NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Bamboocha schreef: di 18 mei 2021, 21:13
Elvander schreef: do 13 mei 2021, 15:47 Moet dat Hoge Ginkel niet uit de topic titel?
Of komt de mogelijkheid om dit stuk te rijden ooit nog terug?
Weet iemand waarom dit stuk dicht is? Ik was er vandaag en ben gestart vanaf de Bergweg, met de gedachte eerst Leersum en dan Amerongen, maar dat ging niet door omdat Hoge Ginkel dicht is. Alsnog alles gereden, maar in een andere volgorde.
Misschien begrijp ik het niet goed, maar je kunt vanaf de P Bergweg toch eerst Leersum (rood) en dan Amerongen (groen) rijden?
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Vanaf de Bergweg staan de borden dat de route gesloten is. Dus vanuit het drinkwaterpunt richting het noorden waar Leersum en Hoge ginkel samen opgaan lijkt de route dicht.

Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik heb nu een stuk anders gereden tot het punt waar de routes weer splitsen. Daar heb ik Leersum opgepakt.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Bamboocha schreef: di 18 mei 2021, 22:39 Vanaf de Bergweg staan de borden dat de route gesloten is. Dus vanuit het drinkwaterpunt richting het noorden waar Leersum en Hoge ginkel samen opgaan lijkt de route dicht.

Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik heb nu een stuk anders gereden tot het punt waar de routes weer splitsen. Daar heb ik Leersum opgepakt.
Alleen het stuk dat enkel hoge ginkel (= enkel "paars") is dicht, dus je kunt vanaf de bergweg wel gewoon heel Leersum rijden.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6116
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Bamboocha schreef: di 18 mei 2021, 22:39 Vanaf de Bergweg staan de borden dat de route gesloten is. Dus vanuit het drinkwaterpunt richting het noorden waar Leersum en Hoge ginkel samen opgaan lijkt de route dicht.

Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik heb nu een stuk anders gereden tot het punt waar de routes weer splitsen. Daar heb ik Leersum opgepakt.
Heel bijzonder. Sommige mensen denken echt teveel na. Paarse bordjes (hg) zijn afgeplakt. De rode (leersum) zijn gewoon zichtbaar en te volgen.

Ik begrijp nu dat je een illegale route over wandelpaden genomen hebt om bij de splitsing van Leersum en hoge ginkel te komen???
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5759
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Borden zijn overduidelijk lijkt me, als je dan nog verkeerd rijd………..
Los daarvan: Natuurlijk jammer, maar ook wel begrijpelijk in deze tijd. Misschien nu de “basic-fit’s” weer open gaan het stil wordt op zondagmorgen :lol:
Mogen van geluk spreken dat het “maar” een stukje van alle routes is die (tijdelijk) is afgesloten. Blijft genoeg aan km’s over :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Volgens de borden niet illegaal. Netjes op de paden gebleven, wat volgens de borden aan het begin toegestaan is.

Maar als er aan het begin borden staan met route Hoge Ginkel afgesloten, wilde ik niet diegene zijn die gewoon langs de borden fietst omdat ik nu eenmaal mijn rondje wil doen.

Maar als ik het goed bedrijp is alleen het stuk dicht dat de verbinding maakt van Leersum naar Amerongen aan de noordelijke kant.

Weer wat geleerd.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6116
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Bamboocha schreef: wo 19 mei 2021, 07:01 Volgens de borden niet illegaal. Netjes op de paden gebleven, wat volgens de borden aan het begin toegestaan is.

Maar als er aan het begin borden staan met route Hoge Ginkel afgesloten, wilde ik niet diegene zijn die gewoon langs de borden fietst omdat ik nu eenmaal mijn rondje wil doen.

Maar als ik het goed bedrijp is alleen het stuk dicht dat de verbinding maakt van Leersum naar Amerongen aan de noordelijke kant.

Weer wat geleerd.
Een andere weg gekozen, maar wel netjes op de paden gebleven wat volgens de borden aan het begin toegestaan is?

Je mag op de mountainbike routes rijden, op alle andere wandel, ruiter en bosbeheer paden niet. Je maakt me nu helemaal nieuwsgierig hoe je gefietst hebt. En welk bord je gelezen hebt
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bamboocha schreef: wo 19 mei 2021, 07:01 Maar als ik het goed bedrijp is alleen het stuk dicht dat de verbinding maakt van Leersum naar Amerongen aan de noordelijke kant.
Ja, Hoge Ginkel dus. Het stuk wat hij deelt met Leersum (oa snakerun) is gewoon open.
Waar woke is, is vuur
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

bouwpakket schreef: wo 19 mei 2021, 07:23
Bamboocha schreef: wo 19 mei 2021, 07:01 Volgens de borden niet illegaal. Netjes op de paden gebleven, wat volgens de borden aan het begin toegestaan is.

Maar als er aan het begin borden staan met route Hoge Ginkel afgesloten, wilde ik niet diegene zijn die gewoon langs de borden fietst omdat ik nu eenmaal mijn rondje wil doen.

Maar als ik het goed bedrijp is alleen het stuk dicht dat de verbinding maakt van Leersum naar Amerongen aan de noordelijke kant.

Weer wat geleerd.
Een andere weg gekozen, maar wel netjes op de paden gebleven wat volgens de borden aan het begin toegestaan is?

Je mag op de mountainbike routes rijden, op alle andere wandel, ruiter en bosbeheer paden niet. Je maakt me nu helemaal nieuwsgierig hoe je gefietst hebt. En welk bord je gelezen hebt
Als je vanaf de parkeerplaats bergweg afdaalt naar Veenendaal heb je plots links heel mooi single trackje liggen die door helemaal niemand wordt gebruikt en zo uitkomt bij de splitsing :lol:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

emeel schreef: wo 19 mei 2021, 19:37 Als je vanaf de parkeerplaats bergweg afdaalt naar Veenendaal heb je plots links heel mooi single trackje liggen die door helemaal niemand wordt gebruikt en zo uitkomt bij de splitsing :lol:
:winkie: :tong
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5759
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

dubbelop schreef: wo 19 mei 2021, 22:12
emeel schreef: wo 19 mei 2021, 19:37 Als je vanaf de parkeerplaats bergweg afdaalt naar Veenendaal heb je plots links heel mooi single trackje liggen die door helemaal niemand wordt gebruikt en zo uitkomt bij de splitsing :lol:
:winkie: :tong
Precies, zo heb ik laatste keren ook gereden bij combi’s Leersum/Amerongen. Pak je toch dat leuke stukje dalen en langere klim naar boven. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Volgens mij haal je links en rechts door elkaar... :winkie:
Tenzij je HG als spookrijder hebt gedaan, dat kan ook.

Of tenzij ik emeel helemaal verkeerd begrijp. Ook goed mogelijk :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik gok (hoop) dat Emeel een grapje maakt en dat Fred links en rechts door elkaar haalt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou ken ik Emeel een beetje, en met hem weet je het maar nooit :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Wie heeft hier nou nog niet op Zondag morgen om half 7, net na zonsopgang, de HG klim Tsjibiti style as afdaling gereden dan? :-q
Plaats reactie