NP Utrechtse Heuvelrug - Amerongen - Leersum - Hoge Ginkel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Een Epic Evo en een Crux.
Contacteer:

do 27 september 2018, 20:43

Noin schreef: Als laatste: Ik heb het afgelopen seizoen regelmatig interval trainingen gedaan op de routes (met name Amerongen en Leersum) waarbij ik een paar keer iemand voorbij kwam stuiven tijdens mijn interval blok, hij/zij me een minuut later gedurende mijn recovery block mij voorbij moest, en wederom een minuut later ik in mijn volgende blok er weer opnieuw langs moest/wilde. Dat voelt af en toe niet heel fijn. Mocht ik daarbij mensen van hier in de weg gezeten hebben: mijn excuses daarvoor en dank voor het (herhaaldelijk) aan de kant gaan :).
Tja, dat is niet anders. Ik doe dat ook wel eens, dat ik de korte klimmetjes gebruik voor mijn intervallen. En zeker als ik op de CX rij, rij ik dan op de technische stukken ongetwijfeld wel eens mensen in de weg.
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale RC World Cup 2017, Cannondale SuperX crosser, Scott Addict RC
Contacteer:

do 27 september 2018, 20:50

crapforbrains schreef:Vond dit wel een leuk stukje. Gaat weliswaar over de relatie fietsers-voetgangers, maar het snijdt zeker hout.
Leuk stukje leesvoer en snijdt zeker hout. Ook hier telt weer ‘All About Your Attitude’........ Dat is en blijft een hekel punt voor “fiets tokkies” zowel in het bos als op openbare weg/fietspad. :((
Noin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 27 september 2018, 21:03

asphaltdude schreef:Dat is inderdaad een beetje not done inderdaad.

Betere één brede klim zoeken en daar je blokjes doen, of gewoon de klimmen van het parcours gebruiken voor je blokken, en de vlakke stukken of afdalingen voor je rust.
Dat is om twee redenen lastig: 1) je mag officieel niet buien het parcours fietsen, dus mogelijkheden om ook echt een ronde te maken zijn beperkt. 2) het zijn nog steeds langere blokken van een paar minuten (tot aan 10 min). Volgensmij hebben we nog steeds geen klimmen van dergelijke lengte op de UHR....

edit: overigens hoe is "gewoon de klimmen gebruiken voor blokken en rust pakken in afdalingen of vlak" een oplossing. Dan wordt je toch nog steeds ingehaald wanneer je laat lopen in de afdalingen/vlakke stukken. Het enige wat je nu bereikt hebt is dat je ongestructureerder traint....
maaf2
Pro Biker
Pro Biker

do 27 september 2018, 21:14

Nu het er hier toch over gaat: ik ben vaak de partij wordt ingehaald. Ik ga zichtbaar aan de kant, maar kan bij maar weinig mensen een 'bedankt' vanaf. Maakt wel dat ik een volgende keer minder mijn best doe om plaats te maken
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

do 27 september 2018, 21:27

asphaltdude schreef:Dat is inderdaad een beetje not done inderdaad.

Betere één brede klim zoeken en daar je blokjes doen, of gewoon de klimmen van het parcours gebruiken voor je blokken, en de vlakke stukken of afdalingen voor je rust.
Ik heb er geen enkel probleem mee. Kudo's voor degene die me na een herstelblok nogmaals inhaalt. Zolang het geen schreeuw en perswerk wordt helemaal prima. De Posbank schijnt zich hier met name goed voor te lenen ;)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale RC World Cup 2017, Cannondale SuperX crosser, Scott Addict RC
Contacteer:

vr 28 september 2018, 07:24

maaf2 schreef:Nu het er hier toch over gaat: ik ben vaak de partij wordt ingehaald. Ik ga zichtbaar aan de kant, maar kan bij maar weinig mensen een 'bedankt' vanaf. Maakt wel dat ik een volgende keer minder mijn best doe om plaats te maken
Krijg ik meer “last” van (ingehaald worden), iets met leeftijd .......
Zonder gekheid: Niemand hoeft perse voor mij de struiken in omdat ik er aan kom. Ik ben blij als ik er langs kan, iemand ruimte maakt en anders zelf maar even inhouden. Bedankje zit er standaard in bij mij, kleine moeite/veel plezier.
Denk dat de meeste ook zo sociaal ingesteld zijn. Helaas een kleine groep tokkies op de fiets die verwachten dat iedereen voor hun aan de kant gaat.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Een Epic Evo en een Crux.
Contacteer:

vr 28 september 2018, 08:04

Ik heb helemaal niet zo'n heel snelle fietser, maar het lastigst vind ik juist de mensen die in schijnbaar blinde paniek meteen aan de kant willen als je eraan komt en daarom vol in de ankers gaan.
En irritatie omdat een snel rondje niet een snelle tijd oplevert op het segment. Ach, dat is dan een goede reden voor nog een rondje :) Moet ik wel bij zeggen dat ik voor mensen die het nodig vinden met muziek in hun oren rond te fietsen en daarom niet horen dat ik erachter zit niet heel veel waardering op kan brengen.
En wat betreft het groeten bij inhalen: als het me lukt doe ik het, maar met m'n bijna 100 kg betekent naar boven rijdend inhalen toch vaak vol in het rood en dan is een 'bedankt' al niet meer haalbaar, waarvoor mijn nederige excuses.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

vr 28 september 2018, 09:32

Inderdaad soms lastig als mensen je niet horen. Zolang ze geen boombox bij zich hebben (echt waar, bij een afgelopen klusdag kwam er een gast voorbij met sensation white ofzo op tien) wel overkomelijk.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

vr 28 september 2018, 11:23

maaf2 schreef:Nu het er hier toch over gaat: ik ben vaak de partij wordt ingehaald. Ik ga zichtbaar aan de kant, maar kan bij maar weinig mensen een 'bedankt' vanaf. Maakt wel dat ik een volgende keer minder mijn best doe om plaats te maken
We zouden nog steeds een keer een Spectral-ritje doen. Misschien een keer volgend jaar proberen, als de roze vignetten er zijn?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

vr 28 september 2018, 11:42

StevenK schreef:En wat betreft het groeten bij inhalen: als het me lukt doe ik het, maar met m'n bijna 100 kg betekent naar boven rijdend inhalen toch vaak vol in het rood en dan is een 'bedankt' al niet meer haalbaar, waarvoor mijn nederige excuses.
'Kreun' in ieder geval iets, de meesten zullen dat opvatten als een soort 'hoi' of 'dankjewel'. We zijn namelijk allemaal wel eens daar geweest :winkie:
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

vr 28 september 2018, 17:31

Qua Trail Award en Gouden Routepaal staan we momenteel dik aan kop!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

vr 28 september 2018, 17:39

En terecht!
Ik heb de routes in het oosten van het land waar altijd hoog over wordt opgegeven ook gereden, maar die vallen in het niet bij de routes op de UHR.
Ook het onderhoud is top! :-q
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

za 29 september 2018, 11:26

bouwpakket schreef:
Jan Willem schreef:Strava Flyby even raadplegen en de bewuste persoon vervolgens een biertje aanbieden.
Heb zelf ooit op deze wijze een biker opgespoord en die beste man via Strava aangesproken op zijn, voor wij échte MTB gezelligerts, onbekend gedrag.
Werd vervolgens door die gast van Strava afgevloekt. Strava kleurde rood, was dus blijkbaar geen adrenaline impulsje.
Dus beter een biertje met die jongen doen.
Oh wee dat je iemand via Strava aanspreekt. Dat vinden ze heel naar.
"Hoe zit het met mijn privacy?" is dan nog een milde reactie :winkie:
38x10
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3

za 29 september 2018, 13:55

Wel een hele domme.

Zelf je ritjes op strava zetten en dan gaan piepen als iemand je daardoor weet te vinden..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ypuh
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

za 29 september 2018, 15:16

Vandaag met mijn nieuwe/eerste bike voor het eerst de Heuvelrug op geweest. Wat een ontzettend tof parcours en wat kan MTB'en leuk zijn!

Vanwege slecht GPS signaal missen er wel een paar kilometers. Binnenkort mijn speed sensor maar eens overzetten: https://www.strava.com/activities/1872834348" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie