NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

rokl schreef: za 4 januari 2020, 19:42
Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 13:26 Gisteren lag er nog 50 cm sneeuw op de hoogste plekken... .




(uit de voorgaande pagina's kun je waarschijnlijk wel opmerken dat het er binnen een halve dag droog en flink wat rijders er overheen weer perfect moddervrij bij ligt...)
Lars, misschien heb je niet meegekregen dat het vrijdag flink heeft geregend, tenminste in het westen van het land. Laatste bericht over de toestand van het parcours dateert van voor vrijdag. Dus mocht je nog over 1e hand informatie over de toestand van vandaag beschikken, hoor ik het graag. Of misschien iemand anders :-{
Vanmiddag nog een stukje Amerongen gebladblazerd (bladgeblazen?), wat eronder vandaan kwam viel reuze mee. Regen was vandaag beperkt dus ga lekker rijden. Fiets blijft alleen niet helemaal schoon 🤗.
.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Weet iemand toevallig hoe het is afgelopen met de man wiens familie-uitje vanmiddag werd beëindigd door een ritje met de ambulance die hem uit de Harry Slinger sectie kwam ophalen? Wij waren even gestopt om wat hulp te bieden met een reddingsdekentje etc. , maar zijn weer doorgereden toen er een heel bataljon brandweer en ambulance arriveerde. Hij zou naar het ziekenhuis gebracht worden voor foto's. Ik hoop dat het meeviel.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

ak-77 schreef: ma 6 januari 2020, 00:05 Weet iemand toevallig hoe het is afgelopen met de man wiens familie-uitje vanmiddag werd beëindigd door een ritje met de ambulance die hem uit de Harry Slinger sectie kwam ophalen? Wij waren even gestopt om wat hulp te bieden met een reddingsdekentje etc. , maar zijn weer doorgereden toen er een heel bataljon brandweer en ambulance arriveerde. Hij zou naar het ziekenhuis gebracht worden voor foto's. Ik hoop dat het meeviel.
Wat was er gebeurd?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

bouwpakket schreef: ma 6 januari 2020, 00:32 Wat was er gebeurd?
Uit de bocht gevlogen, raar terecht gekomen. Last van de ribben. Toen wij aan kwamen zaten ze er al een minuut of wat denk ik, maar ze hadden niks van EHBO bij zich en hij lag er niet heel jofel bij op de koude grond dus we zijn maar even gestopt om en hebben 112 laten bellen.
De telefonist van 112 kende ´Harry Slinger' niet maar de brandweerman wel. Hij komt daar wekelijks zei ie. En niet op de mountainbike volgens mij.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

ak-77 schreef: ma 6 januari 2020, 00:39
bouwpakket schreef: ma 6 januari 2020, 00:32 Wat was er gebeurd?
Uit de bocht gevlogen, raar terecht gekomen. Last van de ribben. Toen wij aan kwamen zaten ze er al een minuut of wat denk ik, maar ze hadden niks van EHBO bij zich en hij lag er niet heel jofel bij op de koude grond dus we zijn maar even gestopt om en hebben 112 laten bellen.
De telefonist van 112 kende ´Harry Slinger' niet maar de brandweerman wel. Hij komt daar wekelijks zei ie. En niet op de mountainbike volgens mij.
Dit is voor mij de eerste melding met de afdaling zoals deze er nu ligt
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ook paalnummer doorgegeven? Schijnt dat ze die tegenwoordig wel weten te vinden
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

bouwpakket schreef: ma 6 januari 2020, 00:43
ak-77 schreef: ma 6 januari 2020, 00:39

Uit de bocht gevlogen, raar terecht gekomen. Last van de ribben. Toen wij aan kwamen zaten ze er al een minuut of wat denk ik, maar ze hadden niks van EHBO bij zich en hij lag er niet heel jofel bij op de koude grond dus we zijn maar even gestopt om en hebben 112 laten bellen.
De telefonist van 112 kende ´Harry Slinger' niet maar de brandweerman wel. Hij komt daar wekelijks zei ie. En niet op de mountainbike volgens mij.
Dit is voor mij de eerste melding met de afdaling zoals deze er nu ligt
Ik weet niet hoe lang ie als zo is, maar terwijl we daar stonden ging er twee bochten verder iemand anders vrij hard op zn plaat. Die stond lachend weer op gelukkig maar het is maar net hoe je terecht komt. VWB de persoon die wij hielpen zag het er niet uit alsof het iets te maken had met een tekortkoming in het parcours. Een kombocht naar links, in goede staat. Het spoor ging iets minder scherp de bocht door dan het pad. Hij had gewoon iets teveel snelheid voor de hoeveelheid techniek die hij bezat. Maar ja, wat de goede snelheid is leer je op basis van ervaring. Shit happens.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Horsthil schreef: ma 6 januari 2020, 00:45 Ook paalnummer doorgegeven? Schijnt dat ze die tegenwoordig wel weten te vinden
Ja. toen is er snel iemand teruggelopen om de paal te zoeken. Bleek maar 30 meter te zijn. Paal 37, voor het geval je ook zoiets meemaakt :-)
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

ak-77 schreef: ma 6 januari 2020, 00:53
Horsthil schreef: ma 6 januari 2020, 00:45 Ook paalnummer doorgegeven? Schijnt dat ze die tegenwoordig wel weten te vinden
Ja. toen is er snel iemand teruggelopen om de paal te zoeken. Bleek maar 30 meter te zijn. Paal 37, voor het geval je ook zoiets meemaakt :-)
Hopelijk heb ik het niet nodig voor mezelf of weer voor een ander. Maar het is wel heel fijn om te horen dat de paalnummers bekend zijn bij hulpdiensten, dat was iets meer dan een jaar geleden wel anders. Geeft je wat meer zekerheid voor als het mis gaat
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Kennelijk kan je tegenwoordig ook gps coordinaten doorsturen, dan sturen ze je een sms waar je op kunt antwoorden. Maar tegen de tijd dat we het telefoonnummer daarvoor hadden doorgegeven hadden we het paalnummer ook al. Duurde ongeveer 25 min na bellen voor ze ter plaatse waren.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vervelend nieuws... Alleen daarom al handig om het digitale kaartje met de paalnummers (en routes) in Google Maps op je telefoon te laden:

https://goo.gl/maps/ZHLGzzcF1BP2
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bert l. schreef: za 4 januari 2020, 08:33 Svp niet doen. Haal je post ook svp weer weg. Wrom? Denk svp en aub even aan de broedende kippen die je niet wilt storen en slapende honden die je niet wilt laten kraaien.
Sorry gister niet online geweest wegens werk en lees het nu pas. Heb m'n post ge-edit.

Heb in het desbetreffende topic ook niet verder gelezen, heb alleen op de link geklikt en zag dat pad lopen.
Vond het al raar want het leek op het pad dat BP mij toen aanwees als niet toegankelijk.

Excuus.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De brandweer kent onze routeplanners met nummers en lokatie. De ambu niet. Die kan ook niet bij de HS-bocht komen. Vertrouw niet op de techniek van het via de smartphone doorgeven van locatiegegevens. Vertrouw op contact met een mens aan de telefoon: Wie. Wat. Waar etc
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

De landelijke aannamecentrale in Driebergen is erg blij met de komst van Advanced Mobile Location, maar blijft gewoon de gebruikelijke twee eerste vragen stellen, alvorens je door te verbinden met de regionale meldkamer: waar bent u, en wat heeft u nodig. In dergelijke gevallen dus uitdrukkelijk vragen om brandweer en het paalnummer vermelden indien je die weet.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ambulance was omhoog gereden over het wandelpad. Stond dus ter hoogte van de ongeluks locatie.

Dit komt dus vaker voor. Zei de brandweer tegen me.

Wellicht handig om even na te gaan hoeveel uitrukken van brandweer en ambulance er zijn geweest.
Observeren daaro. Een go pro op te hangen kan waarschijnlijk niet i.v.m. privacy.
Kijken wat daar nou zo gebeurd in een middagje kan geen kwaad.

Aanpassing van een paar ruggetjes en dalen, iets minder scherp, kan veel schelen.
Laatst gewijzigd door corex op ma 6 januari 2020, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie