NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

naze1975 schreef: za 9 januari 2021, 18:35 Het enige waar ik benieuwd naar ben is wie van de vrijwilligers er een groen en wie een geel vetkrijtblok heeft. :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

naze1975 schreef: za 9 januari 2021, 18:36
naze1975 schreef: za 9 januari 2021, 18:35 Het enige waar ik benieuwd naar ben is wie van de vrijwilligers er een groen en wie een geel vetkrijtblok heeft. :winkie:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

ik zie mijzelf graag praten.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vanaf volgend jaar wordt het oranje
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

tiny schreef: za 9 januari 2021, 18:09
Hilco schreef: za 9 januari 2021, 17:51 maar vrouwlief en ik kopen al vanaf begin ieder een vignet, we komen zelden op de route maar dragen het wel een warm hart toe .

We blijken gravelrijders te zijn , wist niet dat dat bestond maar ik pas weer in een hokje :winkie:
hey snorre mans :tong ook weer hier
alles ok daar? ? langzaam weer opstappen hier :-?
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

Hilco schreef: za 9 januari 2021, 19:42
tiny schreef: za 9 januari 2021, 18:09
hey snorre mans :tong ook weer hier
alles ok daar? ? langzaam weer opstappen hier :-?
ja hoor bezig met de winter slaap.
maar goed dat je weer op je fiets klimt zet hem op auwe :-q
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Wat was het schitterend vanochtend in een stijf bevroren bos! Wel grappig om te zien hoe rustig Leersum was in verhouding tot Amerongen. Echt 10 tegen 1 oid. Best apart...

Met name op Amerongen nog verrassend veel plassen op het pad, waar helaas ook een hoop mensen omheen rijden. Het wordt tijd dat we weer eens mogen klussen aan de route :bier:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

StephanR schreef: za 9 januari 2021, 23:32 Wat was het schitterend vanochtend in een stijf bevroren bos! Wel grappig om te zien hoe rustig Leersum was in verhouding tot Amerongen. Echt 10 tegen 1 oid. Best apart...

Met name op Amerongen nog verrassend veel plassen op het pad, waar helaas ook een hoop mensen omheen rijden. Het wordt tijd dat we weer eens mogen klussen aan de route :bier:
Bizar om te zien hoe weinig mensen er op Leersum en Hoge Ginkel rijden inderdaad, niet te geloven.
Sneeuwmonster
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nou...Hoge Ginkel is te verklaren hoor, want die is afgesloten. ;-)
Maar inderdaad worden Leersum en Hoge Ginkel minder gereden. Erg vreemd, want beiden zijn erg leuke routes. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Leersum. Persoonlijk vind ik Leersum ook zwaarder dan Amerongen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

awinkel schreef: zo 10 januari 2021, 00:15 Nou...Hoge Ginkel is te verklaren hoor, want die is afgesloten. ;-)
Maar inderdaad worden Leersum en Hoge Ginkel minder gereden. Erg vreemd, want beiden zijn erg leuke routes. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Leersum. Persoonlijk vind ik Leersum ook zwaarder dan Amerongen.
Eens ! Leersum, Hoge Ginkel en Lage Vuursche zijn mijn favorieten op UHR.

Amerongen ook wel, maar dan moet je de route wat mij betreft omdraaien. Harry Slinger behoor je namelijk te beklimmen (zónder eMTB). Kijken of het dan nog zo druk is op Amerongen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2068
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik doe (deed) ze eigenlijk altijd alle drie achter elkaar, en de rust als je vanaf route Amerongen de bergweg terug oversteekt is inderdaad opvallend. Leersum en HG hebben de leukere klimmen, maar Amerongen wint het toch voor mij door alle leuke afdalingen (HS omhoog lijkt me maar suf eerlijk gezegd).
Met het ginkelduin (oude crossbaan Leersum) heb ik een beetje haat/liefde verhouding. En heerlijke rollercoaster als je fris bent, maar meestal ben ik tegen die tijd aardig gaar, en dan loopt hij voor geen meter.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

38x10 schreef: zo 10 januari 2021, 11:06 Met het ginkelduin (oude crossbaan Leersum) heb ik een beetje haat/liefde verhouding. En heerlijke rollercoaster als je fris bent, maar meestal ben ik tegen die tijd aardig gaar, en dan loopt hij voor geen meter.
Zo herkenbaar. Daar merk je of je nog fit bent
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

38x10 schreef: zo 10 januari 2021, 11:06 Ik doe (deed) ze eigenlijk altijd alle drie achter elkaar, en de rust als je vanaf route Amerongen de bergweg terug oversteekt is inderdaad opvallend. Leersum en HG hebben de leukere klimmen, maar Amerongen wint het toch voor mij door alle leuke afdalingen (HS omhoog lijkt me maar suf eerlijk gezegd).
Herkenbaar, zo deed ik het ook altijd! Door omstandigheden een tijdje zeer weinig op de mtb gezeten en voorheen was de overgang in drukte minder extreem voor mijn gevoel. Anyway het was weer dikke pret :winkie:

Ginkelduin moet je inderdaad met frisse beentjes doen... Ik start meestal bij prattenburg, dus dan heb je net een halfje Amerongen gehad voor je aan Leersum (of HG) begint. Dan is Ginkelduin prima. Start je bij de uilentoren oid, dan doet het zeer...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ah, ik ben dus niet de enige. :lol:

Bij een UHR-4 (voor mij de max) wel eens zulke slecht benen gehad dat ik voor Ginkelduin linksaf richting Utrechtse baan ben afgestoken. Ik wist namelijk dat die laatste 5 km anders een beproeving zouden worden, hoe leuk 't segment ook is.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2068
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat heb ik vaker dan eens gedaan hoor :o :oops:

Laatste keer was afgelopen kerstvakantie, toen er ongeveer 10x meer modder laag dan ik had verwacht. Nu kan ik natuurlijk zeggen dat ik ivm trail respect het laatste stukje heb afgestoken. Dat was ook wel deels zo, maar de werkelijkheid was dat ik door die de zware omstandigheden aardig naar de getver was
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie