NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

dubbelop schreef: zo 5 april 2020, 22:06
Rayb81 schreef: zo 5 april 2020, 01:20 Vond er geen rare woorden in staan eigenlijk, of het komt omdat ik uit NH kom.

On topic maar weer: zijn de parkeerplaatsen bij La Place en de Carpool bij Maasbergen door de weeks ook afgesloten? :bier:
Waren die parkeerplaatsen dan afgesloten dit weekend? Dat is wel heel grondig 🤭
Jij weet uiteraard meer dan ik weet, maar ik ga het niet gokken om er voor niets heen te rijden om te zien of ze afgesloten zijn.
En ik ben ook niet zo aso dat ik in een woonwijk ga parkeren.

Houd het maar bij de racefiets.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Gister met de fiets van nieuwegein naar leersum gegaan. Wat een pokke eind! 30 km heen, kort rondje leersum en weer terug. In al mijn wijsheid was ik ook nog op mijn nieuwe enduro bak gegaan om daar wat aan te wennen. Dat gaan we dus niet nog een keer doen! ik wacht wel totdat de parkeerplaatsen weer open zijn.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

In de categorie #durftevragen, deze maar even in de herhaling (om specifiek te zijn: morgenochtend)
Rayb81 schreef: zo 5 april 2020, 01:20 (...)
On topic maar weer: zijn de parkeerplaatsen bij La Place en de Carpool bij Maasbergen door de weeks ook afgesloten? :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: zo 5 april 2020, 22:53Houd het maar bij de racefiets.
Of de gravelbike in jou geval :wink:
StephanS schreef: di 7 april 2020, 09:52 Gister met de fiets van nieuwegein naar leersum gegaan. Wat een pokke eind! 30 km heen, kort rondje leersum en weer terug. In al mijn wijsheid was ik ook nog op mijn nieuwe enduro bak gegaan om daar wat aan te wennen. Dat gaan we dus niet nog een keer doen! ik wacht wel totdat de parkeerplaatsen weer open zijn.
Respect kerel :-q Doe ik je niet na (scheelt, ik heb ook geen enduro bak) :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
mark1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 13:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 26 inch, trek 6500 (gestolen) stevens s6 pro

Parkeerplaats bij la place bij dat poolse hotel was gisteren open de rest was dicht.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Vandaag een rondje gereden met vrijwel (als het goed is) alleen maar locals op de route. Maar wat was het druk! Het is duidelijk te merken dat iedereen en zijn moeder vrij is. Normaliter is het rustiger op een doordeweekse dag. Het mooie weer speelt natuurlijk mee. Ik heb heel wat staan wachten bij afdalingen om de nodige ruimte te creëren. Hele goede beslissing dat de parkeerplaatsen dicht zijn, anders was het helemaal een drukke bende geweest.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Hoe vroeger op de dag hoe beter. Mijn observaties (2 cent waard) is dat het op vakantie lijkt en mensen daarom ook zo doen. Kalm aan, eerst koffie, eerst een beetje warm worden buiten, weer een dag voorbij..
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Misschien staan ze wel allemaal op die Poolse parkeerplaats
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

S’ochtends is al gereserveerd voor de hond. En ik ben een gewoontedier; al 25 jaar fiets ik in de middag, zelden in de ochtend. Dat doet iedereen en zijn moeder dus ook. :)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://nos.nl/artikel/2329927-traumach ... iteit.html

Geheel begrijpelijk zie je nu veel mensen de fiets en de mtb ontdekken, maar koop er svp gelijk een helm bij, want als je nu als een Helmloze Henk of Helmloze Henriette gaat rijden, dan heb je ze even niet zo goed op een rijtje.

Overigens kregen we vandaag een opdracht om de watertappunten per direct af te sluiten wegens teveel gelijktijdige belangstelling van dorstigen. Je kunt dus tot nader order je bidon niet bij ons vullen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: do 9 april 2020, 19:23 Overigens kregen we vandaag een opdracht om de watertappunten per direct af te sluiten wegens teveel gelijktijdige belangstelling van dorstigen. Je kunt dus tot nader order je bidon niet bij ons vullen.
Aan succes ten onder gegaan...
Maar ze zijn dus vrij populair, als ik het goed begrijp
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: do 9 april 2020, 19:30
bert l. schreef: do 9 april 2020, 19:23 Overigens kregen we vandaag een opdracht om de watertappunten per direct af te sluiten wegens teveel gelijktijdige belangstelling van dorstigen. Je kunt dus tot nader order je bidon niet bij ons vullen.
Aan succes ten onder gegaan...
Maar ze zijn dus vrij populair, als ik het goed begrijp
Nog voor ik ze bezocht heb, alweer op slot................
Maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Is 't dan zó druk momenteel? :~

Het gros van de vaste rijders blijft er nu bewust weg, toch?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Giant-E schreef: do 9 april 2020, 20:06 Is 't dan zó druk momenteel? :~
Met wielrenners op de weg neem ik aan, die zien ook een mooi kraantje staan. Op de routes is het ook drukker dan normaal, maar dat is volgens mij lang niet genoeg volk. Kan me niet voorstellen dat met het aantal mtbers er een rij zou kunnen staan
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: do 9 april 2020, 20:06 Is 't dan zó druk momenteel? :~

Het gros van de vaste rijders blijft er nu bewust weg, toch?
Doordeweeks is het 2-3 keer zo druk als "voorheen". In het weekend is het iets rustiger dan normaal. Maar de eerste 2 weekenden voor de afsluiting van de P's waren gewoon drukke dagen

Het sluiten van de tappunten komt omdat een aantal mensen zich bij die kraan niet aan de RIVM regels hebben gehouden. Dus met teveel te dicht op elkaar. Weer dus een paar van die sukkels die het voor de rest weten te verpesten
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie