NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Grappig dat meer mensen dat zo zien.
Ik probeer ook voor dat stuk energie te sparen. Is voor mij altijd het laatste stukje.
Vooral het gedeelte vanaf het laatste wildrooster tot je schuin over het schelpenpad gaat( ik ga dan naar rechts en gelijk links door het klaphek naar Leersumse veld).
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

als je Ginkelduin op komt rijden en links meteen de route op gaat rijdt je eigenlijk over "onze" oude trimbaan van "onze" camping . vandaar dat je daar nog wel eens oudjes tegenkomt die hoogst verbaasd komen kijken wat daar allemaal gebeurt op "hun" terrein :lol:

het was vroeger een FNV camping voor de rooie rakkers :winkie: en je mocht nergens op dit terrein fietsen :tong

maar dit even als stukje geschiedenis :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tis zolang geleden dat ik er geweest ben dat ik het gevoel niet eens meer naar boven kan halen :(( :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Man wat zijn die zondagrijders toch zondagrijders. Paar boomers met oude fietsen die denken dat de wereld van hun is tekeer zien gaan tegen wandelaars... op een wandelpad... om een loslopende hond... waar het bordje pas op lopende honden staat...
En een grote bek tegen die arme vrouw. Terwijl zij niet op de route fietsten, waarschijnlijk omdat het daar even spannend werd.
Zo wordt de mtb reputatie vakkundig om zeep geholpen...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dit gebeurt te vaak, dus als dit niet snel beter wordt zie ik het somber in...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Lever mij een hulpmiddel waarmee we dit soort gajes er aan de rand van het bos er uit kunnen zeven voor ze gaan fietsen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef: zo 10 januari 2021, 19:47 Lever mij een hulpmiddel waarmee we dit soort gajes er aan de rand van het bos er uit kunnen zeven voor ze gaan fietsen
Afbeelding

Misschien wat drastisch, maar je vraagt er naar. Net als boeren die een dode kraai ophangen bij een veld om andere kraaien te weren. Mountainbiker ophangen en op een bordje vermelden dat dit gebeurt als je je niet gedraagt... .


Moet ik alleen nog even mijn hoofd breken over hoe je aan een dode mountainbiker komt :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vraagje, is die laatste lange klim (mt Ventoux, toch?) van Leersum voor het asiel 1 of 2 richtingsverkeer voor fietsers?
Laatst gewijzigd door TenZNL op zo 10 januari 2021, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

1
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

bert l. schreef: zo 10 januari 2021, 19:47 Lever mij een hulpmiddel waarmee we dit soort gajes er aan de rand van het bos er uit kunnen zeven voor ze gaan fietsen
Vandaag naast route Leersum volgens mij een BOA (met quad) gezien die een gravelbiker leek te verbaliseren. Zou een regelmatige controle niet ook helpen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MTBarc schreef: zo 10 januari 2021, 20:351
Hmm, dat dacht ik al. Er kwam nl vanmiddag een groepje van 6 naar beneden stuiven, tussen ons en een paar wandelaars door. Door de wandelaars twijfelde ik.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bert l. schreef: zo 10 januari 2021, 19:47 Lever mij een hulpmiddel waarmee we dit soort gajes er aan de rand van het bos er uit kunnen zeven voor ze gaan fietsen
Dat wordt lastig, maar ik spreek dat soort idioten zeker aan een biedt de wandelaars excuses aan. Hopelijk blijft dan het beeld hangen dat dergelijke idioten bij de uitzonderingen horen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dat is de best beschikbare optie. Dit soort gedrag is voor BOA's niet te controleren want het kan overal ineens ontstaan. Die mensen hebben wel iets anders te doen dan overal in de struiken klaar te staan om bij dit soort incidenten in te grijpen.

Als wij van onze hobby willen blijven genieten is onderling corrigeren het beste wapen dat we hebben. De kans dat wij als mtb'ers iets zien is groter en als andere bezoekers van het bos zien dat wij daar ook niets van moeten hebben maken we gelijk positieve reclame.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het is jammer dat dit soort onnozel volk het aan het verpesten is voor de echte mountainbiker die wel op de route blijft zoals het hoort.

Zo te lezen wordt er nog steeds 1.0 gemountainbiked buiten de paden op de UHR terwijl dat verboden is.
Onnozelheid of gevallen van overal schijt aan hebben? Zeg het maar.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

TenZNL schreef: zo 10 januari 2021, 20:39
MTBarc schreef: zo 10 januari 2021, 20:351
Hmm, dat dacht ik al. Er kwam nl vanmiddag een groepje van 6 naar beneden stuiven, tussen ons en een paar wandelaars door. Door de wandelaars twijfelde ik.
Helaas gebeurt dat vaker. Als je ze kunt aanspreken is het argument meestal “We moeten naar Leersum”. En natuurlijk nog nóóit gehoord van het prachtige fietspad dat ze naar precies dezelfde plaats in Leersum brengt 😳.
Plaats reactie