NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Noin schreef: zo 25 september 2022, 20:13 Hoog racebaangehalte op Amerongen en Leersum vandaag. Het nieuwe stukje bij Leersum is idd best leuk (al vond ik het een week of twee geleden toen het er vrij los (en dus lastiger) bij lag dan vandaag leuker). Het kleine dropje/sprongetje is wel een mooie toevoeging. Ik kom zeker hebberig over als ik om nog 10 van dat soort gevaartes vraag voor in dat stuk? ;)
Ken jij Rupsje Nooitgenoeg? :P
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Henrik
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 15 augustus 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

Is het laatste overgebleven lusje 'paars' naast de Amerongseberg / route Amerongen bewust geblokkeerd met takken momenteel? Komt dit nog terug? Zou jammer zijn als dat weg gaat :)
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Henrik schreef: vr 30 september 2022, 18:09 Is het laatste overgebleven lusje 'paars' naast de Amerongseberg / route Amerongen bewust geblokkeerd met takken momenteel? Komt dit nog terug? Zou jammer zijn als dat weg gaat :)
Eh dat zou niet zo moeten zijn zo ver ik weet… gaan we achteraan.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Henrik schreef: vr 30 september 2022, 18:09 Is het laatste overgebleven lusje 'paars' naast de Amerongseberg / route Amerongen bewust geblokkeerd met takken momenteel? Komt dit nog terug? Zou jammer zijn als dat weg gaat :)
Nee. Ik reed er rond 15.30 nog.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Je bedoelt “nee” dit komt niet meer terug of “nee” het ligt er niet meer?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

HarrySlingerLove schreef: za 1 oktober 2022, 08:06 Je bedoelt “nee” dit komt niet meer terug of “nee” het ligt er niet meer?
Ik las op insta dat er wat nieuwe ongewenste trailbouwers aan de gang zijn geweest op Amerongen Daar zal dit ook wel een onderdeel van zijn.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

HarrySlingerLove schreef: zo 25 september 2022, 19:20 Gevonden! Het nieuwe stukje op Amerongen. Je ziet de stammetjes rechts wel, maar niet direct de track. Zag de uitgang pas. Pittig smal stukje, veel draaien en keren. Leuke obstakels! Met klikpedalen voor mij lastig. Effe blijven oefenen. Hulde aan de bouwers!!
Gisteren nog de HS gereden, maar ondanks alle hints die hier gegeven zijn, heb ik niets kunnen ontdekken wat als een “secret trail” geidentificeerd zou kunnen worden (maar goed, zelfs met een GPS routenavigatie rijd ik nog geregeld verkeerd). Maar het zit dus ergens in het stuk na het hek waar je weer naar boven kunt lopen en voordat je helemaal beneden bent waar de trail naar rechts buigt en even parallel langs het pad loopt?

Of is het toch een hoax en zoekt de ene helft zich suf en lacht de andere helft zich rot…? 8)
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Nespresso schreef: za 1 oktober 2022, 09:39
HarrySlingerLove schreef: zo 25 september 2022, 19:20 Gevonden! Het nieuwe stukje op Amerongen. Je ziet de stammetjes rechts wel, maar niet direct de track. Zag de uitgang pas. Pittig smal stukje, veel draaien en keren. Leuke obstakels! Met klikpedalen voor mij lastig. Effe blijven oefenen. Hulde aan de bouwers!!
Gisteren nog de HS gereden, maar ondanks alle hints die hier gegeven zijn, heb ik niets kunnen ontdekken wat als een “secret trail” geidentificeerd zou kunnen worden (maar goed, zelfs met een GPS routenavigatie rijd ik nog geregeld verkeerd). Maar het zit dus ergens in het stuk na het hek waar je weer naar boven kunt lopen en voordat je helemaal beneden bent waar de trail naar rechts buigt en even parallel langs het pad loopt?

Of is het toch een hoax en zoekt de ene helft zich suf en lacht de andere helft zich rot…? 8)
Ik denk dat Harryslingerlove zich vergistte en per ongeluk op Hoge Vuursche reed :bier:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Nespresso schreef: za 1 oktober 2022, 09:39
HarrySlingerLove schreef: zo 25 september 2022, 19:20 Gevonden! Het nieuwe stukje op Amerongen. Je ziet de stammetjes rechts wel, maar niet direct de track. Zag de uitgang pas. Pittig smal stukje, veel draaien en keren. Leuke obstakels! Met klikpedalen voor mij lastig. Effe blijven oefenen. Hulde aan de bouwers!!
Gisteren nog de HS gereden, maar ondanks alle hints die hier gegeven zijn, heb ik niets kunnen ontdekken wat als een “secret trail” geidentificeerd zou kunnen worden (maar goed, zelfs met een GPS routenavigatie rijd ik nog geregeld verkeerd). Maar het zit dus ergens in het stuk na het hek waar je weer naar boven kunt lopen en voordat je helemaal beneden bent waar de trail naar rechts buigt en even parallel langs het pad loopt?

Of is het toch een hoax en zoekt de ene helft zich suf en lacht de andere helft zich rot…? 8)
Klein stukje verderop. In het deel na hs waar je weer heuvel op gaat.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

vibemaker schreef: za 1 oktober 2022, 09:57
Nespresso schreef: za 1 oktober 2022, 09:39
Gisteren nog de HS gereden, maar ondanks alle hints die hier gegeven zijn, heb ik niets kunnen ontdekken wat als een “secret trail” geidentificeerd zou kunnen worden (maar goed, zelfs met een GPS routenavigatie rijd ik nog geregeld verkeerd). Maar het zit dus ergens in het stuk na het hek waar je weer naar boven kunt lopen en voordat je helemaal beneden bent waar de trail naar rechts buigt en even parallel langs het pad loopt?

Of is het toch een hoax en zoekt de ene helft zich suf en lacht de andere helft zich rot…? 8)
Ik denk dat Harryslingerlove zich vergistte en per ongeluk op Hoge Vuursche reed :bier:
Haha, nietus!
Je rolt HS helemaal af. Dan kom je bij het “open stuk”, waar rechts de heide en het (en wandel!!)pad terug omhoog is.

Je volgt gewoon de trail verder, weer omhoog de overzijde van HS het bos in. Na 200m zie je aan je rechterkant wat kleine stammetjes staan: daar is de ingang.

Zie je die niet? Fiets door naar boven, gewoon via de single track van Amerongen, totdat je links het “brede” pad opgaat. De uitgang van de “secret trail” is na 15m links.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

StephanR schreef: za 1 oktober 2022, 10:34
Nespresso schreef: za 1 oktober 2022, 09:39
Gisteren nog de HS gereden, maar ondanks alle hints die hier gegeven zijn, heb ik niets kunnen ontdekken wat als een “secret trail” geidentificeerd zou kunnen worden (maar goed, zelfs met een GPS routenavigatie rijd ik nog geregeld verkeerd). Maar het zit dus ergens in het stuk na het hek waar je weer naar boven kunt lopen en voordat je helemaal beneden bent waar de trail naar rechts buigt en even parallel langs het pad loopt?

Of is het toch een hoax en zoekt de ene helft zich suf en lacht de andere helft zich rot…? 8)
Klein stukje verderop. In het deel na hs waar je weer heuvel op gaat.
Spoiler!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Henrik
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 15 augustus 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

StevenK schreef: vr 30 september 2022, 21:21
Henrik schreef: vr 30 september 2022, 18:09 Is het laatste overgebleven lusje 'paars' naast de Amerongseberg / route Amerongen bewust geblokkeerd met takken momenteel? Komt dit nog terug? Zou jammer zijn als dat weg gaat :)
Nee. Ik reed er rond 15.30 nog.
Ah, prima, einde van de ochtend dacht ik te zien dat het geblokkeerd was met een stapel takken. Fijn dat het niet zo is in ieder geval, heerlijk stukje altijd. :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nieuwe stukje Leersum is ook gravelbike approved :winkie: 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

hanjovdberg schreef: za 1 oktober 2022, 17:30 Nieuwe stukje Leersum is ook gravelbike approved :winkie: 8)
:lol: :bier:
Lefgozer
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Ambulance op Harry Slinger en één of ander trailrunnerevent met verzorgingspost op de route. #zondagochtenddrukte
Plaats reactie