NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

I_do schreef: ma 2 november 2020, 11:52
bert l. schreef: ma 2 november 2020, 11:45 Bemoedigende reacties op de prikkelende stelling van Bouwpakket!
We hebben dit probleem ook op een paar andere plekken: wokkel, snakerun en dus ook hier bij HS.
Het bord weghalen zou een goeie zijn.
Bij de sector Marmottenbak kun je overigens wat mij betreft oneindig je gang gaan met een retourlus over het asfalt van de Bergweg.
Ik denk dat borden weghalen een goede low impact maatregel is die wel scheelt, wel jammer, want je bent natuurlijk ook trots op mooie segmenten, maar als mensen overal lezen over HS, Snakerun etc dan wordt het ook gehyped en een ding. Zitten wel meer mooie stukken in de ronde!
Zouden mensen het alleen gaaf vinden omdat er een bord bij staat?


Ik zal wel weer afwijken, maar ik vind hele stukken gaaf zonder dat daar borden bij staan/ik de Strava-naam van dat stuk weet/de insiders naam weet...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lars TB schreef: ma 2 november 2020, 12:08
I_do schreef: ma 2 november 2020, 11:52

Ik denk dat borden weghalen een goede low impact maatregel is die wel scheelt, wel jammer, want je bent natuurlijk ook trots op mooie segmenten, maar als mensen overal lezen over HS, Snakerun etc dan wordt het ook gehyped en een ding. Zitten wel meer mooie stukken in de ronde!
Zouden mensen het alleen gaaf vinden omdat er een bord bij staat?


Ik zal wel weer afwijken, maar ik vind hele stukken gaaf zonder dat daar borden bij staan/ik de Strava-naam van dat stuk weet/de insiders naam weet...
Je wijkt niet af. Nou ja, niet meer dan normaal :kiss: . Maar ik ben bang dat het wel een beetje zo werkt, eigenlijk. Ze vinden het stuk zonder bord natuurlijk ook wel gaaf, maar er wordt even de aandacht op gevestigd waarna men denkt, hee wacht even, dit is dat stuk waar ik zometeen weer terug omhoog kan.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: ma 2 november 2020, 12:11 Ze vinden het stuk zonder bord natuurlijk ook wel gaaf, maar er wordt even de aandacht op gevestigd waarna men denkt, hee wacht even, dit is dat stuk waar ik zometeen weer terug omhoog kan.
Dan moet dat bord dus 500 meter terug, onderaan de klim geplaatst worden :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: ma 2 november 2020, 12:08
I_do schreef: ma 2 november 2020, 11:52

Ik denk dat borden weghalen een goede low impact maatregel is die wel scheelt, wel jammer, want je bent natuurlijk ook trots op mooie segmenten, maar als mensen overal lezen over HS, Snakerun etc dan wordt het ook gehyped en een ding. Zitten wel meer mooie stukken in de ronde!
Zouden mensen het alleen gaaf vinden omdat er een bord bij staat?


Ik zal wel weer afwijken, maar ik vind hele stukken gaaf zonder dat daar borden bij staan/ik de Strava-naam van dat stuk weet/de insiders naam weet...
Precies, er zijn hele stukken gaaf zonder aanwijzing, en het stuk met aanwijzing krijgt bovenmatig veel aandacht. Mensen lezen dat Harry Slinger gaaf, is gaan erheen vinden het gaaf vertellen het hun vrienden.

Minder aandacht=minder verkeer, het is gewoon marketing.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Of is het een idee om het stuk na HS nog interessanter te maken zodat men hem helemaal naar beneden rijd ipv er halverwege uit te rijden?
Helemaal vanaf het fietspad is het toch weer een flinke klim terug omhoog wat misschien mensen weerhoud het te doen.
Have fun!
Rinse.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

I_do schreef: ma 2 november 2020, 12:27
Lars TB schreef: ma 2 november 2020, 12:08

Zouden mensen het alleen gaaf vinden omdat er een bord bij staat?


Ik zal wel weer afwijken, maar ik vind hele stukken gaaf zonder dat daar borden bij staan/ik de Strava-naam van dat stuk weet/de insiders naam weet...
Precies, er zijn hele stukken gaaf zonder aanwijzing, en het stuk met aanwijzing krijgt bovenmatig veel aandacht. Mensen lezen dat Harry Slinger gaaf, is gaan erheen vinden het gaaf vertellen het hun vrienden.

Minder aandacht=minder verkeer, het is gewoon marketing.
Ik stel voor dat we ook de borden "Welkom op Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug" weghalen. Rijden mensen zo ineens alle routes voorbij :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Singletrack Sundays schreef: ma 2 november 2020, 12:32 Of is het een idee om het stuk na HS nog interessanter te maken zodat men hem helemaal naar beneden rijd ipv er halverwege uit te rijden?
Helemaal vanaf het fietspad is het toch weer een flinke klim terug omhoog wat misschien mensen weerhoud het te doen.
Meer. Meer! MEER!!


:~
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: ma 2 november 2020, 12:34
Singletrack Sundays schreef: ma 2 november 2020, 12:32 Of is het een idee om het stuk na HS nog interessanter te maken zodat men hem helemaal naar beneden rijd ipv er halverwege uit te rijden?
Helemaal vanaf het fietspad is het toch weer een flinke klim terug omhoog wat misschien mensen weerhoud het te doen.
Meer. Meer! MEER!!


:~
U riep?

Oh wacht :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MacReal schreef: ma 2 november 2020, 13:11 U riep?

Oh wacht :lol:
Kunnen we niet door jouw voor- of achtertuin legaal terug omhoog naar Harry Slinger?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Als jullie dan toch bezig zijn, kan die waterpomp aan de Bergweg niet worden uitgebreid met een afspuitplek?
Ik hoef al die National Park troep niet in mijn kofferbak.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Daar hebben ze fietsendragers voor uitgevonden :winkie:

En even omkleden kan altijd. Of wil je graag douche cabines incl kleedruimte :wink: :roll:

Net terug van rondje Lunteren ... 0 bikers gezien onderweg 8) :o :winkie:
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op ma 2 november 2020, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Singletrack Sundays schreef: ma 2 november 2020, 12:32 Of is het een idee om het stuk na HS nog interessanter te maken zodat men hem helemaal naar beneden rijd ipv er halverwege uit te rijden?
Helemaal vanaf het fietspad is het toch weer een flinke klim terug omhoog wat misschien mensen weerhoud het te doen.
Gewoon het hele rondje NOG interessanter maken. Win-Win :winkie: :winkie:
Maar als dat niet gaat lukken, en de stoeltjeslift terug omhoog ook geen haalbare kaart lijkt, dan mss de exit onderaan wat meer "verstoppen" (geen idee hoe je dat doet trouwens) en er een verboden in te rijden bord naast zetten (evt in dezelfde "eco-stijl" als de snake-run, HS en Marmottenbak borden)??
Direct onderaan Harry + uitloop linksaf de Veenseweg opslaan is de kortste legale optie om HS dubbel te doen en niet van je fiets af te hoeven. Na ca 6.5 km sta je dan weer bovenaan.

HS is een beetje een hype geworden. Niet geheel onlogisch. Ik hoop maar dat dit voor de trailcrew geen reden is om in het vervolg niet meer van dit soort toffe features in te bouwen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

38x10 schreef: ma 2 november 2020, 13:53 Ik hoop maar dat dit voor de trailcrew geen reden is om in het vervolg niet meer van dit soort toffe features in te bouwen.
Ik ook niet, maar het zou zomaar kunnen dat we er door dit fenomeen misschien wel geen invloed meer op hebben. Eigenaar "says no".
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Waar blijft die cloud-fund actie om de heuvelrug op te kopen (stukje mag ook)? :bier: :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

38x10 schreef: ma 2 november 2020, 13:53
Singletrack Sundays schreef: ma 2 november 2020, 12:32 Of is het een idee om het stuk na HS nog interessanter te maken zodat men hem helemaal naar beneden rijd ipv er halverwege uit te rijden?
Helemaal vanaf het fietspad is het toch weer een flinke klim terug omhoog wat misschien mensen weerhoud het te doen.
Gewoon het hele rondje NOG interessanter maken. Win-Win :winkie: :winkie:
Maar als dat niet gaat lukken, en de stoeltjeslift terug omhoog ook geen haalbare kaart lijkt, dan mss de exit onderaan wat meer "verstoppen" (geen idee hoe je dat doet trouwens) en er een verboden in te rijden bord naast zetten (evt in dezelfde "eco-stijl" als de snake-run, HS en Marmottenbak borden)??
Direct onderaan Harry + uitloop linksaf de Veenseweg opslaan is de kortste legale optie om HS dubbel te doen en niet van je fiets af te hoeven. Na ca 6.5 km sta je dan weer bovenaan.

HS is een beetje een hype geworden. Niet geheel onlogisch. Ik hoop maar dat dit voor de trailcrew geen reden is om in het vervolg niet meer van dit soort toffe features in te bouwen.
Twee weken Strava ritten bestudeerd (nu wel weer klaar mee) en vriendelijk gevraagd aan mensen waarom ze een bepaalde route namen. Elk pad in de omgeving is wel gebruikt door iemand om weer terug te fietsen. Sommige zien de kleine verbodsborden en pakken dan een ander pad terug. Daar negeren ze de standaard toegangsborden van de terreineigenaar. De twee domste gevallen reden dwars over de heide omhoog of dwars door een bosperceel. Dan ben je echt een goede bijdrage aan het leveren aan het imago van mountainbikers.

Maar de algemene trend is dat sinds de borden geplaatst zijn er minder omhoog gefietst wordt
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie