NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

In het kader van de veiligheid Moet zoverl voorkomen worden dat niet deelnemers het parcours (kunnen)betreden, oa door ze te informeren, te wijzen dat er een wedstrijd gaande is , afzetten v het parcours en het plaatsen v posten etc etc.
Ik weet dat bert l. gebeld is door de organisator, vd Cyclo, en hij zat in de mailing, verder weet ik het ook niet. Ik organiseer de wrdstrijd niet.Volgens mij gaat SBB en Utrechts landschap en de gemeente over het gebied, en alle hebben de vergunningen afgegeven.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

MaartenT schreef:
rundfunk rudi schreef:...Misschien eens een beetje begrip voor de vele vrijwilligers die vele uren v hun vrije tijd hierin steken om een mooi evenement neer te zetten, ...
Dude! Vanuit jouw kant ook een beetje begrip en respect gevraagd voor de vele vrijwilligers, waaronder MTBMarc, Dubbelop en ikzelf en vele anderen die honderden uren per man per jaar spenderen aan bet onderhoud van deze routes! Daar vallen die paar uurtjes van deze cyclo vrijwilligers bij in het niet! Wij onderhouden de route voor iedereen, niet enkel voor de 800 (wannabe) elite rijders op een zaterdag!
Daarmee is de route nog niet van jou. Ik en nog heel wat deelnemers zitten overigens in hetzelfde clubje van jou, dus tja moet ik nu dubbel respect hebben

En sporters afdoen als wannabes , omdat ze een andere mening hebben dan jij is ook niet echt constructief. Het lijkt mij eerder dat je niet echt op de hoogte bent van wat voor evenement het is en misschien moet je eens meedoen ipv alles in het negatieve te trekken

En is het nou echt zo veel moeite om mensen te verzoeken attenderen die paar uur daar niet te fietsen.
MaartenT
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 18:31

rundfunk rudi schreef: Daarmee is de route nog niet van jou. Ik en nog heel wat deelnemers zitten overigens in hetzelfde clubje van jou, dus tja moet ik nu dubbel respect hebben

En sporters afdoen als wannabes , omdat ze een andere mening hebben dan jij is ook niet echt constructief. Het lijkt mij eerder dat je niet echt op de hoogte bent van wat voor evenement het is en misschien moet je eens meedoen ipv alles in het negatieve te trekken

En is het nou echt zo veel moeite om mensen te verzoeken attenderen die paar uur daar niet te fietsen.
Ik zeg ook niet dat de route van mij is, dat is die niet. Jij kondig ineens een afsluiting van zowat de gehele route Amerongen af en ongeveer de helft van route Leersum. Alsof de route van jou is....
Jij hebt het over respect voor vrijwilligers, ik attendeer je er gewoon op dat ook bij het onderhoud en aanleg van deze routes vrijwilligers zijn betrokken.
Ik doe sporters helemaal niet zomaar af als wannabe's, maar als er ineens een onderscheid gemaakt gaat worden door de routes af te sluiten voor de normale stervelingen zodat zij hun rondjes kunnen fietsen, dan JA!
Ik trek dit helemaal niet in het negatieve, jij drukt me nu gewoon deze hoek in, dat staat je niet. Ik geef gewoon mijn mening over de situatie. Omdat je niet "meedoet" ben je niet automatisch fout lijkt me zo...
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

38x10 schreef:Je spreekt in raadsels Fred. Waar heb je het over?
ik zit een paar uurtjes niet achter de PC en lijkt me overduidelijk wat ik bedoelde. :lol:
Sommigen zaken weet Fredje inmiddels aardig in te schatten......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Kunnen we het niet gewoon weer over remknippen, passeerstroken en verplichte vaardigheidstrainingen hebben? 8)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Een beroemde Eskimo zei ooit: het is de toon die de muziek maakt :bier: .

Fantastisch dat door al het werk van alle vrijwilligers, de routebouwers en -onderbouders in de eerste plaats, en ook de organisatoren van het evenement, en door de medewerking van SBB, er een dergelijk uniek evenement in Nl te organiseren is in zo'n mooi gebied...
Koesteren :-q !

Wel niet teveel doen aan de remklippen :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Je slaat door Maarten, je legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb, ik kondig alleen aan dat ivm een evenement delen beperkt toegankelijk zijn, blijkbaar val je heel erg over 1 woord .. Ik neem aan dat wel wel begrijpt dat het gaat om het afzetten met lint, en posten en niet dat er een onneembare vesting gebouwd wordt. , ik hebbduidelijk aangegeven welke delen Vd route Amerongen en Leersum helemaal vrij zijn.

De vrijwillers in de orga Vd Cyclo zitten ook tendele in de vrijwilligers groep dus snap je tirade sowieso niet.
Alle betrokken partijen zijn geïnformeerd en de samen werking met SBB en gemeente loopt Heep goed en soepel. Het is nog nooit een probleem geweest en bij andere wedstrijden is dit ook nooit een probleem, 9 Vd 10 mensen gaat verderop fietsen. Of gaan ervoor of erna. Dit is slechts bedoeld om mensen te informeren.

Op zondag is de marathon v Amersfoort ga je dan ook op de afgesloten delen rijden? Want is gewoon openbare weg. Dan wordt je ook vh parcours gehaald.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Maar het blijft wel vreemd dat de vrijwilligers van de heuvelrug niet weten dat het gedeeltelijk afgesloten wordt, als ik MTBarc zo hoor.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Oh dat weten ze wel hoor, ze zijn meerdere keren benaderd, echter hun houding was als enige zeer star en negatief. Overigens is de cyclo jaren lang een Vd grootste sponsoren geweest die het ontstaan Vd routes heeft mogelijk gemaakt. Duizenden euro's is er afgedragen
http://www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl/samenwerking/" onclick="window.open(this.href);return false;
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

De cyclo is een fantastisch evenement, meerdere keren meegedaan. Ongelooflijk trots dat het nu ook het NK is.
Het hier en daar inperken van de route kan ik prima mee leven. Vanuit de veiligheid een goed plan. We zullen op de website en de facebookpagina ook aangeven dat het evenement er is. Om dat te kunnen doen hebben we echter correcte info nodig.
Mijn opmerking ging over het afsluiten van een groot gedeelte van twee routes. Daar was ons (bij mij) niets van bekend. Vorig jaar is er ook niet "afgesloten".
Als je dit zo communiceert lijkt het erop dat je een officiële aankondiging doet vanuit de organisatie van de cyclo. Vanuit je eigen posts begrijp ik dat dit niet zo is.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Fred (mtb-sport) schreef:
38x10 schreef:Je spreekt in raadsels Fred. Waar heb je het over?
ik zit een paar uurtjes niet achter de PC en lijkt me overduidelijk wat ik bedoelde. :lol:
Sommigen zaken weet Fredje inmiddels aardig in te schatten......
Wijsheid komt met de jaren :winkie:
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Hoe ligt de route er morgen bij (Leersum) Ik rij vooral Zeist en deze had 2 weken geleden wat verraderlijke mulle stukken. Kan ik dit morgen op Leersum ook verwachten?
Ik rij via Zeist naar Leersum, dus starten met 0,8 bar in m'n bandjes lijkt me dan niet zo handig.
Eerst doen, dan denken
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

hebin029 schreef:Hoe ligt de route er morgen bij (Leersum) Ik rij vooral Zeist en deze had 2 weken geleden wat verraderlijke mulle stukken. Kan ik dit morgen op Leersum ook verwachten? Ik rij via Zeist naar Leersum, dus starten met 0,8 bar in m'n bandjes lijkt me dan niet zo handig.
er is weinig veranderd in het weer en het is onverminderd droog.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

bert l. schreef:
hebin029 schreef:Hoe ligt de route er morgen bij (Leersum) Ik rij vooral Zeist en deze had 2 weken geleden wat verraderlijke mulle stukken. Kan ik dit morgen op Leersum ook verwachten? Ik rij via Zeist naar Leersum, dus starten met 0,8 bar in m'n bandjes lijkt me dan niet zo handig.
er is weinig veranderd in het weer en het is onverminderd droog.
Vandaag 2x Amerongen en een keer Leersum gereden. Amerongen is perfect, Leersum deel van Ginkelduin tot Utrechtsebaan vond ik te mul en niet leuk. Het verraderlijke voorbij zeg maar. Tweede deel Leersum weer helemaal prima.
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

bert l. schreef:
hebin029 schreef:Hoe ligt de route er morgen bij (Leersum) Ik rij vooral Zeist en deze had 2 weken geleden wat verraderlijke mulle stukken. Kan ik dit morgen op Leersum ook verwachten? Ik rij via Zeist naar Leersum, dus starten met 0,8 bar in m'n bandjes lijkt me dan niet zo handig.
er is weinig veranderd in het weer en het is onverminderd droog.
Dan maar wat meer opletten morgen en bij aankomst route wat lucht uit m'n banden.
Heb wel het idee dat het met m'n 26" wieltjes wat meer uitdaging is, dan m'n fietsmaatjes op 29" , maar ja, ze kunnen we me wel beter bijhouden :tong
Eerst doen, dan denken
Plaats reactie