NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Enerverend ritje vanmiddag, aanval van de buizerd op hg meegemaakt, wel gaaf achteraf, maar je schrik wel effe flink als hij in steile duikvlucht ineens van achteren aanvalt :winkie:

Wat stefan zegt klopt trouwens zeker, het broedseizoen begint 15 maart, daarna zijn werkzaamheden ook nog mogelijk, zij het met meer controles.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Buizerd weer langs ‘t veld zeker, direct na de afslag op Leersum?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Giant-E schreef: wo 20 maart 2019, 21:20 Buizerd weer langs ‘t veld zeker, direct na de afslag op Leersum?
Klopt, als je bij de splitsing Hoge Ginkel/Leersum rechts gaat, Hoge Ginkel dus, kom je eerst langs het bouwland. Als je dan de route linksaf vervolgt, de lijdensweg klim op, daar zit ie. Hij zit hier de laatste jaren steeds al. Het bordje zal er binnenkort wel weer hangen denk ik.
Sneeuwmonster
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

vandaag 3 close encounters met buizerds: de alom bekende en al genoemde. Eentje op am6 en een voor mij verrassende op y tell me y. Ze vielen niet aan maar kwamen menacing dichtbij langsgevlogen🤔
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

MTBarc schreef: wo 20 maart 2019, 21:53 vandaag 3 close encounters met buizerds: de alom bekende en al genoemde. Eentje op am6 en een voor mij verrassende op y tell me y. Ze vielen niet aan maar kwamen menacing dichtbij langsgevlogen🤔
Je hebt tijd gevonden om te fietsen?! :-q kan je het nog? :bier:
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Eerste keer in 2,5 week. Afstand was ok. Snelheid mwoah.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Hoe zit het met de bereikbaarheid van de parkeerplaats bij het dierenasiel Hazenberg aan de Bergweg?
Is de weg vanuit Amerongen afgesloten en moet ik via de andere kant komen rijden? Dus vanaf Veenendaal?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

deefdeef schreef: vr 22 maart 2019, 18:58 Hoe zit het met de bereikbaarheid van de parkeerplaats bij het dierenasiel Hazenberg aan de Bergweg?
Is de weg vanuit Amerongen afgesloten en moet ik via de andere kant komen rijden? Dus vanaf Veenendaal?
Er zijn meer plekken waar je de auto kan neerzetten, afhankelijk van welke kant je komt en wat je wilt fietsen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vanuit Veenendaal zou ik zelf naar de Groene Entree Prattenburg rijden. Aan de Cuneraweg in Rhenen, schuin tegenover restaurant Drie Zussen. Als je echt wilt doorrijden naar Amerongen, dan bij Drie Zussen naar Elst en van Elst naar Amerongen en dan de Groene Entree Burgwal.
De Groene Entrees zijn bedoeld voor opvang van autoverkeer, dus als je daar gebruik van maakt, krijg je bonuspunten.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

Als je vanaf de A12 komt en een stukje parallel rijdt dat is het asiel bereikbaar. Vanaf Amerongen is de weg dicht en kan je niet vanaf Amerongen de Bergweg niet op richting het asiel.

Ik was vanmorgen eerst in Leersum een vignet gaan halen en om daarna de 5 routes te rijden. Ik parkeer altijd langs de Utrechtse Baan voor het eerst wilde ik een keertje op de Bergweg parkeren om eens ergens anders vandaan te starten. Maar toen ik bij de afsluiting zonder omleiding kwam ben ik maar teruggereden richting mijn vaste startpunt aan het begin van de Utrechtse Baan.
Wel weer heerlijk gereden, mooi weer, goed onderhouden routes en bij Kwintelooijen nog even leuk gekletst met de beheerder van Kwintelooijen en Rhenen.

Nog een opmerking; de omleiding op Amerongen richting Leersum lijkt 1 of meerdere bordjes te missen. Als ik het goed herinner waren het oranje omleiding bordjes, maar na een tijdje kwam ik er ze niet meer tegen. Ik kwam ook andere zoekende fietsers tegen, uiteindelijk zijn we richting de Bergweg gefietst en daar de route weer opgepakt.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Bedankt allen.

Voordeel van Bergweg/Dierenasiel is dat het mooi centraal ligt tussen de routes Leersum en Amerongen. Ik heb dit weekend wachtdienst maar wil wel fietsen. Dan is het vanaf de verste uithoeken op beide routes een kwartiertje over harde weg naar de auto terug. En kan ik binnen een uur op kantoor zijn.
Zal me eens verdiepen in alternatieven.

Normaal parkeer ik in Rhenen bij de Leemkuil/Autoweg. Is dichtste bij vanuit Uden
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Bleiswijker schreef: vr 22 maart 2019, 21:44 Nog een opmerking; de omleiding op Amerongen richting Leersum lijkt 1 of meerdere bordjes te missen. Als ik het goed herinner waren het oranje omleiding bordjes, maar na een tijdje kwam ik er ze niet meer tegen. Ik kwam ook andere zoekende fietsers tegen, uiteindelijk zijn we richting de Bergweg gefietst en daar de route weer opgepakt.
Jullie waren niet de enigen ...... morgenochtend (zaterdag) komen er nieuwe bordjes.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bordjes te koop aanbieden een optie? Kennelijk zijn er wandel dan wel mtb recreanten die graag een souvenier mee naar huis nemen.

En geef ze in de kern ongelijk, weinig mooier bord dan een bloso aan de muur 8)
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

deefdeef schreef: vr 22 maart 2019, 18:58 Hoe zit het met de bereikbaarheid van de parkeerplaats bij het dierenasiel Hazenberg aan de Bergweg?
Is de weg vanuit Amerongen afgesloten en moet ik via de andere kant komen rijden? Dus vanaf Veenendaal?
Als je per se daar wilt parkeren kan je inderdaad vanaf de overbergzijde gewoon de bergweg op rijden. Op het afsluitingsbord aan deze zijde staan zelfs de mtb-routes specifiek genoemd als bereikbaar :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

bert l. schreef: vr 22 maart 2019, 21:41 ...... de Groene Entree Burgwal.
De Groene Entrees zijn bedoeld voor opvang van autoverkeer, dus als je daar gebruik van maakt, krijg je bonuspunten.
Bedankt voor de tip. Ik ga voor de bonuspunten komende zondag :-q
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie