NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

corex schreef: ma 6 januari 2020, 10:42 Aanpassing van een paar ruggetjes en dalen, iets minder scherp, kan veel schelen.
Of samenvoegen tot één mooi lopende tafel, die korte dubbele rollers op snelheid blijven toch lastig voor mensen met weinig techniek op hoge snelheid.
Ik weet me er ook nooit echt raad mee. moet je ze nou springen, pompen of als dubbel springen?
Have fun!
Rinse.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Bordje met aanwijzingen erbij dan maar? Nu pompen, hier rollen, daar springen? :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

George schreef: ma 6 januari 2020, 22:38 Bordje met aanwijzingen erbij dan maar? Nu pompen, hier rollen, daar springen? :winkie:
Speciaal voor funride Singletrack Sundays zullen de bouwers bordjes plaatsen bij wat ze van de biker verwachten op die locatie
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

George schreef: ma 6 januari 2020, 22:38 Bordje met aanwijzingen erbij dan maar? Nu pompen, hier rollen, daar springen? :winkie:
Het zijn dubbels die je moet springen voor de bouwer van de afdaling, maar er zijn er weinig die hem dat nadoen denk ik :lol:
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 6 januari 2020, 22:43
George schreef: ma 6 januari 2020, 22:38 Bordje met aanwijzingen erbij dan maar? Nu pompen, hier rollen, daar springen? :winkie:
Speciaal voor funride Singletrack Sundays zullen de bouwers bordjes plaatsen bij wat ze van de biker verwachten op die locatie
“Als je dit kunt lezen is het voor iedereen het beste dat je afstapt. Als je dit niet kunt lezen is het sowieso te laat” :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lig het aan mij (licht bevooroordeeld :tong ) of gebeuren dit soort ongelukken veel vaker in de winter?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dubbele rollers zou je in principe moeten springen als een tafel.
Dan heb ik het over die paar dubbele rollers op Leersum.
Met genoeg snelheid clear je hem mooi, maar als je snelheid net even te laag is gebeuren er van allerlei dingen met je fiets die fout kunnen uitpakken :winkie:

Weet niet hoe de rollers op HS zijn, ben daar al een tijdje niet geweest.

Op Ede liggen ook van die korte tafels, die kun je op snelheid nog wel pompen en de fiets aan de grond houden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vibemaker schreef: ma 6 januari 2020, 22:53
bouwpakket schreef: ma 6 januari 2020, 22:43
Speciaal voor funride Singletrack Sundays zullen de bouwers bordjes plaatsen bij wat ze van de biker verwachten op die locatie
“Als je dit kunt lezen is het voor iedereen het beste dat je afstapt. Als je dit niet kunt lezen is het sowieso te laat” :bier:
:lol: :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Rayb81 schreef: ma 6 januari 2020, 23:08 Dubbele rollers zou je in principe moeten springen als een tafel.
Dan heb ik het over die paar dubbele rollers op Leersum.
Met genoeg snelheid clear je hem mooi, maar als je snelheid net even te laag is gebeuren er van allerlei dingen met je fiets die fout kunnen uitpakken :winkie:

Weet niet hoe de rollers op HS zijn, ben daar al een tijdje niet geweest.

Op Ede liggen ook van die korte tafels, die kun je op snelheid nog wel pompen en de fiets aan de grond houden.
Die in Leersum zijn goed te doen, is ook meer een step-down en step-up met niet zo'n groot (diep) gat er tussen, haal je deze niet is het geen probleem. (althans als je die op het stukje naast de doorgaande track bedoelt)
Dubbels in HS zijn echt wel stuk groter en moet er niet aan denken wat er gebeurt als je deze net niet haalt....
Paar weken geleden de pumptrack van Hoge Vuursche proberen te dubbelen (twee middelste) ging net goed en niet direct voor herhaling vatbaar :lol:
Have fun!
Rinse.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

ak-77 schreef: ma 6 januari 2020, 00:53
Horsthil schreef: ma 6 januari 2020, 00:45 Ook paalnummer doorgegeven? Schijnt dat ze die tegenwoordig wel weten te vinden
Ja. toen is er snel iemand teruggelopen om de paal te zoeken. Bleek maar 30 meter te zijn. Paal 37, voor het geval je ook zoiets meemaakt :-)
Bekend paalnummer - daar zijn wij in augustus 2018 met de tandem ter aarde gestort 😳😇.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

dubbelop schreef: ma 6 januari 2020, 23:42
ak-77 schreef: ma 6 januari 2020, 00:53
Ja. toen is er snel iemand teruggelopen om de paal te zoeken. Bleek maar 30 meter te zijn. Paal 37, voor het geval je ook zoiets meemaakt :-)
Bekend paalnummer - daar zijn wij in augustus 2018 met de tandem ter aarde gestort 😳😇.
Toen stond die paal ergens anders
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Singletrack Sundays schreef: ma 6 januari 2020, 22:35
corex schreef: ma 6 januari 2020, 10:42 Aanpassing van een paar ruggetjes en dalen, iets minder scherp, kan veel schelen.
Of samenvoegen tot één mooi lopende tafel, die korte dubbele rollers op snelheid blijven toch lastig voor mensen met weinig techniek op hoge snelheid.
Waarom is toch altijd de redenatie in de trant van "het is te moeilijk, laten we het makkelijker maken" ipv "het is te moeilijk, misschien moet ik meer oefenen" :S. Op die manier krijgen we nooit interessante technische paadjes!

Als je dit niet kunt rijden op hoge snelheid, rijd dan langzamer :S, al helemaal als je geen goede techniek hebt. Als je harder wil rijden, ga bij een vereniging en oefen op techniek!!!!!
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Noin schreef: di 7 januari 2020, 00:34
Singletrack Sundays schreef: ma 6 januari 2020, 22:35

Of samenvoegen tot één mooi lopende tafel, die korte dubbele rollers op snelheid blijven toch lastig voor mensen met weinig techniek op hoge snelheid.


Waarom is toch altijd de redenatie in de trant van "het is te moeilijk, laten we het makkelijker maken" ipv "het is te moeilijk, misschien moet ik meer oefenen" :S. Op die manier krijgen we nooit interessante technische paadjes!

Als je dit niet kunt rijden op hoge snelheid, rijd dan langzamer :S, al helemaal als je geen goede techniek hebt. Als je harder wil rijden, ga bij een vereniging en oefen op techniek!!!!!

mee eens en in theorie moet het ook zo zijn, praktijk is helaas zo dat als mensen te vaak op hun bek blijven gaan de trail gewoon dichtgaat. Neem als voorbeeld de oude jumpline.
In dat geval ga ik toch liever voor aanpassen.
Daarnaast denk ik dat voor de iets meer gevorderde rijder een tafel ook nog leuker is dan een steile roller.
Have fun!
Rinse.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Kan het ook niet te maken hebben met het feit dat mensen wellicht niet de moeite nemen om een route eerst een keertje rustig aan rijden om te verkennen, of zich laten opjutten door de groep waar ze in rijden?

Los daarvan lijkt het mij niet de juiste methode om op basis van een enkel incident ineens aanpassingen te gaan doen. Als je ziet hoeveel mensen gebruik maken van zo'n route is het eigenlijk een vorm van kansberekening en helemaal niet zo gek dat er af en toe mensen vallen en helaas letsel oplopen. Dat is ook een risico van deelname aan een sport.

Wie is er nou nog nooit gevallen of uit de bocht gevlogen? Vak gaat het goed, soms helaas wat minder......
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 6 januari 2020, 22:58 Lig het aan mij (licht bevooroordeeld :tong ) of gebeuren dit soort ongelukken veel vaker in de winter?
Dat klopt. Als meer fietsers zijn, dan zijn er ook meer ongevallen. Dat correleert, maar we weten niet hoe. Ergens tussen 0 en 1.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie