NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Álles beter dan op je buik op de IC met 1.000 anderen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Fred (mtb-sport) schreef: do 2 april 2020, 16:38
awinkel schreef: do 2 april 2020, 15:49 Probeer het breder te zien. Ze willen je niet pesten, maar voorkomen dat er doden vallen.
Gezien de laatste weken luisteren mensen niet en houden ze zich niet aan de 1,5m regel.
Ook op de mtb routes gaat dit niet goed gezien de vele reacties op dit forum over groepjes op de route e.d.
Dat jij even niet kan mtb'en of wat verder moet rijden valt in het niet bij het voorkomen van een papa, mama, kind, opa, oma of wie dan ook.
Even iets verder kijken dan "ik mag niet dit of dat doen". ;-)
Voor sommigen in de maatschappij en ook de MTB en hier op het forum kan je “lullen als Brugman”, maar heeft 0, 0 nut.
Bepaalde (gedrags)regels blijken maar moeilijk te verteren zijn want IK IK ...............
Goh Fred, Echt? Grijp je nu ook deze gelegenheid aan om me te "framen"?
Als ik het mis heb, dan hoor ik dat graag, dan ligt het aan mijn overgevoeligheid (heb ik de laatste tijd wat last van)
Als ik het niet mis heb, heb dan het lef om man en paard te noemen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert l. schreef: do 2 april 2020, 16:53 Álles beter dan op je buik op de IC met 1.000 anderen
Zo is 't. Ben wel benieuwd of de locals nu ook hun plicht doen en de UHR routes laten voor wat ze zijn... :roll:
"Wij" bikers uit de Randstad geven momenteel het goede voorbeeld al. Voor a.s. weekend zeg ik: Game on!
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

38x10 schreef: do 2 april 2020, 15:17
JoopO schreef: do 2 april 2020, 15:11 Kom op mannen, waar gaat dit over? Dat je niet binnen de 100 meter van de route kunt parkeren? Tsjonge.
Dat de maatregel zijn doel voorbij schiet (wat Daniel ook schrijft)
Dat een paar km fietsen voor mij geen enkel probleem is, maar dat ik (in deze periode zeker) graag met de mini-me fiets. Een km fietsen voor hem is geen probleem; een aantal km waarschijnlijk wel. Tips over parkeerplekken (liefst in de buurt van Leersum) die binnen aanrijdbare km's van de trails liggen zijn van harte welkom, maar ik weet niet of het nou echt de bedoeling is die hier te gaan delen...

(pm's mogen altijd :D :D :tong )
Waarom wil je per se op de UHR rijden. Er zijn zat ander MTB routes die niet zo populair zijn. Als je toch al met de auto ergens heen rijdt, ga je daar toch gewoon heen? Misschien ontdek je nog iets nieuws wat ook leuk is.

Dat lijkt me beter dan dat je straks echt niet meer naar buiten mag behalve om boodschappen te doen 1 keer in de week.

Probleem is dat er niet voor elke vader die met zijn kind op de UHR wil fietsen een uitzondering gemaakt kan worden helaas. Blijkbaar is het nodig, ze doen het echt niet om jou te pesten. En dat jij niet ziet dat het zo druk is, wil niet zeggen dat het dan ook zo is.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Sta best te kijken van de selfcentered reacties hier. Kwestie van het grotere plaatje willen zien, en dat er helaas ook een hoop goeieriken onder de slechteriken moeten lijden is nooit leuk. Better safe than sorry in dit geval. Leuk is anders, alle offers helpen een klein beetje. En als je draagvlak het hier moeilijk mee heeft, wees blij dat je niet in Bergamo of Madrid woont.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Giant-E schreef: do 2 april 2020, 17:03
bert l. schreef: do 2 april 2020, 16:53 Álles beter dan op je buik op de IC met 1.000 anderen
Zo is 't. Ben wel benieuwd of de locals nu ook hun plicht doen en de UHR routes laten voor wat ze zijn... :roll:
"Wij" bikers uit de Randstad geven momenteel het goede voorbeeld al. Voor a.s. weekend zeg ik: Game on!
Welke plicht?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Sjongejonge zeg.

Een aantal mensen zit duidelijk te lang binnen of heeft teveel tijd.

Ga fietsen als je zo nodig wil fietsen, parkeer in een durp om de hoek als je kleintje mee moet, ga er ergens anders fietsen waar niet zoveel nadruk ligt op het ontmoedigingsbeleid en vooral:

Blijf een beetje relaxed, ook hier online :bier: :bier: :bier: :bier:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Laten we hopen dat het gezonde verstand gaat zegevieren al heb ik bij sommigen mijn twijfels.
Met de aangekondigde maatregelen in NL mogen we inderdaad "blij" zijn want echt opgesloten zitten zoals ik 2 weken terug in GC heb mee moeten maken, al weet ik dat het moeilijk is.
Maar ik hou me echt aan regels/aanbevelingen. Dat nog meer nadat ik net een klein uurtje terug een berichtje kreeg dat een bekende van me uit het IC is gekomen, maar niet levend. Inderdaad het virus. :((
Daarmee staat het wel/niet mogen parkeren bij een UHR in een ander daglicht.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

@elvander: Met je laatste zin ben ik het zeker eens. Vinnik lastig momenteel. Mea Culpa
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

38x10 schreef: do 2 april 2020, 17:43 @elvander: Met je laatste zin ben ik het zeker eens. Vinnik lastig momenteel. Mea Culpa
Pak een biertje, wijntje (of sapje) en doe iets ontspannends als een boek lezen.
Ik herken het heel goed en daarom schreef ik het ook.
Maar laat je online niet zo opfokken, nergens goed voor!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

38x10 schreef: do 2 april 2020, 17:43 @elvander: Met je laatste zin ben ik het zeker eens. Vinnik lastig momenteel. Mea Culpa
Same here....

Edit: overigens sta ik nog nog wel achter mijn mening dat de middelen mogelijk erger zijn dan de kwaal. Maar terecht dat dat eigenlijk geen onderwerp is voor hier.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Blastfromthepast schreef: do 2 april 2020, 17:31
Giant-E schreef: do 2 april 2020, 17:03

Zo is 't. Ben wel benieuwd of de locals nu ook hun plicht doen en de UHR routes laten voor wat ze zijn... :roll:
"Wij" bikers uit de Randstad geven momenteel het goede voorbeeld al. Voor a.s. weekend zeg ik: Game on!
Welke plicht?
Ervoor zorgen dat de mooiste natuurgebieden (en dus ook de UHR) bereikbaar blijft voor recreatie. Ook met locals neemt die druk toe, en gaat álles straks op slot.
Wij rijden toch al onze zaaddodende ritjes naar die paar tracks hier in de buurt. Blijven jullie nu ook even weg van de populaire routes, het is voor je eigen (local) bestwil.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: do 2 april 2020, 16:12
awinkel schreef: do 2 april 2020, 15:49 Probeer het breder te zien. Ze willen je niet pesten, maar voorkomen dat er doden vallen.
Gezien de laatste weken luisteren mensen niet en houden ze zich niet aan de 1,5m regel.
Ook op de mtb routes gaat dit niet goed gezien de vele reacties op dit forum over groepjes op de route e.d.
Dat jij even niet kan mtb'en of wat verder moet rijden valt in het niet bij het voorkomen van een papa, mama, kind, opa, oma of wie dan ook.
Even iets verder kijken dan "ik mag niet dit of dat doen". ;-)
Drogredenaties als je het mij vraagt. De geluiden van de afgelopen 2 weken zijn juist dat iedereen zich heel goed houdt aan de maatregelen.
Ik haak nu pas weer aan nadat ik het bericht geplaatst had. Was nog even aan het wandelen...

Dat "iedereen" zich goed houdt aan de maatregelen blijkt dus niet zo te zijn. Ik heb nauw contact met de boswachters afgelopen weken. Zij hebben afgelopen weekenden met de BOA's hun handen vol gehad aan mensen die zich niet aan die RIVM regels konden houden. Heel raar dat er nog steeds heel veel mensen zijn die blijkbaar niet nadenken of die het niet interesseert. Het is dat een grote groep, waaronder velen van jullie als ik het zo lees, hun best doen om zich aan de regels te houden en koesteren dat we nog een uitlaatklep hebben. Er is een groep duidelijk niet mee bezig. Maar het probleem doet zich ook voor door de grote hoeveelheid goedwillende mensen bij elkaar. Ook al wil je je aan de regels houden, het lukt gewoon niet doordat we met teveel hetzelfde plekje opzoeken.

Ik hoop dat ze aankomend weekend een nog sterkere verbetering gaan zie in het naleven van de regels. Want ik vrees anders nog strengere maatregelen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef: do 2 april 2020, 18:44
Blastfromthepast schreef: do 2 april 2020, 17:31

Welke plicht?
Ervoor zorgen dat de mooiste natuurgebieden (en dus ook de UHR) bereikbaar blijft voor recreatie. Ook met locals neemt die druk toe, en gaat álles straks op slot.
Wij rijden toch al onze zaaddodende ritjes naar die paar tracks hier in de buurt. Blijven jullie nu ook even weg van de populaire routes, het is voor je eigen (local) bestwil.
De locals die ik ken (dat zijn er best wat) zie je meer door de weeks een kort ritje maken en in het weekend niet op de routes of heel vroeg of heel laat. Die beseffen zich heel goed hoeveel waarde het heeft om af en toe je hoofd leeg te kunnen fietsen.

Ik ga waarschijnlijk zaterdagochtend weer mijn tochtje doen en zal van de routes afgaan op het moment dat ik vind dat het niet verantwoord is. Afgelopen zaterdag heb ik ook een aantal mensen netjes uitgelegd dat een andere plek stilstaan op de track handiger is en passeren toch echt wel ruimer moet.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Giant-E schreef: do 2 april 2020, 18:44 Ervoor zorgen dat de mooiste natuurgebieden (en dus ook de UHR) bereikbaar blijft voor recreatie. Ook met locals neemt die druk toe, en gaat álles straks op slot.
Wij rijden toch al onze zaaddodende ritjes naar die paar tracks hier in de buurt. Blijven jullie nu ook even weg van de populaire routes, het is voor je eigen (local) bestwil.
Ik kan me voorstellen dat al die regels voor de mensen uit de (rand)stad extra zwaar vallen. Wij "locals" hebben daar wat minder last van. Elk gebied heeft zo z'n voor- en nadelen.

Het was de afgelopen weken al redelijk rustig doordeweeks op de tracks. Met de komende maatregelen zal het in het weekend ook wel net zo rustig worden.
Elvander schreef: do 2 april 2020, 17:41 Blijf een beetje relaxed, ook hier online :bier: :bier: :bier: :bier:
Vooral dit! :-q
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Plaats reactie