NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

[/quote]


Overigens zul je mij komend weekend niet op de UHR zien. Niet dat ik nou zo bang ben voor virusverspreiding, maar ik draag liever niet bij aan "overvolle bossen" (dixit sensatiemedia en twitterroeptoeters) met het risico dat de boel op slot gaat. Als na het weekend blijkt dat het rustig was, dan mss maar weer eens proberen op de normaal gesproken al rustigere tijdstippen (zondag einde dag ofzo)
[/quote]

Eens, niet de drukke momenten opzoeken, zeker niet het weekend. gelukkig gaat de klok vooruit dit weekend. dan is einde van een doordeweeksedag weer wat langer :-q
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

38x10 schreef: vr 27 maart 2020, 11:13
Blastfromthepast schreef: do 26 maart 2020, 22:11 Solo is mooi bedacht, maar het valt en staat met gedrag van de medemens. Ik ben vandaag ruim aan de kant gegaan voor achterliggers. Maar als je in een afdaling als de Snakerun naar beneden dendert, en 2 domme dames (want dat zijn het) staan stil op midden op de track...Voor remmen was er geen tijd meer. Dus er tussendoor schieten met minder dan 1,5 meter ertussen. Dan langzamere rijders (overkomt mij niet zo vaak) die niet aan de kant gaan, en al helemaal niet als je de 10 meter geadviseerde tussenruimte neemt. Dan zou ik ook niet aan de kant gaan. Ik denk dat ik de UHR routes voorlopig maar even ga mijden, ondanks dat het op een doordeweekse dag toch rustig is. Mensen houden zich toch nooit allemaal aan de regels.
Da's inderdaad nogal dom. Maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor besmetting over en weer. De kans dat een druppel vocht (speeksel/snot) met daarin het virus net in die ene seconde overvliegt tussen jullie is echt heel erg klein. (Het virus kan zich gelukkig niet op een andere manier door de lucht verplaatsen lijkt het)

Overigens zul je mij komend weekend niet op de UHR zien. Niet dat ik nou zo bang ben voor virusverspreiding, maar ik draag liever niet bij aan "overvolle bossen" (dixit sensatiemedia en twitterroeptoeters) met het risico dat de boel op slot gaat. Als na het weekend blijkt dat het rustig was, dan mss maar weer eens proberen op de normaal gesproken al rustigere tijdstippen (zondag einde dag ofzo)

Het gaat me ook meer om het principe, ik probeer er nuchter in te staan. Ik heb overigens wel mijn adem even ingehouden toen ik er langs ging. Voelt toch niet prettig anders. Maar de kans zal idd heel erg klein zijn.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bouwpakket schreef: vr 27 maart 2020, 10:55
suravida schreef: vr 27 maart 2020, 10:49 Tja, dat probleem heb je met meer sportieve fietsers.... Hier in de polder tijdens onze dagelijkse avondwandeling al een paar keer maar de berm ingestapt omdat wielrenners het schijnbaar onmogelijk vinden om van hun lijn af te wijken, en dus rakelings langsfietsen op verder compleet lege weg. Daar waar vrijwel elke andere weggebruiker netjes in een ruime boog om ons heen loopt of fietst.(en andersom) Misschien vanavond maar eens een 1.5m lange stok meenemen....
Geen gek idee van die stok
Of een stuur van 150cm breed :-D

Gister ook meegemaakt dat mensen aan de kant gaan maar geen 1,5m ruimte overlaten.
Wandelaars sprongen wel allemaal de berm in waar ik kwam terwijl die normaal gesproken lekker in het midden blijven lopen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Rayb81 schreef: vr 27 maart 2020, 17:29 Of een stuur van 150cm breed :-D
Dat stuur zou dan 300 cm breed moeten zijn, omdat jij - als goed is -in het midden van het stuur zit.

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mensen hebben geen idee hoe lang 1.5m is. Zojuist bij de lokale supermarkt in de rij voordat je naar binnen mag. Man of 10, die wel net wat verder van elkaar stonden dan gebruikelijk. Plein is daar bekleed met 50x50 tegels (trouwens ook vaak in supermarkten), en nadat ik tegen de dame die net te dicht achter me stond zei dat ze dus 3 tegels afstand moest houden viel bij iedereen pas het kwartje en ging men ver genoeg uit elkaar staan.

Jammer dat de nieuw gearriveerde bezoekers vervolgens vrolijk in de ontstane gaten gingen staan..... :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bert l. schreef: vr 27 maart 2020, 19:29
Rayb81 schreef: vr 27 maart 2020, 17:29 Of een stuur van 150cm breed :-D
Dat stuur zou dan 300 cm breed moeten zijn, omdat jij - als goed is -in het midden van het stuur zit.

Afbeelding
Haha idd dom van me :-q
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

bert l. schreef: vr 27 maart 2020, 19:29
Rayb81 schreef: vr 27 maart 2020, 17:29 Of een stuur van 150cm breed :-D
Dat stuur zou dan 300 cm breed moeten zijn, omdat jij - als goed is -in het midden van het stuur zit.

Afbeelding
hahaa...als je zo gaat fietsen ben je volgens mij helemaal van het padje af...ga dan niet fietsen!
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik denk dat je dat even in de goede context moet zien... Waar je in NL "Stop de kindermoord" begin jaren '70 hebt gehad, hebben buurlanden op dat punt nog een behoorlijke inhaalslag te maken. En daar rijdt men soms liever je stuur uit je handen dan behoorlijk afstand te houden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Die foto lijkt me inderdaad een campagne tegen automobilisten die te dicht langs fietsers rijden. Maar zou wel komisch zijn voor nu om zo over de routes te gaan . Niemand die er langs komt :)
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

In Frankrijk zie je in de dorpjes mensen nog geregeld fietsen met een klein uithangbord om wat afstand te bewaren. Mja daar ligt het "fietspad" dan ook direct aan een 80km weg...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Moet af en toe wel een beetje lachen om de recensies.
Bijv. deze over Amerongen:

"Soms zijn veel wortels "open gereden/ geremd/geregend" . Soms rammelt het zo hard dat je smeekt om een fully.. Die maakt ook minder remkuilen.. En de Harry Slinger.. Wat een flowfeest... Dijk van een route voor je conditie. Met je longen tussen je ketting omhoog en juichend naar beneden.. Geweldig. Wat een droomroute.."
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

De drukte viel vandaag mee. Heb Amerongen gereden en kwam daar twee of drie keer ouders met kinderen (je kent het soort, Decathlon hobbelpaardfiets, helm te ver achterover op het hoofd) en één groep van een stuk of vijf op wat ik vermoed huurfietsen (allemaal dezelfde fiets, joggingbroek, flatpadels, rugzak, ook weer zo'n helm achterop het hoofd). Op Rhenen had ik last van trailrunners.

Kortom: het was rustig op de routes, maar ik kwam alleen maar de groepen tegen waarvan o.a. Natuurmonumenten opgeroepen hebben dat die niet naar de routes moesten komen.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Mijn hoogtepuntje van de dag was dat ik in een singletrack afdaling (een stukje na Harry Slinger) een heer op leeftijd die op een randonneur fiets omhoog kwam rijden de berm in heb moeten dirigeren... :evil:
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

StevenK schreef: za 28 maart 2020, 18:20 De drukte viel vandaag mee. Heb Amerongen gereden en kwam daar twee of drie keer ouders met kinderen (je kent het soort, Decathlon hobbelpaardfiets, helm te ver achterover op het hoofd) en één groep van een stuk of vijf op wat ik vermoed huurfietsen (allemaal dezelfde fiets, joggingbroek, flatpadels, rugzak, ook weer zo'n helm achterop het hoofd).
Ik zie het plaatje ook echt helemaal voor mij :lol:

Het beginnersgehalte/mensen in matige uitrusting en vaak zonder helm of met helm verkeerd op -gehalte is de afgelopen weken op de gehele heuvelrug best groot. Vind ik interessant. Alle verenigingssporten zijn voorbij en men ontdekt dat er een hele oude fiets in de schuur staat en een slingerpad in het bos is?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Nespresso schreef: za 28 maart 2020, 18:25 Mijn hoogtepuntje van de dag was dat ik in een singletrack afdaling (een stukje na Harry Slinger) een heer op leeftijd die op een randonneur fiets omhoog kwam rijden de berm in heb moeten dirigeren... :evil:
Ligt hij nog in die berm? Dan komen we die nog wel een keer tegen met opruimen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie