NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Euh, gelukkig. Denk ik. :-?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

vibemaker schreef: do 11 april 2019, 17:55
38x10 schreef: do 11 april 2019, 17:06 Met die twee omleidingen is Amerongen wel een beetje gekortwiekt kwam ik vandaag achter. Maar 't is voor het goede doel. Bij beide omleidingen miste er overigens een pijltje naar rechts ergens (of ik zat niet goed op te letten, kan ook heel goed)

Erg stoffig al trouwens. Verloor een paar keer bijna mijn voorwiel, en ik ging voor mijn gevoel al zo voorzichtig de hoek om. Hou mijn hart vast voor de zomer straks. Mountainbiken dreigt zo in ieder geval toch niet echt een zomersport te zijn :-(
Geen angst, het wordt de natste zomer sinds 2018 :bier:
:lol: :lol: :lol:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

bouwpakket schreef: do 11 april 2019, 16:18 Er is ook nog een andere omleiding aan de zuidkant. Daar gaan de vrijwilligers zaterdag aan de slag. Met een beetje mazzel is dat deel zondag al open (en wel helemaal "gerenoveerd")

Leersum is helemaal open
Weet iemand of dit stuk na vandaag weer open is?
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bjlevi schreef: za 13 april 2019, 21:56
bouwpakket schreef: do 11 april 2019, 16:18 Er is ook nog een andere omleiding aan de zuidkant. Daar gaan de vrijwilligers zaterdag aan de slag. Met een beetje mazzel is dat deel zondag al open (en wel helemaal "gerenoveerd")

Leersum is helemaal open
Weet iemand of dit stuk na vandaag weer open is?
Is helaas nog niet open. Er is veel werk verzet door de graafmachine. Net wat teveel voor de vrijwilligers om klaar te krijgen vandaag
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vanwege de voortdurende droogte icm met het grondwatertekort dat nog hadden uit 2018, kunnen we helaas niet verder met onze machinale onderhoudswerkzaamheden op de route Amerongen. De machinaal los gemaakte bovenlaag klinkt niet in waardoor het mega mul blijft en er andere lijnen gereden worden waardoor we onvoorziene effecten hebben.
We hebben ons jarenlang ingesteld op wateroverlast, modder, waterputten, afwatering en nu kan onze 'Zamboni' vanwege de droogte niet verder. Opnieuw tijd voor regendansen. LarsTB mag beginnen. Die kan goed dansen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef: ma 15 april 2019, 20:19 Opnieuw tijd voor regendansen. LarsTB mag beginnen. Die kan goed dansen.
Zeiken. Ik kan vooral goed zeiken.


Maar zo goed helaas ook weer niet :-?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik ga in juni voor een weekje op de camping staan in Leersum en uiteraard gaat de mountainbike mee, maar welke route moet ik echt gedaan hebben? De website is me niet heel duidelijk, ik zoek een beetje technisch rijden en hier en daar wat sprongen. Iemand wat tips?
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gezien jouw reacties hier op het forum zou ik ze geen van allen doen ;-) Het is namelijk niet technisch en verre van extreem. Wel dikke lol, maar ik denk dat jij maar teleurgesteld gaat zijn in al dat gladgestreken geflow. :winkie:

( mocht je mijn advies toch, heel verstandig, in de wind slaan dan zou ik gaan voor Kwintelooien, Hoge Ginkel, Amerongen en Rhenen. En Zeist natuurlijk!)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Lastig te zeggen. Zowel Leersum als Amerongen zijn erg gaaf. Ik zou beiden doen en combineer Rhenen er ook zeker even bij.
Rhenen is maar 6,5km en wordt vaak genegeerd, maar als je 'm gereden hebt snap je niet waarom het daar niet drukker is. :-)
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Als je de tijd hebt zou ik ze alledrie in die hoek doen, Amerongen, Leersum en Hoge Ginkel.
Echt super technisch is het niet, wel veel flow en hier en daar een bultje om te jumpen.
Maar met de juiste stuurtechniek en snelheid wordt het vanzelf technischer :wink:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Herman de Biker schreef: wo 17 april 2019, 10:30 Als je de tijd hebt zou ik ze alledrie in die hoek doen, Amerongen, Leersum en Hoge Ginkel.
Echt super technisch is het niet, wel veel flow en hier en daar een bultje om te jumpen.
Maar met de juiste stuurtechniek en snelheid wordt het vanzelf technischer :wink:
Da's ook meestal mijn standaard drieluik als ik daar ben (zo'n enorme afstand is het niet, dus waarom kiezen als je ze alledrie kunt doen?). Als ik tijd heb pak ik Rhenen ook nog mee, maar dan ben je al snel rond de 3 uur bezig. Kwintelooijen sla ik bijna altijd over. Op zich een leuk rondje, maar teveel over asfalt er naar toe voor een rondje van 3 km.

Maar als ik het zo lees (en afgaande op mijn rondjes afgelopen donderdag) is het nog maar de vraag of er in juni uberhaubt gereden kan worden :-(
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Denk dat Kwintelooijen een heeeel klein beetje in de buurt komt van wat xRemcox 'een beetje technisch rijden' noemt.
Het stuk '2 van den bergjes' op Hoge Ginkel lijkt daar ook wel een beetje op.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

38x10 schreef: wo 17 april 2019, 11:08 en afgaande op mijn rondjes afgelopen donderdag) is het nog maar de vraag of er in juni uberhaubt gereden kan worden :-(
Is Leersum alweer een zandbak of Amerongen inmiddels ook?
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

awinkel schreef: wo 17 april 2019, 11:29
38x10 schreef: wo 17 april 2019, 11:08 en afgaande op mijn rondjes afgelopen donderdag) is het nog maar de vraag of er in juni uberhaubt gereden kan worden :-(
Is Leersum alweer een zandbak of Amerongen inmiddels ook?
Amerongen heeft met die omleiding niet zoveel te lijden. Leersum is al weer goed stoffig en kent steeds meer plekken waar grip een uitdaging wordt.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Echt technisch wordt het in de bovenste regio's van Nederland sowieso niet, maar als ik er toch ben wil ik er toch wel even gebruik van maken om er een keer te fietsen. Alleen van heel stoffig en mul wordt niemand blij :P ik neem hem gewoon mee en zie het dan wel. er valt intussen tijd vast wel een spatje regen
⛧⛧⛧
Plaats reactie