NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Goed bedoeld advies: Van het weekend NIET NAAR AMERONGEN. Liggen allemaal blaadjes op het parcours, bomen worden kaler, bomen steeds minder groen, zitten allemaal hobbels op het parcours, nergens meer modder (dus voor BWR's ook teleurstellend).
Voor wie niet gelooft: Even paar plaatjes van vandaag en weet je dat het echt kl*te was vandaag. Blij dat ik na 6 uur fietsen weer thuis was. Mij zien ze er dit weekend echt niet, moet er niet aan denken.................

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

paulus1981 schreef: vr 6 november 2020, 20:45
bouwpakket schreef: vr 6 november 2020, 17:40
Wil je aub geen reclame maken.... graag even herzien :wink:
Was vanmiddag echt super, net iets als bovenstaande, morgen zal het wel verschrikkelijk zijn want 2 dagen achter elkaar zo super kan niet :-)

Overigens 1 keer HS ff terug gelopen (mocht vond ik vanwege nieuwe fiets uitproberen :-)) en een praatje gemaakt met een paar gasten die duidelijk de rest van de route niet aan t rijden waren maar enkel HS op en neer, die waren in gedachten echt aan de north shore en dachten dat de fire road juist om terug omhoog te fietsen was...

Iets meer informatie ter plaatse kan dus wel helpen...
Ik zag vanmiddag iemand een stuk teruglopen óp HS. :-?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

paulus1981 schreef: vr 6 november 2020, 20:45
bouwpakket schreef: vr 6 november 2020, 17:40
Wil je aub geen reclame maken.... graag even herzien :wink:
Was vanmiddag echt super, net iets als bovenstaande, morgen zal het wel verschrikkelijk zijn want 2 dagen achter elkaar zo super kan niet :-)

Overigens 1 keer HS ff terug gelopen (mocht vond ik vanwege nieuwe fiets uitproberen :-)) en een praatje gemaakt met een paar gasten die duidelijk de rest van de route niet aan t rijden waren maar enkel HS op en neer, die waren in gedachten echt aan de north shore en dachten dat de fire road juist om terug omhoog te fietsen was...

Iets meer informatie ter plaatse kan dus wel helpen...
Hoeveel meer info moet je mensen geven? Moeten we bij elk leuk stukje route bij kruispunten met wandelpaden grote informatieborden neetzetten? Deze gasten weten dit deel wel te vinden, maar weten niets over niet buiten de route fietsen. En negeren verbodsbordjes......

Ik ga morgen maar een aantal keer HS doen en afscheid nemen. Volgende week de bulldozer erover
vibemaker schreef: vr 6 november 2020, 21:03Ik zag vanmiddag iemand een stuk teruglopen óp HS. :-?
Knettergek
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Wel van de zotte... Fiets gewoon lekker nog een rondje. Er is meer dan alleen HS op Am/Le/HG zou je zeggen. Zou zonde zijn als er zo’n leuk segment uitgehaald wordt omdat mensen zich niet aan de regels houden en dit noeste en harde werk daarom teniet gedaan wordt.

@Fred: je hebt me overtuigd. Ik sla ook maar over, ziet er totaal niet uitnodigend uit zoals het erbij ligt... :winkie:
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

paulus1981 schreef: vr 6 november 2020, 20:45
bouwpakket schreef: vr 6 november 2020, 17:40
Wil je aub geen reclame maken.... graag even herzien :wink:
Was vanmiddag echt super, net iets als bovenstaande, morgen zal het wel verschrikkelijk zijn want 2 dagen achter elkaar zo super kan niet :-)

Overigens 1 keer HS ff terug gelopen (mocht vond ik vanwege nieuwe fiets uitproberen :-)) en een praatje gemaakt met een paar gasten die duidelijk de rest van de route niet aan t rijden waren maar enkel HS op en neer, die waren in gedachten echt aan de north shore en dachten dat de fire road juist om terug omhoog te fietsen was...

Iets meer informatie ter plaatse kan dus wel helpen...
Ben ik wel benieuwd hoe die Titan beviel op Amerongen.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Waarom is het zo gek dat mensen het HS segment vaker willen rijden?
Ook ik heb mensen aangesproken om te lopen.. Als je ze verteld dat het segment anders dicht gaat, stappen ze direct van hun fiets.
Gewoon een net bordje onderaan die dit aangeeft. Ik denk dat het wel werkt!
En is het nu wel of niet toegestaan om netjes omhoog te lopen langs het pad?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

RobK79 schreef: vr 6 november 2020, 22:23 Waarom is het zo gek dat mensen het HS segment vaker willen rijden?
Ook ik heb mensen aangesproken om te lopen.. Als je ze verteld dat het segment anders dicht gaat, stappen ze direct van hun fiets.
Gewoon een net bordje onderaan die dit aangeeft. Ik denk dat het wel werkt!
En is het nu wel of niet toegestaan om netjes omhoog te lopen langs het pad?
Je mag op wandelpaden gewoon wandelen

Maar dat gaan we niet stimuleren. HS is gewoon onderdeel van een complete route.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

paulus1981 schreef: vr 6 november 2020, 20:45
bouwpakket schreef: vr 6 november 2020, 17:40
Wil je aub geen reclame maken.... graag even herzien :wink:
Was vanmiddag echt super, net iets als bovenstaande, morgen zal het wel verschrikkelijk zijn want 2 dagen achter elkaar zo super kan niet :-)

Overigens 1 keer HS ff terug gelopen (mocht vond ik vanwege nieuwe fiets uitproberen :-)) en een praatje gemaakt met een paar gasten die duidelijk de rest van de route niet aan t rijden waren maar enkel HS op en neer, die waren in gedachten echt aan de north shore en dachten dat de fire road juist om terug omhoog te fietsen was...

Iets meer informatie ter plaatse kan dus wel helpen...
Uit eigen waarneming kan ik je verzekeren dat HS in de verste verte niet op de NS lijkt..... :~
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: vr 6 november 2020, 22:25 Je mag op wandelpaden gewoon wandelen
Maar dat gaan we niet stimuleren. HS is gewoon onderdeel van een complete route.
Volgens mij spoor je niet helemaal als je met je fiets een stuk gaat wandelen. OK, ik heb ook wel eens ‘moeten’ lopen naar boven, maar was omdat het te steil omhoog was of echt pech had..
Maar voor een HS lopen........ kom maar weer op met pek en veren......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het is natuurlijk ongehoord wanneer er mensen zijn die mountainbiken op een andere manier wensen te beleven en klaarblijkelijk geen interesse aan een rondje hebben...
(wat niet wil zeggen dat je dan maar moet gaan fietsen waar het niet mag maar als iemand liever omhoog wil open...)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Fred (mtb-sport) schreef: vr 6 november 2020, 23:23
bouwpakket schreef: vr 6 november 2020, 22:25 Je mag op wandelpaden gewoon wandelen
Maar dat gaan we niet stimuleren. HS is gewoon onderdeel van een complete route.
Volgens mij spoor je niet helemaal als je met je fiets een stuk gaat wandelen. OK, ik heb ook wel eens ‘moeten’ lopen naar boven, maar was omdat het te steil omhoog was of echt pech had..
Maar voor een HS lopen........ kom maar weer op met pek en veren......
Oké ik had al het vermoeden dat ik niet helemaal spoorde, maar bedankt dat je het nog even bevestigd :bier:
'BUILT not Bought '
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

B100 schreef: vr 6 november 2020, 23:00
paulus1981 schreef: vr 6 november 2020, 20:45 ....
Uit eigen waarneming kan ik je verzekeren dat HS in de verste verte niet op de NS lijkt..... :~
Dat kan ik uit eigen waarneming bevestigen, maar is het heel relevant?
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Een rondje is ook zooooo 2.0, voor 3.0 moet je een trail netwerk hebben :wink:
Have fun!
Rinse.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

bouwpakket schreef: vr 6 november 2020, 22:25 Maar dat gaan we niet stimuleren. HS is gewoon onderdeel van een complete route.
De gebruikers zien dit dus anders, getuige het in totaal 10tal mensen die ik vandaag terug omhoog heb zien gaan in <10 min + setje mensen die op de foto wilden bij het bord + eerder genoemde full face figuren die op en neer gingen. (geldt overigens niet voor mij, normaal gesproken rijd ik gewoon door)

Veel wijsheid in wat jullie er mee gaan doen!

BTW, de typisch wat knullige gebruikers van de routes rijden regelmatig met papieren plattegrondjes, of het nu zo handig is dat die (schijnbaar ergens) uitgedeeld worden?! Of maakt men die thuis zelf?
Laatst gewijzigd door paulus1981 op vr 6 november 2020, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

balboa schreef: vr 6 november 2020, 22:07
paulus1981 schreef: vr 6 november 2020, 20:45 ...
Ben ik wel benieuwd hoe die Titan beviel op Amerongen.
Goed! banden waren vandaag Maxxis dissector EXO en achterop een Kenda Helldiver (semi stick). De fiets rolt niet heel snel, komt wat langzamer op gang dan de Scandal, maar wat kun je em ongelofelijk lekker door alle bochten gooien :-) Je merkt pas weer dat het vrij veel fiets is op de punten waar ik normaal ff een beetje bijtrap.. (HG bovenop zogezegd)

Amerongen en HG beviel me beter dan Nijmegen omdat deze UHR routes wat meer stuk omhoog stuk omlaag zijn ipv door elkaar...
Plaats reactie