeente, maar als je je NU niet kan beheersen heeft niemand straks trails in Midden NL, ook jij niet.

Getekend, sacherijnige heuvelbewoner.
Waarom zou ik nu niet naar de UHR mogen komen? Ik rijd keurig op de routes, als ik HS 2x wil doen dan rij ik 2x route Amerongen en te drukke momenten zoals zaterdag- of zondagmorgen kom ik niet.
Dus wat is je punt precies?
Ik ga weer vanuit dat Eric het moedwillig negeren van afzettingen en omleidingen bedoelde. Dat de UHR nu alleen voorbehouden zou zijn aan de happy few die binnen een straal van 5(???) km van de trails wonen, vind ik een idiote gedachte.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

cheeta schreef: zo 6 december 2020, 10:21 ... en dan te bedenken dat er hier mensen aan het juichen waren een 6~9 maanden geleden dat "zoveel mensen onze mooie sport ontdekten" :roll: (waar toen al te zien was dat er weinig goeds uit ging komen)
En ik vind het ergens nog steeds goed dat er mensen onze sport ontdekt hebben en dat ze een goede uitlaatklep hebben in een samenleving waar niks meer mag. Maar er zitten wel gradaties in het type nieuwe mensen. Enerzijds serieuze en anderzijds mensen die de tijd door proberen te komen en dadelijk hopelijk weer weg zijn. Aan jullie om uit toe zoeken wie er de fout in gaat.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

daniel1975 schreef: zo 6 december 2020, 10:09
eRicW schreef: zo 6 december 2020, 09:49. Ja, shit dat je geen trails hebt in jouw gemeente, maar als je je NU niet kan beheersen heeft niemand straks trails in Midden NL, ook jij niet.

Getekend, sacherijnige heuvelbewoner.
Waarom zou ik nu niet naar de UHR mogen komen? Ik rijd keurig op de routes, als ik HS 2x wil doen dan rij ik 2x route Amerongen en te drukke momenten zoals zaterdag- of zondagmorgen kom ik niet.
Jij bent wat mij betreft een goed voorbeeld.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

daniel1975 schreef: zo 6 december 2020, 10:09
eRicW schreef: zo 6 december 2020, 09:49. Ja, shit dat je geen trails hebt in jouw gemeente, maar als je je NU niet kan beheersen heeft niemand straks trails in Midden NL, ook jij niet.

Getekend, sacherijnige heuvelbewoner.
Waarom zou ik nu niet naar de UHR mogen komen? Ik rijd keurig op de routes, als ik HS 2x wil doen dan rij ik 2x route Amerongen en te drukke momenten zoals zaterdag- of zondagmorgen kom ik niet.
Dus wat is je punt precies?

Even iets beter lezen Daniel1975.
Het gaat Ericw om de volksstammen die HS omhoog fietsen langs het WANDELPAD. ( wat dus niet mag)
En de mensen die afsluitingen negeren.
Behoor jij niet tot die groep, dan hoef je je niet aangesproken te voelen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie