NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gisteren voor het eerst sinds half maart weer eens hier gereden, samen met TenZNL en Sjef Amerongen, Rhenen en (voor het eerst) Kwintelooijen gedaan.
Lag er allemaal weer prima bij, genoten van de routes! En die paar nieuwe kombochtjes op het stukje Rhenen net voor de parking zijn leuk.

Nog een korte "meet & greet" met collega mod Baron gehad, echt opvallend hoe vaak je mensen tegenkomt die je via het forum kent. Wat toch een meerwaarde is imo, ik vind het iig wel leuk.

Het blijft gewoon een prachtige hobby dat mountainbiken. Lekker buiten in de natuur, kicken op de stukken waar je de flow te pakken hebt, soms ff pissed als je iets "suboptimaal" reed :D , even langs de kant staan ouwehoeren met je maten, en hop weer terug de fiets op en alvast voorpret hebben voor het extra gave stuk waarvan je weet dat het zo gaat komen... heerlijk :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dat was inderdaad even leuk, misschien maar eens een moderator ritje plannen om echt kennis te maken?

Ik heb ook Vibemaker nog gegroet op zijn prachtige Orange, maar daar zag ik geen blik van herkenning. Nu ben ik hem maar 1x IRL tegengekomen, maar de fiets werd ook niet herkent. Dat krijg je dus met dat saaie ano-zwart!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Inderdaad, goede reden om een opvallende bike/kleur te kopen...of juist niet natuurlijk.
De Yeti van je maat sprong meer in het oog ;-)

Maar over mod's, ik heb zelfs George nog nooit irl ontmoet, terwijl wij zelfs beiden al mee gereden hebben tijdens de forum bikersdag in Vaals 2008! Maar daar deden toen zoveel mensen aan mee dat je lang niet iedereen persoonlijk sprak...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Eind september, de 5 van Rhenen?

Ik noem maar even wat hoor. :bier:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Giant-E schreef: ma 13 juli 2020, 13:41 Eind september, de 5 van Rhenen?

Ik noem maar even wat hoor. :bier:
Mensen gaat het gewoon vergeten na al die maanden wachten.
Maar langzaam komen we in de buurt van die 26-09
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

baron062 schreef: ma 13 juli 2020, 11:11 Dat was inderdaad even leuk, misschien maar eens een moderator ritje plannen om echt kennis te maken?

Ik heb ook Vibemaker nog gegroet op zijn prachtige Orange, maar daar zag ik geen blik van herkenning. Nu ben ik hem maar 1x IRL tegengekomen, maar de fiets werd ook niet herkent. Dat krijg je dus met dat saaie ano-zwart!
Heb je mij gegroet? Helemaal niet door gehad :oops:
Zal wel een laf handje oid geweest zijn :tong :bier:
Er viel gisterochtend wel een hoop te groeten btw, dus misschien ben je tussen al dat enthousiaste kabaal ondergesneeuwd.
Anyway, jammer dat ik je niet (bewust) gezien heb.


Gisteren wel weer genoten btw. Amerongen blijft voor mij met afstand de nummer 1 route van Nederland. (Ff politiek correct doen: Van de routes die ik tot nu toe heb gereden dan, wie weet wat voor verrassingen me nog te wachten staan :bier: )

Edit: of zat ik achter je op de klim richting parkeerplaats bergweg?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

De eerste keer was op het stuk tussen de Cuneraweg en de Bergweg, ik stond stil, je kwam voorbij en ik riep iets als 'he Vibemaker'.... later gaf je ons (Liteville, Yeti SB130 en Trek remedy) in een klim de ruimte. Ik weet je werkelijke naam niet meer, hoewel we elkaar gesproken hebben in Willingen vorig jaar. Ik was toen met Mudmate mee.

2e keer was voor de marmottenbak.

Nouja, was een lekker dagje, blijft toch wel een heel gaaf rondje.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

baron062 schreef: ma 13 juli 2020, 18:42 De eerste keer was op het stuk tussen de Cuneraweg en de Bergweg, ik stond stil, je kwam voorbij en ik riep iets als 'he Vibemaker'.... later gaf je ons (Liteville, Yeti SB130 en Trek remedy) in een klim de ruimte. Ik weet je werkelijke naam niet meer, hoewel we elkaar gesproken hebben in Willingen vorig jaar. Ik was toen met Mudmate mee.

