NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hee, ik wist niet dat het UHR-trailcrew- jachtseizoen alweer geopend was?

Ik klus er ook. Nog niet zo heel lang. Ik weet ook nog niet heel veel. Maar wat ik wel weet, is dat er veel en goed wordt nagedacht over hoe om te gaan met deze omstandigheden binnen de mogelijkheden die ons gegeven zijn door alle spelers. En dan heb ik het met name over wat de terreineigenaren ons toestaan, zowel in materiaal als toepassing.

Nee, we hebben niet alle antwoorden. Nee, we scheppen (hehehehe) er geen plezier in om routes te sluiten en mensen vragen weg te blijven. Liever vragen we om begrip en geduld. En nog liever vragen we mensen om weer lekker te komen biken als het weer een tijdje heeft geregend (volgende week...?) en we de boel weer kunnen open gooien. En hopelijk vinden we op korte termijn een implementeerbaar antwoord op deze omstandigheden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Singletrack Sundays schreef: di 2 juni 2020, 12:32
B100 schreef: ma 1 juni 2020, 18:43

So what dat het in ook in andere UHR topics staat, het gaat er om dat er openlijk goedkoop leedvermaak over andere routes wordt gepost. Routes waar vrijwilligers vaak ook met ziel en zaligheid mee bezig zijn. Soms met wisselend succes, maar dat geeft je nog geen vrijbrief om daar flauwe grappen over te gaan maken, ongeacht de context. Ook al zit er geen haat achter en is het als een grap bedoeld, hoe denk je dat dit overkomt op de vrijwilligers van die route (die hier waarschijnlijk ook wel mee zitten)? Niet erg positief in ieder geval.

En als er in een vergelijkbare (logische) context kritiek of grappen over de UHR worden gemaakt (de krantentassenfiets etc) of die lelijke jongen uit Schoorl bemoeien zich er mee, nou nou, dan is iedereen weer zwaar verongelijkt en snapt iedereen behalve de UHR crew het niet.
:-q
Laat gaan B100, ik ben het helemaal met je eens.
vrijwilligers op de UHR hebben lange tenen, maar volgens zijn ze er daar nu achter dat de routes toch niet zo goed zijn als ze zelf dachten.
Wat heb je nou aan een route waar je in de winter weg moet blijven ivm modder en in de zomer dicht gaat vanwege mul zand.
Dat mulle valt overigens wel mee, afgelopen weekend gereden en het is niet muller dan Schoorl in een normale (niet droge )zomer.
Uit je laatste zin maak ik op dat de routes wel degelijk goed zijn, de vrijwilligers zijn eerder te kritisch op de staat van hun eigen routes. :wink:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

sinterklaas schreef: di 2 juni 2020, 14:52 weet je wat het is met de UHR. In het begin werden de routes en hun bouwers/onderhouders terecht enorm geprezen. Er zijn heel wat veren in die spreekwoordelijk r**t gestoken, maar het werden er zoveel dat de crew er van is gaan zweven. Er worden door sommige nu ook wat veertjes weer uitgetrokken en dat doet zeer :winkie: En die pijn lijken ze wat moeilijk te kunnen verdragen....
:lol: :lol: :lol:
sinterklaas schreef: di 2 juni 2020, 14:52 Met de wetenschap dat dit in de toekomst waarschijnlijk veel vaker gaat voorkomen, zul je er iets mee moeten doen. Er zijn op dit forum zat members die al heel wat langer bezig zijn met bouw en onderhoud van een route en die hebben er toch echt wel kijk op. Dan kun je als UHR wel uit de hoogte doen, maar misschien kun je je eens beter wat nederiger opstellen en die kritiek meenemen om de routes "droogte proof" te maken.
Het is iedere keer zo vermakelijk om te lezen hoe die UHR gasten zich gedragen; uit de hoogte, maken andere routes belachelijk, moeten luisteren naar routebouwers die al veel langer bezig zijn, zich nederiger opstellen en kritiek meenemen om routes "droogte proof" te maken. :lol: Wat een eikols van die UHR :lol:

In de échte wereld is er heel goed contact met de andere routebouwers en onderhoudsploegen. We wisselen daar al jaren ervaringen mee uit. Ook nu met deze droogte is er veelvuldig met anderen contact geweest over aanpak van dit probleem. Maar dat moet ik hier natuurlijk niet neerzetten, want dat verpest dat klote imago van die UHR gasten
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

RoySmit schreef: di 2 juni 2020, 15:03
sinterklaas schreef: di 2 juni 2020, 14:52 bij langere periode van droogte. Met de wetenschap dat dit in de toekomst waarschijnlijk veel vaker gaat voorkomen,
Sorry maar niemand kan toch vertellen of die droogte's normaal gaan zijn in de toekomst.

Moedertje natuur gaat altijd op en neer met droogtes warm kou nat dus persoonlijk vind ik het echt onzin om te zeggen da ter vanaf nu alleen maar droge jaren aankomen....
Alleen maar droge jaren uiteraard niet. Maar er is wel degelijk zekerheid dat de weersextremen (periodes van droogte, neerslag etc) steeds extremer zullen worden. Dat het dus zeer waarschijnlijk vaker gaat voorkomen is niet een hele vreemde stelling.

Iets met klimaatverandering enzo :bier:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

StephanR schreef: di 2 juni 2020, 15:37
RoySmit schreef: di 2 juni 2020, 15:03

Sorry maar niemand kan toch vertellen of die droogte's normaal gaan zijn in de toekomst.

Moedertje natuur gaat altijd op en neer met droogtes warm kou nat dus persoonlijk vind ik het echt onzin om te zeggen da ter vanaf nu alleen maar droge jaren aankomen....
Alleen maar droge jaren uiteraard niet. Maar er is wel degelijk zekerheid dat de weersextremen (periodes van droogte, neerslag etc) steeds extremer zullen worden. Dat het dus zeer waarschijnlijk vaker gaat voorkomen is niet een hele vreemde stelling.

Iets met klimaatverandering enzo :bier:
je zegt degelijke zekerheid??
Complete onzin als iets niet zeker is dan is het wel hoe moeder natuur met alles omgaat.

Maar he das mijn mening en jij denkt er anders over helemaal top! :-q :bier: :bier:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RoySmit schreef: di 2 juni 2020, 15:57
StephanR schreef: di 2 juni 2020, 15:37

Alleen maar droge jaren uiteraard niet. Maar er is wel degelijk zekerheid dat de weersextremen (periodes van droogte, neerslag etc) steeds extremer zullen worden. Dat het dus zeer waarschijnlijk vaker gaat voorkomen is niet een hele vreemde stelling.

Iets met klimaatverandering enzo :bier:
je zegt degelijke zekerheid??
Complete onzin als iets niet zeker is dan is het wel hoe moeder natuur met alles omgaat.

Maar he das mijn mening en jij denkt er anders over helemaal top! :-q :bier: :bier:
Oh nee, dit is weer olie op het vuur. Tweespalt in het kamp van die UHR gasten :o
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Da's altijd. Die gaan nog eens aan broedertwisten ten onder daar op de UHR.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dit topic is bij vlagen zeer leerzaam ende vermaeckelijck, maar ook een beetje verwarrend; ik ben de draad een beetje kwijt geloof ik
Kan iemand mij even uitleggen:
Wat de verschillende kampen eigenlijk zijn?
Wie in welk kamp zit?
Wat de belangrijkste (twist)punten van de respectievelijke kampen zijn?
Waarom er uberhaubt kampen zijn in de MTB-kommjoenuttie in ons iemiemienie platte-landje

:kiss: :kiss: :bier: :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kamp? Kampen? Waar liggen die dan? Want ik zit niet in een kamp, ik ga altijd vanuit huis klussen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

RoySmit schreef: di 2 juni 2020, 15:57
StephanR schreef: di 2 juni 2020, 15:37

Alleen maar droge jaren uiteraard niet. Maar er is wel degelijk zekerheid dat de weersextremen (periodes van droogte, neerslag etc) steeds extremer zullen worden. Dat het dus zeer waarschijnlijk vaker gaat voorkomen is niet een hele vreemde stelling.

Iets met klimaatverandering enzo :bier:
je zegt degelijke zekerheid??
Complete onzin als iets niet zeker is dan is het wel hoe moeder natuur met alles omgaat.

Maar he das mijn mening en jij denkt er anders over helemaal top! :-q :bier: :bier:
Ieder zo zijn vak :bier:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Kapitein Iglo schreef: di 2 juni 2020, 16:36 Kamp? Kampen? Waar liggen die dan? Want ik zit niet in een kamp, ik ga altijd vanuit huis klussen!
In jouw achtertuin zijn toch spectaculaire sporen van een kamp ontdekt
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

38x10 schreef: di 2 juni 2020, 16:22 Dit topic is bij vlagen zeer leerzaam ende vermaeckelijck, maar ook een beetje verwarrend; ik ben de draad een beetje kwijt geloof ik
Kan iemand mij even uitleggen:
Wat de verschillende kampen eigenlijk zijn?
Wie in welk kamp zit?
Wat de belangrijkste (twist)punten van de respectievelijke kampen zijn?
Waarom er uberhaubt kampen zijn in de MTB-kommjoenuttie in ons iemiemienie platte-landje

:kiss: :kiss: :bier: :bier:
Ik denk dat er minder kampen zijn als dat er beschreven wordt..
Tis maar net wat je wilt zien of wilt geloven waarschijnlijk.
:bier:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Er zijn verschilldende plaatsen voor kampen op de UHR. Onder andere de paasheuvelgroep is populair
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Mag ik in het kamp: plant graag bomen, is overtuigd van klimaatverandering, heeft soms een baard en rijdt op een fully? :bier:

Allen welkom :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

StephanR schreef: di 2 juni 2020, 17:07 Mag ik in het kamp: plant graag bomen, is overtuigd van klimaatverandering, heeft soms een baard en rijdt op een fully? :bier:

Allen welkom :winkie:
Een plastic fully?
Plaats reactie