NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ijskonijn schreef: do 3 januari 2019, 19:04 Ik heb deze week voor het eerst Amerongen en Leersum gereden.
Wie kan ik verantwoordelijk stellen voor deze fantastische route's? :

Huub Claessens :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou bij Bert L. beginnen, en dan netjes handjes schudden bij die paar honderd vrijwillgers ;-)

Afgelopen week 3x van Hoge Ginkel en Amerongen mogen genieten om de fully eens goed aan de tand te voelen en af te stellen. Ik vond het er allemaal erg lekker ruig bij liggen, en die remkuilen, dat zijn gewoon Hollandse rockgardens! (grappig dat ik daar met mijn starre Krampus altijd liep te vloeken en nu met vering aan alle kanten het een uitermate leuke trailfeature is. :lol: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik vond het er allemaal erg lekker ruig bij liggen, en die remkuilen, dat zijn gewoon Hollandse rockgardens! (grappig dat ik daar met mijn starre Krampus altijd liep te vloeken en nu met vering aan alle kanten het een uitermate leuke trailfeature is. :lol:
Prachtig verwoord :-q
Sneeuwmonster
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

suravida schreef: do 3 januari 2019, 19:47 gewoon Hollandse rockgardens! (grappig dat ik daar met mijn starre Krampus altijd liep te vloeken en nu met vering aan alle kanten het een uitermate leuke trailfeature is. :lol: )
Heerlijk zo’n vliegend tapijt.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

*even de knuppen in het hoenderhok gooien*

Wat moeten de WC rijders wel niet denken, hun op hardtails vanaf WC parcoursen en men hier op 120-160mm bikes op een parcours als Amerongen :(( :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

"Goed idee! Mag ik alsjeblieft ophouden met non stop trainen en ook weer voor de lol gaan fietsen?" ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Rayb81 schreef: vr 4 januari 2019, 01:51 *even de knuppen in het hoenderhok gooien*

Wat moeten de WC rijders wel niet denken, hun op hardtails vanaf WC parcoursen en men hier op 120-160mm bikes op een parcours als Amerongen :(( :winkie:
Die jonge goden van de WC kun je natuurlijk niet met ons mannen van middelbare leeftijd vergelijken. :wink:
Als ik op zo'n race hardtail rond zou moeten gaan kom ik gebroken terug.
Ik houd wel van een beetje 150mm comfort. :D :D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

suravida schreef: do 3 januari 2019, 19:47 Ik zou bij Bert L. beginnen, en dan netjes handjes schudden bij die paar honderd vrijwillgers ;-)

Afgelopen week 3x van Hoge Ginkel en Amerongen mogen genieten om de fully eens goed aan de tand te voelen en af te stellen. Ik vond het er allemaal erg lekker ruig bij liggen, en die remkuilen, dat zijn gewoon Hollandse rockgardens! (grappig dat ik daar met mijn starre Krampus altijd liep te vloeken en nu met vering aan alle kanten het een uitermate leuke trailfeature is. :lol: )
Mooie voorzet. Dank hiervoor. HuubC is de man op wiens schouders wij mogen staan.
Deze maand 10 jaar geleden organiseerden we de eerste boswerkdag met het idee dat je niet alleen als gebruiker in het bos moest komen fietsen, maar ook iets voor de natuur en voor de beheerder/eigenaar zou moeten doen.
We hebben een jubileum te vieren. En wat voor een. Nooit in de verste verte niet kunnen vermoeden wat we allemaal voor elkaar hebben kunnen krijgen.

Lees dit topic nog eens terug voor de grap:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... boswerkdag
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

suravida schreef: do 3 januari 2019, 19:47 Ik zou bij Bert L. beginnen, en dan netjes handjes schudden bij die paar honderd vrijwillgers ;-)

:lol: )
Voor Bert Lam heeft Huub Claessens zooo veel kolen uit het vuur gehaald en zoveel voorbereid, dat hij telkens ook genoemd mag worden :-q

feit dat niemand hem (nog) kent doet niet ter zake :((
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

Hilco schreef: vr 4 januari 2019, 17:06
suravida schreef: do 3 januari 2019, 19:47 Ik zou bij Bert L. beginnen, en dan netjes handjes schudden bij die paar honderd vrijwillgers ;-)

:lol: )
Voor Bert Lam heeft Huub Claessens zooo veel kolen uit het vuur gehaald en zoveel voorbereid, dat hij telkens ook genoemd mag worden :-q

feit dat niemand hem (nog) kent doet niet ter zake :((
tuurlijk kennen we die wel heeft hard gewerkt voor ons en maakt nu hele mooie foto's :-q
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

suravida schreef: vr 4 januari 2019, 08:59"Goed idee! Mag ik alsjeblieft ophouden met non stop trainen en ook weer voor de lol gaan fietsen?" ;-)
Tuurlijk, ik doe niet anders dan voor de lol :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ruubje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 7 november 2013, 09:24

Zaterdag 5-1
Jij was aan het fietsen met je zoontje, ik kwam jullie tegen bij dikke bertha / harry slinger.

Mijn excuus!
Baal er een beetje van, weet niet waarom ik zo reageerde.

Voel jij je aangesproken? Dan weet je wat ik bedoel! (kan je op Strava niet vinden helaas).
Of je hier zit? Geen idee...
Summer bike: Banshee Spitfire - Marzocchi - Sram - Hope
Winter bike: 11ANTS mANTis - Manitou - Rohloff - Hope
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

bert l. schreef: vr 4 januari 2019, 10:49
suravida schreef: do 3 januari 2019, 19:47 Ik zou bij Bert L. beginnen, en dan netjes handjes schudden bij die paar honderd vrijwillgers ;-)

Afgelopen week 3x van Hoge Ginkel en Amerongen mogen genieten om de fully eens goed aan de tand te voelen en af te stellen. Ik vond het er allemaal erg lekker ruig bij liggen, en die remkuilen, dat zijn gewoon Hollandse rockgardens! (grappig dat ik daar met mijn starre Krampus altijd liep te vloeken en nu met vering aan alle kanten het een uitermate leuke trailfeature is. :lol: )
Mooie voorzet. Dank hiervoor. HuubC is de man op wiens schouders wij mogen staan.
Deze maand 10 jaar geleden organiseerden we de eerste boswerkdag met het idee dat je niet alleen als gebruiker in het bos moest komen fietsen, maar ook iets voor de natuur en voor de beheerder/eigenaar zou moeten doen.
We hebben een jubileum te vieren. En wat voor een. Nooit in de verste verte niet kunnen vermoeden wat we allemaal voor elkaar hebben kunnen krijgen.

Lees dit topic nog eens terug voor de grap:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... boswerkdag
Ik mis nog een Leo Versteeg en een Wim in 't Veld......
Zonder cyclo (Leo, Wim en Huub) was er nooit startgeld geweest voor de hele route vernieuwing.

Leo heeft een boel recht moeten lullen wat anderen krom kregen..... :wink:
Size does matter!! Try it with 29 inches...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

De eerste route (Zeist) op de heuvelrug is op initiatief van en gefinancierd door Utrechts Landschap
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het ultieme “Zeist First”, Frank :wink: ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie