NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wij hebben álles gedaan wat in ons vermogen ligt om alle hulpdiensten te informeren met informatie plus meta-informatie. Kaarten zijn op papier en electronisch beschikbaar gesteld aan de meldkamer, de brandweer, de ambulancedienst en de politie. Plus uiteraard aan de terreinbeheerders.
Enige wat men moet doen is de beschikbare informatie gebruiken als het nodig is. Daar kunnen wij verder geen bijdrage aan leveren.

Voor lezers van dit topic het advies om er als het ernstig is erop te staan bij de contacten met de meldkamer dat de brandweer opgeroepen wordt. Als het niet ernstig is, probeer dan met behulp van omstanders naar de dichtstbijzijnde weg te gaan. Daar kan de ambu nl altijd komen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Duidelijk verhaal Bert en goed geregeld!
Wordt dit ook om de zoveel tijd besproken met de diverse hulpverleners zodat deze informatie weer bij iedereen duidelijk is?
Als ik het bericht van desmol1 lees lijkt het erop dat deze informatie wat weggezakt is.
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

Ja das duidelijk inderdaad :-q
Weet ook niet hoe de communicatie verloopt met de meldkamer tov de hulpdiensten.
De lokale brandweer kent het bos zeer waarschijnlijk beter dan menig mtber en deze hebben de ambulance ter plaatse gebracht.
Denk dat de meldkamer misschien wel regionaal wordt aangestuurd en in mindere mate op de hoogte is.
Hoe dan ook zijn ze met of zonder paal 21 bij me gekomen en daar was ik erg blij mee :) .
Ook ben ik geweldig geholpen door 2 mede bikers die alles hebben geregeld :-q .
Zeker achteraf gezien, ik wilde namelijk zelf het bos uit zien te komen maar dat had het letsel veel erger gemaakt.
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

Duidelijk verhaal. :-q
Ik heb altijd mijn telefoon bij me. Mocht er wat gebeuren (en ik ben bij bewustzijn) kan ik via google maps en GPS de juiste paaltjes erbij zoeken.
Op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl" onclick="window.open(this.href);return false; de knop 'kaart' gevonden, deze linkt door naar:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 9JgzK1nZAI

Ik zie nu dat hier nog paaltjes missen op Lage/hooge vuursche & paarse route Austerlitz. Zijn hier geen genummerde paaltjes of moet het kaartje nog een update krijgen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

KingCrash schreef:Duidelijk verhaal. :-q
Ik heb altijd mijn telefoon bij me. Mocht er wat gebeuren (en ik ben bij bewustzijn) kan ik via google maps en GPS de juiste paaltjes erbij zoeken.
Op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl" onclick="window.open(this.href);return false; de knop 'kaart' gevonden, deze linkt door naar:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 9JgzK1nZAI

Ik zie nu dat hier nog paaltjes missen op Lage/hooge vuursche & paarse route Austerlitz. Zijn hier geen genummerde paaltjes of moet het kaartje nog een update krijgen?
Austerlitz hebben we al in concept de nummering rond. Voor LV/HV gaan we het nog in gang zetten.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er is links en rechts een gebrek aan samenwerking. Verder zijn onze handen gebonden en kan ik er hier op 'papier' niet veel meer over zeggen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Nou weet ik niet wat je verder had maar met een gebroken sleutelbeen loop je toch doorgaans zelf wel t bos uit?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Lijkt mij ook, waarom een ambulance inschakelen?
(Als er toch een ambu moet komen, dan zou het doorgeven van je GPS coordinaten toch voldoende moeten zijn? Ik neem aan dat 112 daar wel mee om kan springen?)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

38x10 schreef:Lijkt mij ook, waarom een ambulance inschakelen?
(Als er toch een ambu moet komen, dan zou het doorgeven van je GPS coordinaten toch voldoende moeten zijn? Ik neem aan dat 112 daar wel mee om kan springen?)
Even wat pagina's terug lezen svp. Het antwoord is NEE

Ambu's werken alleen met BAG adressen. De brandweer kan er wel wat mee
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Niet gelezen, sorry,
Verbaast me zeer eigenlijk. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze bij 112 geen raad weten met GPS coordinaten. Als dat echt zo is, dan vind ik dat vrij idioot eigenlijk.

EDIT: Deze app suggereert dat het niet waar is wat je zegt
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je hebt gehoor dat de alarmcentrales niet de mogelijkheid hebben om de locatie die verstuurd wordt te verwerken?
Als het goed is wordt dat dit jaar nog verholpen.
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

In Nederland wordt binnenkort de techniek AML ondersteund. Dankzij Advanced Mobile Location wordt de locatie van je telefoon automatisch verzonden bij het bellen naar 112. De iPhone is er dan ook klaar voor, want AML is toegevoegd in iOS 11.3.

https://www.dutchcowboys.nl/technology/ ... e-112-belt" onclick="window.open(this.href);return false;
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

Heb in de 30 seconden nadien m'n fiets opgeraapt en was van plan gewoon het rondje af te maken, Zeist Austerlitz te doen en dan naar houten terug te fietsen. Dit was duidelijk nog adrenaline.
De mensen die me aantroffen hebben goed gehandeld bleek ook later in het ziekenhuis.
Bot stak wel/ niet door de huid en had er met lopen doorheengekomen wat weer infectie risico etc op had kunnen leveren. Zit nu ook een plaatje op.
Heb met een eerdere polsbreuk jaren geleden nog gewoon vanuit Amerongen naar de hap in houten gefietst maar dit was om heel eerlijk te zijn wel effe wat anders als ik achteraf kijk.

Dus ja ben het zeker met jullie eens dat je niet onnodig gebruik moet maken van de ambulance.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Wel ff iets heftiger dan een scheurtje in het bot dus! Beterschap!!
(heb zelf, helaas, ook ervaring met pols breken en daarmee het bos uitfietsen, vandaar de vraag)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

awinkel schreef:Je hebt gehoor dat de alarmcentrales niet de mogelijkheid hebben om de locatie die verstuurd wordt te verwerken?
Als het goed is wordt dat dit jaar nog verholpen.
Probleem is dat je met een locatie alleen niets kan. Als je geen idee hebt van de paden/wegen die je naar die plek kunnen leiden.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie