NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

slapbandje schreef: wo 19 juni 2019, 12:50Ik voel, in navolging van het topcap gebeuren, een "show your bidon(houder)" topic aankomen.
:-q maar dan moet je natuurlijk nog wel een (eigen) bidon hebben om te showen :D
Krijg je weer van die popcorn discussies 'hé, da's de mijne die je daar showt!'

Ik voel iets anders aankomen :o
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bert l. schreef: wo 19 juni 2019, 11:02
Giant-E schreef: wo 19 juni 2019, 07:56 De routes op de Veluwe hebben amper remknippen, dat is natuurlijk het verschil.
Dit fenomeen is pas de laatste tijd ontstaan. En zal alleen maar erger worden vermoed ik.
Droogte doet ons geen goed.
Stortbuien doen ons ook geen goed.
UHR heeft hoogteverschil en de Veluwe is best wel plat

Bidonnen worden naar mijn mening voornamelijk per ongeluk verloren. Stuiteren uit de bidonhouder. Is mij ook wel eens overkomen. Wil je je bidon pakken op een rustig stukje, grijp je mis.
Hoeveelheid afval is denk ik een afgeleide van het aantal bezoekers. We zitten in het oog van de storm en zijn in zekere zin het slachtoffer van ons eigen succes. Zeker qua afval in het bos.
Ik had het ook over het zwerfafval en niet over de bidonnen die men verliest.
Men ziet de UHR als een speeltuin ipv bos.
Een dagje uit, net als hier rond Amsterdam in de parken, 1 grote puinhoop na een dagje mooi weer.

En idd de Veluwe is best wel plat :lol:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 19 juni 2019, 21:12Men ziet de UHR als een speeltuin ipv bos.
Een dagje uit, net als hier rond Amsterdam in de parken, 1 grote puinhoop na een dagje mooi weer.
Volgens mij is dat een mentaliteitskwestie die niet afhankelijk is van waar iemand is, of het nu een bos, een speeltuin of ergens op straat is. Sommige mensen flikkeren nu eenmaal hun afval neer waar ze staan, het interesseert ze gewoon niet.
Ik heb weleens gezien dat er van een rijdende auto een autoraampje open ging en er een papieren MacD-zak uit gekieperd werd, gevuld met lege hamburgerdoosjes en frisdrankbekers... gewoon midden in de stad op een kruising.

De mensen die zich wel verantwoordelijk voelen voor hun gedrag gooien niks zomaar weg, die nemen hun afval mee tot ze het ergens fatsoenlijk kwijt kunnen.

En een bidon en mountainbiken, tsss...
Ik stel een milieuheffing op bidons voor, van de opbrengst kan dan het opruimen bekostigd worden ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als ik het Vroesenpark in Rotterdam en de Bergweg parkeerplaats bij Amerongen na een zonnige zondag vergelijk zie ik in Amerongen toch vooral niet tot nauwelijks afval terwijl het park dan onder een meter afval is bedolven. Ik gok dat het dus wel meevalt en dat de meesten per ongeluk bidons (of verpakkingen) verliezen. Het is pas als er een "wedstrijd"element wordt toegevoegd dat iedereen zijn zooi op de grond gooit als de eerste de beste Tourprof. Laatste keer Bart Brentjes was ik echt verbijsterd hoeveel zooi er langs het parcours lag. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

kermit schreef: do 20 juni 2019, 09:12
Rayb81 schreef: wo 19 juni 2019, 21:12Men ziet de UHR als een speeltuin ipv bos.
Een dagje uit, net als hier rond Amsterdam in de parken, 1 grote puinhoop na een dagje mooi weer.
Volgens mij is dat een mentaliteitskwestie die niet afhankelijk is van waar iemand is, of het nu een bos, een speeltuin of ergens op straat is. Sommige mensen flikkeren nu eenmaal hun afval neer waar ze staan, het interesseert ze gewoon niet.
Ik heb weleens gezien dat er van een rijdende auto een autoraampje open ging en er een papieren MacD-zak uit gekieperd werd, gevuld met lege hamburgerdoosjes en frisdrankbekers... gewoon midden in de stad op een kruising.

De mensen die zich wel verantwoordelijk voelen voor hun gedrag gooien niks zomaar weg, die nemen hun afval mee tot ze het ergens fatsoenlijk kwijt kunnen.

En een bidon en mountainbiken, tsss...
Ik stel een milieuheffing op bidons voor, van de opbrengst kan dan het opruimen bekostigd worden ;-)
Een paar maanden geleden stond er een auto bij mij voor de deur met daarin een rokende jongedame die (waarschijnlijk) op iemand zat te wachten. Ik keek toevallig net naar buiten toen zij haar asbak met een ontevreden, verveelde blik, bij mij op de stoep leegde. Heb in een vlaag van kinderlijk enthousiasme de gft emmer uit de keuken gepakt en de inhoud bij haar door het open raam naar binnen gekieperd. Van schrik reed ze meteen weg.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

vibemaker schreef: do 20 juni 2019, 10:14
kermit schreef: do 20 juni 2019, 09:12 Volgens mij is dat een mentaliteitskwestie die niet afhankelijk is van waar iemand is, of het nu een bos, een speeltuin of ergens op straat is. Sommige mensen flikkeren nu eenmaal hun afval neer waar ze staan, het interesseert ze gewoon niet.
Ik heb weleens gezien dat er van een rijdende auto een autoraampje open ging en er een papieren MacD-zak uit gekieperd werd, gevuld met lege hamburgerdoosjes en frisdrankbekers... gewoon midden in de stad op een kruising.

De mensen die zich wel verantwoordelijk voelen voor hun gedrag gooien niks zomaar weg, die nemen hun afval mee tot ze het ergens fatsoenlijk kwijt kunnen.

En een bidon en mountainbiken, tsss...
Ik stel een milieuheffing op bidons voor, van de opbrengst kan dan het opruimen bekostigd worden ;-)
Een paar maanden geleden stond er een auto bij mij voor de deur met daarin een rokende jongedame die (waarschijnlijk) op iemand zat te wachten. Ik keek toevallig net naar buiten toen zij haar asbak met een ontevreden, verveelde blik, bij mij op de stoep leegde. Heb in een vlaag van kinderlijk enthousiasme de gft emmer uit de keuken gepakt en de inhoud bij haar door het open raam naar binnen gekieperd. Van schrik reed ze meteen weg.
:winkie: :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

vibemaker schreef: do 20 juni 2019, 10:14
kermit schreef: do 20 juni 2019, 09:12 Volgens mij is dat een mentaliteitskwestie die niet afhankelijk is van waar iemand is, of het nu een bos, een speeltuin of ergens op straat is. Sommige mensen flikkeren nu eenmaal hun afval neer waar ze staan, het interesseert ze gewoon niet.
Ik heb weleens gezien dat er van een rijdende auto een autoraampje open ging en er een papieren MacD-zak uit gekieperd werd, gevuld met lege hamburgerdoosjes en frisdrankbekers... gewoon midden in de stad op een kruising.

De mensen die zich wel verantwoordelijk voelen voor hun gedrag gooien niks zomaar weg, die nemen hun afval mee tot ze het ergens fatsoenlijk kwijt kunnen.

En een bidon en mountainbiken, tsss...
Ik stel een milieuheffing op bidons voor, van de opbrengst kan dan het opruimen bekostigd worden ;-)
Een paar maanden geleden stond er een auto bij mij voor de deur met daarin een rokende jongedame die (waarschijnlijk) op iemand zat te wachten. Ik keek toevallig net naar buiten toen zij haar asbak met een ontevreden, verveelde blik, bij mij op de stoep leegde. Heb in een vlaag van kinderlijk enthousiasme de gft emmer uit de keuken gepakt en de inhoud bij haar door het open raam naar binnen gekieperd. Van schrik reed ze meteen weg.
Beetje sharia maar wel +1 :D
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik bedenk dat soort acties weleens, maar ik durf het dan toch niet goed aan :oops: :D
Maar heb jij dat echt gedaan Vibe, of was het ook een "droom"actie?

Wel gaaf, ik hoop dat dan naast de beschimmelde aardappelschillen en verlepte plantenstengels de boodschap ook aangekomen is ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Het was de achteloze vanzelfsprekendheid waarmee ze het deed die mij in een soort korte razernij deed ontbranden. Volwassen en rationeel was het zeker niet :bier: :winkie:

@kermit, over het algemeen blijft het bij mij ook altijd bij bedenken en weet ik me goed te bedwingen (geneer ik me meteen voor mezelf, zeg maar) En in dit geval dacht ik dat ik haar wel aan zou kunnen.... :winkie: Dat ze nu ook zou weten waar ik woonde bedacht ik me later pas... :roll:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zijn daar foto’s van?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef: do 20 juni 2019, 14:01 Zijn daar foto’s van?
Een Strava registratie?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Lars TB schreef: do 20 juni 2019, 14:20
bert l. schreef: do 20 juni 2019, 14:01 Zijn daar foto’s van?
Een Strava registratie?
Proces Verbaal :bier: :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wat een eindbaas die Vibemaker! :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: do 20 juni 2019, 14:20
bert l. schreef: do 20 juni 2019, 14:01 Zijn daar foto’s van?
Een Strava registratie?
Wat weet jij daar nou van :lol:
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: do 20 juni 2019, 18:07
Lars TB schreef: do 20 juni 2019, 14:20

Een Strava registratie?
Wat weet jij daar nou van :lol:
Gewoon, interessant doen :bier: 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie