NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: ma 31 mei 2021, 21:43
Het is een grove telling verspreid over alle routes maar ik zit er niet ver naast denk ik...
Nee :(
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Kapitein Iglo schreef: ma 31 mei 2021, 21:43
Horsthil schreef: ma 31 mei 2021, 20:41

Je maakt een (slecht) grapje hoop ik :o
Het is een grove telling verspreid over alle routes maar ik zit er niet ver naast denk ik...
Oooh, over alle routes. Dan valt het wel mee :wink:
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

Vanmiddag was een groot gedeelte van de route Amerongen afgesloten en werd je met duidelijke bewegwijzering omgeleid. Ik vroeg me echter wel af waarom zo’n groot gedeelte moet worden afgesloten, terwijl de crew maar met een klein gedeelte bezig was. Geen kritiek (hulde aan de crew, want route ligt er super bij!), maar nieuwsgierig hoe dan gewerkt wordt.
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Jannijm schreef: di 1 juni 2021, 19:26 Vanmiddag was een groot gedeelte van de route Amerongen afgesloten en werd je met duidelijke bewegwijzering omgeleid. Ik vroeg me echter wel af waarom zo’n groot gedeelte moet worden afgesloten, terwijl de crew maar met een klein gedeelte bezig was. Geen kritiek (hulde aan de crew, want route ligt er super bij!), maar nieuwsgierig hoe dan gewerkt wordt.
Aankomende dagen is de graafmachine bezig over dat hele stuk. In plaats van iedere keer een stukje afzetten hebben we nu alles afgezet. En in het weekend werken we het weer af
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Jannijm schreef: di 1 juni 2021, 19:26 Vanmiddag was een groot gedeelte van de route Amerongen afgesloten en werd je met duidelijke bewegwijzering omgeleid. Ik vroeg me echter wel af waarom zo’n groot gedeelte moet worden afgesloten, terwijl de crew maar met een klein gedeelte bezig was. Geen kritiek (hulde aan de crew, want route ligt er super bij!), maar nieuwsgierig hoe dan gewerkt wordt.
Er wordt met een kraan gewerkt. Die doet een bepaald stuk per dag. We weten niet precies hoeveel. Maar het is een stuk meer dan als er alleen vrijwilligers graven. Mtbers en kranen gaan niet samen leert de ervaring. De omleiding wordt de dag van te voren uitgezet om de kraan machinist een veilig werkterrein te geven.

Je mag er van uitgaan dat we (vrijwilligers) zo snel als mogelijk gaan afwerken. En weer stukken vrijgeven.

Nb. Soms is een andere omleiding lastig te maken. Ook dit is soms een reden voor een wat langere omleiding.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

Bedankt voor de heldere uitleg! :-q Ennuh…. ook wel leuk om weer eens de ‘oude’ route te rijden daar en de langere klim langs de Bergweg te kunnen rijden.
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

De voorbije 2 dagen mochten met onze bende van 11 genieten van al het moois die de UHR heeft te bieden.
Het weer was alvast een meevaller. Op dag 1 fietsen we 's middags de Hoge en Lage Vuursche, en 's avonds nog een stuk van Zeist (±88km). Gisteren dan Amerongen, Leersum, Rhenen en Kwintelooijen (±54km).

We hebben geprobeerd om zo verstandig mogelijk (lees = corona proof) te fietsen. Off-road was dat geen probleem. De overgangstukken was dat iets moeilijker. We zijn het gewoon om in groep verder te rijden. Toen ik 11 vignetten kwam ophalen, keken ze wel vreemd op :-D


We proberen in het najaar nog eens terug te komen.

edit : die watertappunten zijn echt fantastich. Daar konden we ruimschoots gebruik van maken.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mooi zeg, fijn dat jullie het naar je zin hadden. Waar hebben jullie overnacht?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

Kapitein Iglo schreef: do 3 juni 2021, 08:28 Mooi zeg, fijn dat jullie het naar je zin hadden. Waar hebben jullie overnacht?
Stayokay te Soest. Dat was voor dag 1 de ideale uitvalbasis. Naar de Vuursche is het ongeveer 9km, naar Zeist iets minder. Voor dag 2 ging het eerst met de wagen naar Amerongen.

Ik vrees dat we binnenkort de groep gaan moeten opsplitsen, want op het thuisfront hebben de interesse gewekt van andere sportievelingen.
Nog dit, buiten een paar kleine slippertjes, zijn we heelhuids terug thuis geraakt. En naast plezier, is dat nog steeds hét belangrijkste punt. Ons motto luidt, thuis wachten ze op je.
Laatst gewijzigd door i-mac op do 3 juni 2021, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nice! Nét niet alle UHR-routes gepakt, maar er moet dan iets te wensen overblijven!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Volgende keer naar Rijk van Nijmegen. Dat is net even wat leuker, uitdagender. :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Giant-E schreef: do 3 juni 2021, 10:04 Volgende keer naar Rijk van Nijmegen. Dat is net even wat leuker, uitdagender. :-q
Yup. Iedereen naar Nijmegen :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

Giant-E schreef: do 3 juni 2021, 10:04 Volgende keer naar Rijk van Nijmegen. Dat is net even wat leuker, uitdagender. :-q
Staat genoteerd!!!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Uitdagender dan Kwint? 8)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgende keer naar Bergschenhoek dan :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie