Nu wordt de route door 'iedereen' gebruikt, maar wordt er geroepen dat dat eigenlijk te gevaarlijk is..?
..wie kan het mij uitleggen?

Dat is wat anders. Dat zijn geoefende kids, die weten wat ze doen. Hier gaat 'm om schoolklassen, of groepen jonge recreanten die nul ervaring hebben. Dan is Amerongen wel degelijk gevaarlijk.suravida schreef: Ik adviseer Giant-e en Jurriaan ook om weg te blijven bij bikeparks, daar wordt ik regelmatig ingehaald door klein grut op zwarte trails.
Ach, als je de grote grijns ziet waar de beginners (voetbalbroek, gymschoenen, Spa-flesje dat na zes minuten in de berm ligt) mee rondrijden valt het allemaal wel mee. En wie moet dan die sterren gaan toekennen en op grond van welke criteria?Giant-E schreef:Dat is wat anders. Dat zijn geoefende kids, die weten wat ze doen. Hier gaat 'm om schoolklassen, of groepen jonge recreanten die nul ervaring hebben. Dan is Amerongen wel degelijk gevaarlijk.
Voorkomen is beter dan genezen. Wij zien dat gevaar misschien niet, omdat wij de baan kennen en dus ook de limiet.
Tel daarbij op dat die gasten elkaar in een groep natuurlijk gek maken en dan heeft Amerongen nou net een aantal van die snelle lange afdalingen waar dit soort gasten zomaar om een boom worden gevouwen.
Communiceer nog wat meer en duidelijker naar dit soort groepen de gradatie's in sterren van de diverse tracks. Zeist bijvoorbeeld is al veel veiliger, en geeft voor een beginner misschien nog wel meer fun dan al die klimmen op Amerongen.
Ik wil wel een poging wagen.Merijn. schreef:Ik heb er waarschijnlijk niet veel verstand van, maar ik snap dit niet helemaal.. Eerst (nog niet al te lang geleden) werd er volop gediscussieerd over dat de routes te gemakkelijk waren, te weinig uitdaging bieden blabla bla.. Reactie van de beheerders: ze moeten voor iedereen toegankelijk zijn.
Nu wordt de route door 'iedereen' gebruikt, maar wordt er geroepen dat dat eigenlijk te gevaarlijk is..?
Zwart-wit, daar tussen zit grijs en daar gaat het om. Grijs in allerlei kleuren. Dat maakt het ook zo’n mooie sport.Merijn. schreef:Ik heb er waarschijnlijk niet veel verstand van, maar ik snap dit niet helemaal.. Eerst (nog niet al te lang geleden) werd er volop gediscussieerd over dat de routes te gemakkelijk waren, te weinig uitdaging bieden blabla bla.. Reactie van de beheerders: ze moeten voor iedereen toegankelijk zijn.
Dit soort denkwijze is precies de reden waarom we in NL geen (nauwelijks?) uitdagende MTB parcoursen hebben....Giant-E schreef: Dat is wat anders. Dat zijn geoefende kids, die weten wat ze doen. Hier gaat 'm om schoolklassen, of groepen jonge recreanten die nul ervaring hebben. Dan is Amerongen wel degelijk gevaarlijk.
Voorkomen is beter dan genezen. Wij zien dat gevaar misschien niet, omdat wij de baan kennen en dus ook de limiet.
Tel daarbij op dat die gasten elkaar in een groep natuurlijk gek maken en dan heeft Amerongen nou net een aantal van die snelle lange afdalingen waar dit soort gasten zomaar om een boom worden gevouwen.
Communiceer nog wat meer en duidelijker naar dit soort groepen de gradatie's in sterren van de diverse tracks. Zeist bijvoorbeeld is al veel veiliger, en geeft voor een beginner misschien nog wel meer fun dan al die klimmen op Amerongen.
Herstel, belangrijkste aspect !!!Jurriaan schreef:Eens met lekker genieten. Ook een belangrijk aspect.
Ho, stop de persen: Gisteren een UHR5+ gedaan, vandaag H2SX en morgen weer gravelen (nee, geen tennisRoySmit schreef:er wordt teveel gepraat en te weinig gefietst heren!!