NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zelfs op de zondagmorgens inderdaad een rustpunt in de drukte. Onbegrijpelijk, want het lekkerste klimmetje van de hele UHR, beloond met een heerlijk stukje draaien en keren, maar van mij mag het zo blijven! Op kwint zou ik een stuk vaker komen als die via het bos bereikbaar zou zijn, maar ik begreep dat een landeigenaar daarvoor dwars ligt(?)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

funride schreef:mwoa…. als ik de reacties hier en op FB zo bij elkaar optel is dat niet een heel klein groepje hoor.
Misschien zit die categorie ook liever achter het toetsenbord dan op de fiets :winkie:
38x10 schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:De meest technisch trail van de UHR wordt het minste bezocht, hoe zou dat komen.....
Omdat het rondje superkort is, er een flink stuk asfalt is tussen Kwint en de andere routes en de natuur (IMHO) minder fraai is dan bij de andere rondjes. Ik vinnet best een geinig rondje hoor, maar de technische moeilijkheidsgraad wordt soms schromelijk overdreven lijkt het.
Dat flink stuk asfalt is slechts 3,5 km.
Minder fraai? Als je aan TTF'en bent telt dat dan ook? Volgens mij dan drukker met andere dingen, maar misschien begrijp het allemaal verkeerd.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Fred (mtb-sport) schreef:Misschien zit die categorie ook liever achter het toetsenbord dan op de fiets :winkie:
Deze categorie kan de routes op de UHR fietsen en tegelijkertijd op hun smartphone reacties plaatsen op FB.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

funride schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Misschien zit die categorie ook liever achter het toetsenbord dan op de fiets :winkie:
Deze categorie kan de routes op de UHR fietsen en tegelijkertijd op hun smartphone reacties plaatsen op FB.
Daar ben ik te oud voor, dat laat ik aan de jeugd over. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

@Fred:
TTF's hoeven van mij niet, meer technische trails (switchbacks, echt steil omhoog/omlaag, wortels, droppies) zou ik toejuichen.
7 km asfalt (3.5 heen-en-terug) vind ik teveel voor zo'n kort rondje. UHR heeft me verwend denk ik! In ieder geval vind ik kwintelooyen een overrated stukje. Sorry...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

3.5km maar naar Rhenen toe heb je ook asfalt, dat bij elkaar opgeteld + dat het rondje slechts 2.5km is doen mij ook beslissen om er bijna nooit heen te gaan.

Op zich jammer want het is wel een mooi trainingsrondje.

De zwaarte van de klimmen spelen ook wel mee dat je er niet meer op zit te wachten na al die kilometers.
Maar dat is meer een tekortkoming van de rijder :D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Is een keuze, ik pak eerlijk gezegd ook liever Rhenen wat me beter ligt. Maar als ik een UHR5 of UHR7 doe, dan is Kwintelooyen een "verplicht" nummertje.....

Mbt steil omhoog/omlaag: Is de Heuvelrug, wat er niet is is er niet. Ik lees ook wel eens lang en steil, dan zal je toch elders je heil moeten zoeken.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Misschien moet het wel in het kwintelooyen topic, het heeft wel leuke afdalingen en close call momentjes met bomen maar echt spannend is t nou ook weer niet. Wel de lastigste afdalingen van uhr maar je moet er wel ff voor lijden omhoog. Bij het leukste stukje kan je wel makkelijk een blokje uitzetten. Switchbacks is een goed idee, weinig risico en veel funfactor en ligt nog niet op uhr. Gister met Cornelis en bouwpakket stuk handgegraven singletrack op LV aangelegd smalle track draaien, op en af. Voor de meeste forumleden denk ik goed te doen, maar hier gaat ook gelopen worden schat ik in. Bij een ander nieuw stuk (nog niet open) heb je 3 a 4 pumpbultjes met speed al speelbaar. Maar tricky of verrassend voor beginneling wat gebeurt er dan bij auw voor de route. Niet dat die dikke berta bochten of zoiets op Amerongen een slechte vervanger zijn voor de jumpies. Wij willen natuurlijk achter ons zadel hangen scherp insturen etc en kwintelooyen leent zich wel daarvoor iets te creëeren. Het zou mooi zijn als er 1 echt stuurrondje is voor deze groep desnoods met klaphek voor ingang met bordjes. Als het toch al de minst bereden route is en qua oppervlakte compact.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Kwintelooijen ligt te ver van/voor de meute om voor om te rijden. Zeker voor zo'n kort rondje waar menigeen op stuk gaat ipv lekker kan biken, zoals op de andere UHR routes. Echt een heel ander soort route.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

Gewoon Kwint meerdere keren rijden als je er bent. Dan is het stukkie over de weg toch wel prettig om te herstellen.
Gebruikersavatar
Vandenhakopdentakke
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18

alle routes hier zijn dik
kwintel heb ik een paar x met de dh gepakt maar je gaat kapot van dat naar boven lopen
en dan is d e lol van die run gewoon te kort
malmedy en houfa wil je nou ook niet zijn
zak je tot je stuurpen in de bagger daar
love is in the air time
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rutger S schreef:... Die reformatie naar een volledig risicoloze maatschappij voor snel gekwetsten is bloed irritant. het zijn steeds minuscule minderheden die hun pedante mening doordrijven omdat ze vinden dat ze overal aanspraak op moeten kunnen maken. ...
funride schreef:
Lars TB schreef:Ik neem aan dat je hier doelt op het heel kleine groepje mountainbikers dat in Nederland technische trails wil?
mwoa…. als ik de reacties hier en op FB zo bij elkaar optel is dat niet een heel klein groepje hoor.
Ten eerste is die 'terechtwijzing' van Rutger OOK geheel toepasbaar op die 'paar' mountainbikers die zich benadeeld voelen. Het zijn er hooguit 100 die zich vocaal maken. En misschien 1.000 als je het op de man af zou vragen. En waarschijnlijk dubbel zoveel die er niets op tegen hebben. Zelfs in het licht van het aantal verkochte vignetten op de UHR is dat nog een zeer kleine minderheid. En het aantal vignetten valt weer in het niet bij het aantal leden van bijvoorbeeld Natuurmonumenten.

Daarnaast kun je dus weer lekker gaan lopen schelden, maar voorlopig heeft zo ongeveer 1 minuscule minderheid zijn pedante mening door weten te drijven en zo de mogelijkheid gecreëerd de routes op de UHR aan te mogen leggen! Dat was bij mijn weten niet Rutger. Ik vind dat we Rutger nu moeten aanwijzen als de man die gaat regelen dat we op de UHR ttf's krijgen. Een klein groepje staat achter hem!

Maar om effe normaal te doen: wees blij met wat je hebt op het moment. Drie jaar geleden lag er niets. En waren er misschien 5 illegale paadjes op de UHR die enigszins spannend waren. Moest je wel 60 km voor bij elkaar trappen om ze allemaal te rijden.

En je kunt hier blijven zeuren, als 'je' goed leest, dan is de wil er wel om hier en daar wat spannendere dingen te doen, maar mag het momenteel gewoon niet. Niet huilen dus. Maar wordt er ook aan gewerkt om het verbod om te buigen. Er zal zeker dus langzaam hier en daar iets komen.

Daarbij heb je nu het Wild Dukes Bikepark voor als je een keer 'technisch' wilt gaan doen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou voorstellen dat iedereen die vindt dat het wel wat lastiger kan eens met voorbeelden komt van dergelijke trails in vergelijkbare gebieden. Dus met soortgelijke hoogteverschillen, steiltes, grondsoorten en vooral hoeveelheid gebruikers. Ik heb hier elders op het forum al een vergelijk gemaakt met de beste off route afdalingen bij Nijmegen en daar zie je dat zelfs bij veel minder gebruik de boel al erg snel slijt (vermodderd!) en stiekem ook weer niet zoveel vetter is dan de UHR. Traumapad? Heb er jarenlang speciaal elk weekend 300km voor in de auto gezeten, maar de laatste keer dat ik er was vond ik het verschil met de UHR eigenlijk ook weer niet zó groot. Wat wel opviel waren alle saaie stukken tussen die leuke paden... Afgelopen weekend met een kenner rondom Arnhem de tofste trails opgezocht en daar viel me exact hetzelfde op.

Daarbij valt het me op de Bergwegparkeerplaats toch ook wel op hoeveel Duitse en Belgische auto's met ferme fullies er elk weekend staan. Dus als die zelfs al in ons platte landje komen rijden zal het misschien wel een beetje meevallen met de saaiheid.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef:
Ten eerste is die 'terechtwijzing' van Rutger OOK geheel toepasbaar op die 'paar' mountainbikers die zich benadeeld voelen. Het zijn er hooguit 100 die zich vocaal maken. En misschien 1.000 als je het op de man af zou vragen. En waarschijnlijk dubbel zoveel die er niets op tegen hebben. Zelfs in het licht van het aantal verkochte vignetten op de UHR is dat nog een zeer kleine minderheid. En het aantal vignetten valt weer in het niet bij het aantal leden van bijvoorbeeld Natuurmonumenten.

Daarnaast kun je dus weer lekker gaan lopen schelden, maar voorlopig heeft zo ongeveer 1 minuscule minderheid zijn pedante mening door weten te drijven en zo de mogelijkheid gecreëerd de routes op de UHR aan te mogen leggen! Dat was bij mijn weten niet Rutger. Ik vind dat we Rutger nu moeten aanwijzen als de man die gaat regelen dat we op de UHR ttf's krijgen. Een klein groepje staat achter hem!

Maar om effe normaal te doen: wees blij met wat je hebt op het moment. Drie jaar geleden lag er niets. En waren er misschien 5 illegale paadjes op de UHR die enigszins spannend waren. Moest je wel 60 km voor bij elkaar trappen om ze allemaal te rijden.

En je kunt hier blijven zeuren, als 'je' goed leest, dan is de wil er wel om hier en daar wat spannendere dingen te doen, maar mag het momenteel gewoon niet. Niet huilen dus. Maar wordt er ook aan gewerkt om het verbod om te buigen. Er zal zeker dus langzaam hier en daar iets komen.

Daarbij heb je nu het Wild Dukes Bikepark voor als je een keer 'technisch' wilt gaan doen.
Ik weet niet hoor, volgens zeurt, scheld of huilt er niemand.

Elke keer dat er suggesties worden gedaan of er een beetje kritiek is zijn vrijwilligers van de UHR op hun pik getrapt.
Ja de route is een verrijking voor NL en daardoor de meest populaire routenetwerk van het land geworden.
Maar met zoals alles en iedereen die populair is kweek je ook verwachtingen en kritiek.
Natuurlijk snap ik dat SBB het niet wil hebben en de vrijwilligers hier niks aan kunnen doen, maar daarom zijn mensen die suggesties ,kritiek of een andere mening hebben nog niet meteen zeurders,schelders, jankerds en idioten.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

RobinG schreef:Gewoon Kwint meerdere keren rijden als je er bent. Dan is het stukkie over de weg toch wel prettig om te herstellen.
:winkie: :-q
Plaats reactie