2e keer was voor de marmottenbak.

Nouja, was een lekker dagje, blijft toch wel een heel gaaf rondje.
Ik herinnner me Willingen nog al te goed. Je staat nog op video :winkie:
Heb het gek genoeg echt niet gehoord, :cry: maar dus wel de juiste conclusie getrokken. Na afdaling Y tel me Y jullie er langs gelaten en daarna de hele klim tot P bergweg bij jullie in het wiel gehangen
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

dubbelop schreef: vr 10 juli 2020, 21:34 OMLEIDING ROUTE LEERSUM
Op route Leersum komt vanaf maandag 13 juli 2020 een omleiding vanwege het dunnen van bospercelen van Staatsbosbeheer. Door de werkzaamheden moet de route van LE19 (Scherpenzeelseweg) tot aan LE53 (De Hazenberg / Bergweg) dicht. Het is nog niet bekend hoe lang deze omleiding gaat duren.

OMLEIDING VIA LET DE STIGTERPAD
De omleiding loopt over het (drukke en toeristische!) Let de Stigterpad en brengt je aan de noordkant van Amerongen. Van daaruit voert de omleiding via de Jan van Zutphenweg en de Bergweg naar dierenasiel De Hazenberg. Daar kun je bij routepaal LE53 de route Leersum vervolgen.

Afbeelding
Omleiding vandaag ingesteld. Ook op een maandagmiddag is het behoorlijk druk op het Let de Stigterpad. Dus zet op dat stuk je Strava maar even uit :wink: , dan komen we met zijn allen de komende weken prima door.

Start van de omleiding ter hoogte van LE19 - hier rechtsaf de Scherpenzeelseweg op:
Afbeelding

Linksaf Let de Stigterpad op:
Afbeelding

Einde LdS-pad de Jan van Zutphenweg op (let op de auto's!):
Afbeelding

Einde Jan van Zutphenweg linksaf de Bergweg op (bordje staat midden voor de tabaksschuur:
Afbeelding

En dan bij De Hazenberg weer linksaf naar route Leersum:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dubbelop op do 16 juli 2020, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Vanochtend voor het eerst Amerongen gereden en net voor de buien weer klaar.

Wat een super parcours en wel even wat anders dan hoge/lage vuursche of Austerlitz.

Jammer dat ik niet genoeg puf meer had om "harry slinger" extra aan te zetten :((

Lag er heerlijk bij,hulde aan de vrijwilligers :-q
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Hoe is het met die føck omleiding?
Of moet ik weer zelf gaan kijken :D
Omleidingen waar je 2x serieus airtime kan klokken zie je niet zo vaak.
Moet je niet doen bij zon en 23 graden, slecht voor het MTB imago.
Want kans dat je op het voorwiel van een e bike terrorist landt.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6134
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Downtherabbithole schreef: do 16 juli 2020, 12:16 Hoe is het met die føck omleiding?
Of moet ik weer zelf gaan kijken :D
Omleidingen waar je 2x serieus airtime kan klokken zie je niet zo vaak.
Moet je niet doen bij zon en 23 graden, slecht voor het MTB imago.
Want kans dat je op het voorwiel van een e bike terrorist landt.
Best bizar hoe leip die bulten daar zijn. Ebike 3.0 paden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Idd, maar goed dat er waarschuwingsborden staan anders kun je daar fulltime een ambu klaar zetten.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik fiets dat stuk vaak met de woonwerk fiets, alles star en hard.
Als het rustig is jump ik die pukkels dan ook weleens, dat is toch wel andere kost dan met een fully.
Beetje net als vroeger op de stalen, starre MTB.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Ik dacht gisteravond rond 20:15 ffe lekker rondje Amerongen te doen. Het werd op een gegeven moment wel erg donker op sommige stukken en ja hoor. Toen ik bij y tell me y was ging het los. Gewoon serieuze regen het laatste stukje y tell en de bergweg klim. Zeiknat bij de auto gewoon niet leuk meer. De route zelf lag er overigens echt super goed bij het was buiten de regen om weer een feestje :-q
Plaats reactie