NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bouwpakket schreef: za 7 november 2020, 23:22
Blinde autistische figuren zijn wij blijkbaar. Ik sta bij dat afgesloten hek. Hangt een A4 op met afgesloten vanwege corona en omleidingsborden. Eerste biker die aankomt rijdt zo naar het hek en kijkt raar omdat deze op slot zit
Ik includeer mezelf toch niet bij dit soort egocentrisch/istische types.

wel veel ervaring met autisme in gezin en dat is niet makkelijk kan ik je zeggen. Maar een echte autist is juist plichtsgetrouw en volgt verboden en aanwijzingen eerder op dan menig ‘normaal’ mens. Ze moeten wel logisch zijn en niet in discrepantie met andere voorschriften want dat gaat dan botsen in het hoofd :(( .
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

balboa schreef: za 7 november 2020, 23:28 Gevoelsmatig - maar ik ken niet alle onderliggende info - vind ik de hele discussie toch wel wat zwaar aangezet. Vandaag met mijn zoontje HS twee keer gedaan waarbij we met de fiets aan de hand braaf over het wandelpad - na de klim bij HS - naar boven zijn gelopen. Drie stelletjes wandelaars tegengekomen op dat stukje waarvan er twee ons aanspraken dat fietsen niet gemaakt zijn om mee aan de hand te lopen. Toen ik aangaf dat we hier niet mogen fietsen keken ze ons wat vragend aan. Let wel, dit is absoluut geen representatieve steekproef, maar ben wel heel benieuwd wat nou de achterliggende gedachte is van deze discussie.
Jouw zoontje is hier de "vergevende" factor, als ik met mijn zoontje fiets (of met de hond) zijn andere recreanten plots veel vriendelijker en toleranter.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Eigenlijk moet je dus met een levensechte pop in een aanhanger gaan raggen, overal waar dat niet mag. Beetje Danny Mac stijl.


Dan zijn de wandelaars veel vergevingsgezinder :-q


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Giant-E schreef: za 7 november 2020, 22:41 De oplossing is toch vrij simpel? :~

Op drukke tijden intensief controleren en bekeuren. Komende 2 weekenden bijvoorbeeld. Dan doet de tam-tam de rest wel.

Ooit bekeurd op de shortcut Rhenen - Kwintelooijen. 4 man á €90,-.

Nooit meer de shortcut genomen.
Oei daar schrik ik van. Dat stukje zanderig pad langs die camping mag dus specifiek niet? Ik dacht juist, met die camping er zo pal naast en al die sporen, dat het toegestaan was als verbindingsstuk. Beetje vergelijkbaar met de gravelroute Amerongen-Rhenen, het is niet de officiële route, maar het mag wel.

Wat is dan de beste route om van Rhenen naar Kwint te gaan? Toch dat stuk over het asfalt?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

RobK79 schreef: zo 8 november 2020, 08:15 Omhoog lopen is denk ik geen probleem, dit zullen geen tientallen fietsers te gelijk zijn zoals velen roepen.
Gisteren rond 15:00 uur 2x HS gedaan, en na een rondje AM weer 2x HS.

Ondanks dat het op de route nog steeds krankzinnig druk was, hebben wij die 2x naar boven lopend geen biker gezien. We kunnen met "hele file's omhoog" natuurlijk ook overdrijven hè?

Wel een paar wandelaars, die ons allemaal vriendelijk groetten, een ouder stel zei zelfs lachend dat "we zeker nog een keer die leuke afdaling gingen doen".
Deze mensen (de meerderheid) hoor je natuurlijk niet klagen, het is altijd die klagende kleine minderheid.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

KILROY schreef: zo 8 november 2020, 11:38
Giant-E schreef: za 7 november 2020, 22:41 De oplossing is toch vrij simpel? :~

Op drukke tijden intensief controleren en bekeuren. Komende 2 weekenden bijvoorbeeld. Dan doet de tam-tam de rest wel.

Ooit bekeurd op de shortcut Rhenen - Kwintelooijen. 4 man á €90,-.

Nooit meer de shortcut genomen.
Oei daar schrik ik van. Dat stukje zanderig pad langs die camping mag dus specifiek niet? Ik dacht juist, met die camping er zo pal naast en al die sporen, dat het toegestaan was als verbindingsstuk. Beetje vergelijkbaar met de gravelroute Amerongen-Rhenen, het is niet de officiële route, maar het mag wel.

Wat is dan de beste route om van Rhenen naar Kwint te gaan? Toch dat stuk over het asfalt?
Die gravel verbinding tussen Amerongen en Rhenen is een officieel fietspad.
Tussen Rhenen en Kwint is de enige officiële verbinding over het asfalt
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef: zo 8 november 2020, 11:44
RobK79 schreef: zo 8 november 2020, 08:15 Omhoog lopen is denk ik geen probleem, dit zullen geen tientallen fietsers te gelijk zijn zoals velen roepen.
Gisteren rond 15:00 uur 2x HS gedaan, en na een rondje AM weer 2x HS.

Ondanks dat het op de route nog steeds krankzinnig druk was, hebben wij die 2x naar boven lopend geen biker gezien. We kunnen met "hele file's omhoog" natuurlijk ook overdrijven hè?

Wel een paar wandelaars, die ons allemaal vriendelijk groetten, een ouder stel zei zelfs lachend dat "we zeker nog een keer die leuke afdaling gingen doen".
Deze mensen (de meerderheid) hoor je natuurlijk niet klagen, het is altijd die klagende kleine minderheid.
Misschien krijg je al die vriendelijke reacties ook juist doordat je loopt?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

KILROY schreef: zo 8 november 2020, 11:38 Wat is dan de beste route om van Rhenen naar Kwint te gaan? Toch dat stuk over het asfalt?
Ja. Linksom, of rechtsom. Er is geen kortere legale manier. of lopend met de fiets aan de hand. 100% legaal.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Giant-E schreef: zo 8 november 2020, 11:49
KILROY schreef: zo 8 november 2020, 11:38 Wat is dan de beste route om van Rhenen naar Kwint te gaan? Toch dat stuk over het asfalt?
Ja. Linksom, of rechtsom. Er is geen kortere legale manier. of lopend met de fiets aan de hand. 100% legaal.
Dank allen, dat is dan weer helder. Voor vanmiddag een UHR5 op de planning, even het moment laten bepalen of ik dat kleine stukje wandel of omfiets over het asfalt. Ik ga daar iig niet meer fietsen!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lars TB schreef: zo 8 november 2020, 11:35 Eigenlijk moet je dus met een levensechte pop in een aanhanger gaan raggen, overal waar dat niet mag. Beetje Danny Mac stijl.


Dan zijn de wandelaars veel vergevingsgezinder :-q


:bier:
Volgens de geruchten zijn er mede-forummers die speciaal daarvoor een "Thomas" aangeschaft hebben incl. geluidseffecten.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nog nooit zo druk op Amerongen gezien als vandaag maar het lag er echt perfect bij. Niet eens fiets schoon hoeven maken.

Wel vermoeiend dat de helmpolitie je al aan denkt te moeten spreken als je even zonder helm naar het toilet rijdt🙄
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MVMVML schreef: zo 8 november 2020, 15:29 Nog nooit zo druk op Amerongen gezien als vandaag maar het lag er echt perfect bij. Niet eens fiets schoon hoeven maken.

Wel vermoeiend dat de helmpolitie je al aan denkt te moeten spreken als je even zonder helm naar het toilet rijdt🙄
Statistieken laten zien dat toiletbezoekjes gevaarlijk zijn
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: zo 8 november 2020, 15:37
MVMVML schreef: zo 8 november 2020, 15:29 Nog nooit zo druk op Amerongen gezien als vandaag maar het lag er echt perfect bij. Niet eens fiets schoon hoeven maken.

Wel vermoeiend dat de helmpolitie je al aan denkt te moeten spreken als je even zonder helm naar het toilet rijdt🙄
Statistieken laten zien dat toiletbezoekjes gevaarlijk zijn
Inderdaad ja.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

KevinBel schreef: zo 8 november 2020, 00:17 En als je nou een traildog (of meerdere) meeneemt? Je deze voor je fiets spant, cranks eraf haalt, en zo naar boven gaat, ben je dan aan het fietsen? :winkie:
Dat mag ook.alleen maar bij bepaalde rassen, eigenlijk alleen maar sledehonden. Voor andere merken heb je dan weer een vergunning nodig. :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ik begrijp dat er vandaag wat mensen bekeurd zijn bij Harry Slinger
Plaats reactie